معاون اقتصادی استاندار مرکزی گفت: و باید با همه توان از هرگونه گران فروشی و کم فروشی جلوگیری کرد و باید کالاهای باکیفیت به دست مردم برسد.
کد خبر: ۹۱۴۴۴۰۸
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سعید فرخی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی در  ستاد تنظیم بازار استان مرکزی با اشاره به اهمیت شناخت مشکلات در حوزه کمبودهای اقلامی چون قند و شکر گفت: چند روز اگر عرضه نامحدود را در بازار داشته باشیم می توانیم به راحتی التهابات و تنش های بازار را مدیریت کنیم.

وی با انتقاد از اینکه شکر در برخی از فروشگاه های استان به نرخ هشت هزار و 500 تومان ارائه می شود افزود: شکر باید با نرخ 3500 تومان به صورت پرحجم و کامل در اختیار واحدهای عرضه کننده شکر قرار گیرد تا مقداری از التهابات در این کالا فروکش کند.

وی در خصوص درج قیمت بر روی بسته های مرغ بیان داشت: لازم است کمیته‌ای به ریاست جهادکشاورزی و با عضویت دامپزشکی و اتاق اصناف و سازمان صمت تشکیل و برای این موضوع تصمیم گیری کنند تا به ساماندهی برسد.

وی نظارت در بازار را از اولویت های دستگاه های نظارتی در این شرایط دانست و افزود: حوزه نظارت استان تکلیف مهمی را بر عهده دارد و باید با همه توان از هرگونه گران فروشی و کم فروشی جلوگیری کرد و باید کالاهای باکیفیت به دست مردم برسد.

وی وجود آرامش در بازار را از دیگر اولویت های تنظیم بازار دانست و گفت: شرایطی باید ایجاد شود تا مردم به خوبی بتوانند مایحتاج خود را تأمین کنند و ثبات قیمت در کالاهای اساسی از مواردی است که باید به آن توجه شود.

محمدرضا حاجی پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در این ستاد با اشاره به کمبود شکر در استان گفت: در ۲ روز آینده با پیگیری اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم شکر وارد استان می شود که با هماهنگی اتحادیه خوار و بارفروشان استان از طریق ۵۰۰ واحد صنفی و با قیمت ۳۵ هزار ریال توزیع می شود.

وی با اشاره به تأمین روغن مورد نیاز مردم افزود: متأسفانه در بخش سهمیه روغن نباتی استان مشکلاتی ایجاد شد که با پیگیری های صورت گرفته از طریق استان همدان این کالا برای استان تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بخش تأمین برنج استان مشکل خاصی وجود ندارد گفت: ۵۷۰ تن برنج خارجی هم به قیمت ۸ هزار تومان در روزهای گذشته در نقاط مختلف استان توزیع شده که خوشبختانه در این بخش مشکلی وجود ندارد.

وی در خصوص تأمین لاستیک سبک و سنگین استان نیز بیان داشت: تلاش دولت بر این است که با ارز نیمایی بتواند نیازهای حوزه راهداری را تأمین کند و در این خصوص با وزارتخانه برای تأمین این کالا در حال رایزنی هستیم و امید است که با حل شدن مشکلات ارزی این موضوع نیز حل شود.

 انتهای پیام/ 

ارسال نظرات