نعمتی:

طرح دوفوریتی حمایت از سیل‌زدگان آماده شده است

عضو هیات رئیسه مجلس، از آماده شدن طرح دو فوریتی حمایت از سیل‌زدگان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۴۴۰۷۸
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، بهروز نعمتی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در برنامه تلویزیونی «چهل 57» که از شبکه «شما» با محوریت استان همدان پخش شد، در خصوص وضعیت امروز واحدهای تولیدی و راه حل مشکلات آنها اظهار داشت: تنها راه نجات اقتصاد کشور، واگذاری آن به بخش خصوصی است.

 

وی ادامه داد: بهترین برندهای اقتصادی کشورمان در دهه‌های گذشته از قبیل کفش ملی، ایران ناسیونال و امثال آن، همگی برای بخش خصوصی بوده‌اند. امروز هم اگر به بخش خصوصی اعتماد کنیم، حتما موفق می‌شویم.

این نماینده مجلس افزود: نخستین و مهمترین شرط برای واگذاری امور به بخش خصوصی نیز، سنجیدن اهلیت افراد است؛ در غیر اینصورت، اگر قرار باشد با رابطه‌بازی و رفیق‌بازی واگذاری صورت بگیرد، اتفاقات بدی می‌افتد.

نعمتی با اشاره به موانع فعالیت بخش خصوصی از جمله بروکراسی اداری گفت: در مجلس نهم، قانون حمایت از تولید را تصویب کردیم؛ مقام معظم رهبری هم از این قانون به نیکی یاد کردند، اما این قانون امروز به درستی در دولت اجرا نمی‌شود و بارها هم تذکر داده‌ایم.

وی تصریح کرد: مدل‌هایی مانند ارز 4200 تومانی و ارز نیمایی و امثال آن هم مسائل «من درآوردی» است و باید بر اساس نظام عرضه و تقاضا ساماندهی شود و به کمک بخش تولید بیاید.

عضو هیات رئیسه مجلس در ادامه با بیان اینکه موافق استانی شدن انتخابات مجلس هستم، اظهار داشت: راه نجات مجموعه قانونگذاری شدن کشور در استانی شدن آن است؛ اگر این کار را نکنیم، شأن قانونگذاری از وضعیت فعلی هم پایین‌تر می‌آید.

نعمتی همچنین در خصوص وضعیت هموطنان آسیب‌دیده از سیل نیز گفت: یک طرح دو فوریتی در این رابطه آماده شده و بعد از هفته تعطیلی مجلس به صحن می‌آید. مخصوصا در مناطقی مانند خوزستان با توجه به گرمای هوا باید کار سریع‌تر انجا شود.

وی در بخش دیگری از این برنامه درباره انتخابات هیات رئیسه مجلس، با اشاره به رأی نیاوردن علی مطهری عنوان کرد: در انتخابات این دوره هیات رئیسه، برخلاف اجلاسیه‌های قبل فرصت هیچ مذاکره‌ای میان فراکسیون‌های مجلس نشد و نمایندگان هم علاقمند به مذاکره در این باره نبودند.

عضو هیات رئیسه مجلس درباره انتخابات ریاست جمهوری دوره بعد و ویژگی‌های رئیس جمهور مطلوب اظهار داشت: در کشور قحط‌ الرجال نیست و افراد توانمند داریم؛ برای آینده هم، به کسی نیاز داریم که هم مذاکره‌کننده خوبی باشد و هم آدم اجرایی باشد و مقبولیت عمومی نیز داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار