خبرهای داغ:
شیعیان هیچگاه از یاری کردن مسلمان و پیروان سایر ادیان در برابر زورگویان کوتاهی نکرده و برای آزادی قدس و فلسطین پیشقدم و شهادت طلب بوده و به مرزهای سرزمین اشغالی رسیدند.
کد خبر: ۹۱۴۴۳۶۴
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در اهواز، شیعیان مظلوم در تاریخ بشریت همیشه به گفته امام معصوم شان مبنی بر اینکه «کونوا للظالم خصما و للمظلوم عونا» عمل کردند؛ یاریگر مظلومان و مستضعفان و حتی مخالفان عقایدی خود در برابر صهیونیسم و استکبار بودند، در راه دفاع از بلاد اسلامی خون‌های بسیاری تقدیم کردند و به چنین جان فشانی‌هایی افتخار می‌کنند در مسأله فلسطین و قدس نیز چنین بوده و هستند تا آنجا که بازگشت فلسطین به آغوش جهان اسلام و اقامه نماز جماعت در قدس یکی از هزاران آرزو‌های امام خمینی (ره)، بنیانگذار بزرگترین حکومت شیعی در جهان برای امت اسلام است، تأکید می‌کنم رهبر بزرگترین نظام شیعی چنین آرزو‌هایی دارد؟.

در آموزه‌های شیعی، اماکن مقدس مسلمانان و سایر ادیان آسمانی از احترام برخوردار است و اینگونه نیست که همچون وهابیون پیرو امویان نارنجک به دست و بمب به کمر به تخریب مقدسات بپردازند بلکه با پیروزی انقلاب اسلامی احترام به مقدسات از اهتمام بیشتری برخوردار شد و در این میان یکی از مهمترین عناصر وحدت آفرینی که جمهوری اسلامی خلق کرد، مسأله آزادسازی فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی، است؛ عناصری که امروزه غرب و حاکمان دست نشانده را به چالش کشیدند.

فلسطین، امروزه نه تنها دغدغه فلسطینی‌ها و مسلمانان بلکه دغدغه همه آزادگان جهان است، حمایت از نیرو‌های مقاومت، برگزاری کنفرانس‌های متعدد پیرامون فلسطین، تأکید بر ضرورت آزادسازی قدس شریف، دعوت مسلمانان در حمایت از فسطینی‌ها امروزه ایران اسلامی را الگو و سرمشقی برای مسلمانان قرار داده است تا آنجا که مسلمانان غبطه داشتن نظام و حاکمانی همچون ایران اسلامی را در سر می‌پرورانند.

تبیین و محکومیت جنایت‌ها و عدم اقرار به وجود رژیم صهیونیستی دستاوردی است که نه تنها ملل اسلامی بلکه حاکمان اسلامی، آرزوی آن را دارند، دستاوردی که امروزه جمهوری اسلامی را در خط مقدم نبرد با رژیم اشغالگر قدس قرار داده و به تبع میلیون‌ها دلی که برای ایران اسلامی آرزوی موفقیت در مبارزه را از خداوند طلب می‌کنند.

امام خمینی و قدس

سؤالی که برای بسیاری از ایرانی‌ها پیش آمده این است که چرا امام خمینی (ره) آزادی قدس و کشور سنی مذهب فلسطین را باید خواهان باشد در صورتی که چنین آرزویی باید از زبان رهبران عرب و سنی و کشور‌های عربی سر داده شود؟ سؤالی که بسیاری از غافلان را سردرگم و به مخالفت با چنین امری سوق داده است.

امام راحل در دهه ۴۰ و همزمان با نخستین جرقه‌های آغاز انقلاب اسلامی بر ضرورت مبازره با رژیم صهیونیستی و حمایت از فلسطین تأکید کرد، اما بسیاری از عوام و خواص چه مسؤول و عالم و غیر آن‌ها بیان داشتند که ما را چه به فلسطین و این چه سخنانی است که بر زبان می‌رانی.

گذر ایام صحت سخنان امام امت را تأیید و همگان به دوراندیشی وی احسنت گفتند، اما امام با نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به روز قدس گامی دیگر برای حمایت از فلسطین برداشت، گامی که تا امروز امتداد یافته و افزون بر کشور‌های اسلامی در بلاد غیر اسلامی پاس داشته می‌شود.

امام راحل پیرامون قدس می‌گوید «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است. روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشور‌ها بیرق آن برافراشته شود. روزی است که باید به ابرقدرت‌ها فهماند که دیگر آن‌ها نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند. من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم می‌دانم، و روزی است که باید ما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم؛ و مسلمین از آن انزوایی که آن‌ها را کشانده بودند خارج شوند، و با تمام قدرت و قوّت در مقابل اجانب بایستند». (صحیفه امام، ج ۹، ص، ۲۷۸)

فراست در نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به روز قدس جای تأمل دارد، ماه رمضان در کشور‌های اسلامی به ویژه در میان عرب‌ها جایگاه والایی دارد؛ از این رو امام بهترین زمان را انتخاب کرد تا فلسطین و قدس فراموش نشوند و به عرب‌ها و حکام کشور‌های عربی یادآوری کند که شیعیان و ایرانی‌ها صف اول حمایت از فلسطین و منادی وحدت اسلامی هستند.

امام راحل، وحدت اسلامی را نه در گفتار بلکه در عمل با نامگذاری روز جهانی قدس اعلام کرد، دشمنان زود متوجه امر شدند، اما حاکمان کیسه به دست عربی در ورای ترس بر باد رفتن صندلی ها، سرمست از گشتن با چشم سبز‌ها و اغوای رسانه ها، لبیکی به ندای وحدت سر داده شده از امام راحل ندادند و روز به روز در گرداب شیاطین آمریکا و صهیونیست‌ها فرو رفتند تا آنجا که به فلسطین و قدس پشت کرده و افزون بر افتتاح سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی، به عادی سازی روابط و پذیرش طرح معامله قرن تن دادند.

رهبر انقلاب و قدس

رهبر معظم انقلاب پیرامون روز قدس می‌گوید «.. روز قدس، از روز‌های بسیار مهم و تعیین کننده است. سال‌های متمادی است که سعی می‌شود مسأله قدس فراموش شود. روز قدس، درست تیری است به قلب این توطئه؛ حرکتی است برای خنثی کردن این توطئه خباثت‌آمیزی که استکبار و صهیونیسم و طرفداران و همکاران شان دست به یکی کرده‌اند تا به‌کلّی مسأله فلسطین را به دست فراموشی بسپارند. روز قدس را بزرگ بدارید. این روز، مخصوص ملت ایران هم نیست؛ در خیلی از نقاط عالم، مردم مؤمن و پرشور، با محدودیت‌هایی که در کشور‌های خود دارند -، چون حکومت‌ها خیلی جا‌ها اجازه نمی‌دهند - روز قدس را گرامی می‌دارند - به هر حال جمعیت‌هایی که می‌توانند این کار را می‌کنند - ان‌شاءاللَّه امیدواریم امسال هم در مقابل توطئه‌های ناجوانمردانه‌ای که علیه ملت فلسطین شده است، روز قدس بتواند مشت محکمی به دهان دشمنان ملت فلسطین و دشمنان دنیای اسلام بزند...» (سخنان رهبری در خطبه‌های نمازجمعه، ۱۸ دی ۱۳۷۷)

رهبر انقلاب افزون بر ادامه دادن راه امام راحل در زمینه حمایت از فلسطین و تأکید بر آزادسازی قدس، نابودی رژیم صهیونیستی تا ۲۵ سال آینده را پیش بینی کرد، پیش بینی که نقطه امیدی در دل فلسطینی‌ها دمید و روز به روز شاهد مقاومت و ایثارگری گروه‌های فلسطینی در برابر رژیم تا بن دندان مسلح هستیم به گونه‌ای که مسؤولان صهیونیستی تقاضای آتش بس می‌دهند و گنبد‌های آهنی شان در برابر موشک‌های مقاومت ضعیف عمل کرده است تا آنجا که صهیونیست‌ها چونان موش‌های خیس شده به این سوراخ و آن سوراخ می‌روند.

رهبری که الهام بخش مجاهدان و بزرگان محور مقاومت است، رهبری که یک تنه در برابر ایستادگی و نقشه‌های چندین ساله استکبار را با یک سخنرانی دو ساعته نقش بر آب می‌کند؛ از همین رو است که دشمنان تخریب معظم له و سایر بزرگان جهان تشیع را در دستور کار قرار داده و نوکران حلقه به گوش رذل صفت، هر روز به تخریب مراجع و بزرگانی می‌پردازند که پرچم دار مذهب تشیع در برابر طوفان فتنه‌ها و جنگ‌ها هستند.

شیعیان و قدس

شیعیان مرید امام راحل و رهبر انقلاب، ۴۰ سال است که دستور امام را نصب العین قرار داده و همه ساله در آخرین جمعه ماه رمضان ضمن فریاد آزادسازی فلسطین، بر جان فشانی برای قدس تأکید، بر وحدت اسلامی اصرار، بر نابودی اسرائیل و آزادی فلسطین پافشاری می‌کنند.

شیعیان به رهبرشان اعلام کردند که در حمایت از فلسطین دست نخواهیم کشید، حزب الله و مدفعان حرم، فاطمیون، حشد الشعبی تشکیل دادند تا هم مقابله با استکبار و صهیونیسمی که برای کشتار شیعیان و استیلاء بر بلاد اسلامی از مزدوران و منافقان مسلمان بهره می‌برد، بپردازند و هم اینکه برای آزادی قدس و فلسطین بیش از بیش به مرز‌های فلسطین اشغالی نزدیک شوند، شیعیان ۴۰ سال روز جهانی قدس را پاس داشتند، علی رغم ظلم و ستم‌ها و جفا‌های ذکر شده در تاریخ از سوی حاکمان سنی مذهب جانانه برای حمایت از سنی ها، به مرز‌های رژیم اشغالگر رسیدند و کابوسی شدند یرای صهیونیست‌ها و امیدی برای فلسطینی‌ها و مسلمانان و آزادی خواهان جهان.

قدس سرآغازی برای وحدت جهان اسلام است، وحدتی که شیعیان پیشگام آن هستند و در حمایت از انسانیت و مقدسات، رنگ و زبان و ملیت را بهانه نمی‌دهند، شیعیانی که درس آموخته فرزندان علی (ع) هستند، شیعیانی که صدای گام هایشان و الله اکبرهایشان در پشت دیوار‌های بتونی رژیم کودک کش مدعی صلح طلبی شنیده می‌شود
و طرح معامله قرن را سناریوی مضحکی می‌خوانند که هیچگاه عملی نخواهد شد و اجازه عملیاتی شدن آن را نخواهند داد.

عزت ایرانی و شیعه در ورای قدس

برخی ناآگاهان و کینه ورزان مدعی میهن پرستی و نژاد پرستی بهتر است قبل از سر دادن شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران اندکی تعقل کنند که همین غزه و لبنان مرید ایران بوده و ایرانی‌ها اکنون به برکت نظام اسلامی و امام خمینی (ره)، بتی مقدس برای مسلمانان و آزادی خواهان هستند.

به هرحال شیعیان و فرزندان ایران و شیعیان زمین در قرن‌های آینده فخر فروخته و افتخار می‌کنند وقتی که در لابه لای صفحات کتب تاریخ بخوانند ایرانی‌ها و شیعیان در برابر استکبار و صهیونیسم‌ها ایستادگی و قدسی را که حاکمان مزدور عرب دودستی به صهیونیست‌ها تقدیم کرده بودند، بازپس گرفته و به فلسطینی‌ها تقدیم نمودند./۹۴۵۶/پ200/ب1

حاتم شرفی

ارسال نظرات
پر بیننده ها