خبرهای داغ:
به عنوان اولین واحد در کشور،

کارخانه‌ بسته‌بندی تخم‌مرغ و توزیع در زنجیره‌ی سرد شاهرود+ تصاویر

کارخانه‌ بسته‌بندی تخم‌مرغ و "توزیع در زنجیره‌ی سرد در شهرستان شاهرود" به عنوان اولین واحد کشور در شهرستان شاهرود به همت بخش خصوصی آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۹۱۴۳۹۵۴
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، با حضور استاندار سمنان در شهرستان شاهرود شرکت سیمرغ‌رهام شاهوار کارخانه بسته‌بندی امگا ۳ افتتاح شد. در همین راستا محمدرضا حسن زاده مدیر این شرکت در رابط با فعالیت‌ها و اهداف این شرکت توضیحاتی ارائه کرد که در ادامه می‌آوریم:
در راستای اجابت منویات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش تولید و اشتغال و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و در جهت تامین و ارتقای امنیت غذایی مردم فهیم شهرستان‌های شرق استان، با افتخار اقدام به احداث کارخانه بسته‌بندی تخم‌مرغ و "توزیع در زنجیره‌ی سرد در شهرستان شاهرود" به عنوان اولین واحد در کشور؛ نمودم.
نوع سرمایه‌گذاری این واحد، سرمایه‌گذاری محرک بوده و با عنایت خداوند علاوه بر اشتغال مستقیم ۳۰ نفر در ۱ شیفت، زمینه برای توسعه‌ی مشاغل خانگی نظیر پرورش تخم‌مرغ بومی را هم در ۴ نقطه‌ی شهرستان (سرکویر - فرومد - بیارجمند- پشت بسطام) با همکاری قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران برای تولید روزانه ۲ تن تولید تخم‌مرغ بومی و اشتغال پایدار روستایی را فراهم نموده است.
شهرستان شاهرود در تولید تخم‌مرغ کاملا وابسته است و به دنبال این سرمایه‌گذاری، انگیزه برای راه‌اندازی مجدد واحد تولید تخمگذار شرکت تلما (واحد جناب بابک مظفری) بعد از قریب ۲۰ سال ایجاد شد و این واحد نیز با اشتغال حدود ۲۰ - ۳۰ نفر در آستانه‌ی راه‌اندازی است.
این مجموعه با مشکلاتی همچون نداشتن سند مالکیت و تعلل شهرداری در صدور سند مالکیت بعد از ۴ سال که منجر به عدم جذب تسهیلات بانکی و همچنین عدم تامین به موقع زیرساخت آب و برق و گاز و تلفن توسط شهرداری و دستگاه‌های متولی و نیز بررسی دلایل وابسته بودن شهرستان به سایر نقاط کشور در زمینه تخم‌مرغ است.
تحت هیچ شرایطی نباید مقوله‌ی تولید و تولید کننده دستاویزی برای مطامع و اغراض سیاسی شود و شاید همین نوع نگاه، یکی از اصلی‌ترین دلایل عدم رغبت به سرمایه‌گذاری و عقب‌ماندگی صنعت در این شهرستان باشد!
کاش نگاه رسانه‌ای در شاهرود، نگاه مسئولین محترم استانی و شهرستانی باشد که با حضور خود در آیین افتتاح واحد بسته بندی بندی امگا ۳ علاوه بر اشتغال و رونق تولید به امنیت و سلامت غذایی شهروندان شرق استان ارج نهادند و هم به بخشی از مشکلاتی که به عنوان کار آفرین از سال ۹۵ در این مجموعه با آن دست و پنجه نرم کرده‌ایم، پایان بخشیدند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها