خبرهای داغ:
نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت:در حوزه حمل و نقل نیز بیشترین سهم در استان سمنان متعلق به شاهرود و میامی است، اما دریغ از کوچکترین حمایت!
کد خبر: ۹۱۴۴۴۲۴
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
بیشترین سهم حوزه حمل و نقل استان سمنان متعلق به شاهرود و میامی، اما دریغ از حمایت!به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید حسین حسینی شاهرودی در مراسم معارفه مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان در سالن اجتماعات البرز شرقی با بیان اینکه ۵۶ درصد از راه‌های استان در حوزه استحفاظی شاهرود و میامی است، اما کمترین نگاه در اداره کل راه و ترابری سابق به این منطقه بود، تاکید کرد: با وجود استقرار اداره کل راه در شاهرود کمترین مصوبه‌ها به این منطقه اختصاص داشت.
وی افزود: از سوی دیگر نسبت راه‌های فرعی و روستایی به راه‌های اصلی در شاهرود و میامی نسبت به غرب استان بسیار کمتر است که این امر نشان می‌دهد در زمان استقرار اداره کل راه و ترابری در شاهرود، ما از گلوی خودمان زده و به دیگران داده ایم لذا امروز یک متر راه روستایی در غرب استان سمنان پیدا نخواهید کرد، اما در شرق استان ۲۶۰ کیلومتر راه روستایی وجود دارد.
عضو خانه ملت با اظهار اینکه برخی ندای قانون گرایی را سر می‌دهند و می‌گویند باید مطابق قانون پیش رفت، اما ما معتقد هستیم نباید قانون را چماق کرد و آن را بر سر برخی کوبید، اما جای دیگر خلاف آن عمل کرد! گفت: چه اتفاقی در استان سمنان رخ داد که اداره کل راه در شاهرود بود، اما توسعه متوازن در مرکزیت شهر شاهرود نمی‌دیدیم.
حسینی شاهرودی با بیان اینکه سمنان با هشت استان در ارتباط است که پنج استان آن فقط در شاهرود و میامی است، تاکید کرد: تمام ظرفیت‌های حمل و نقل در این منطقه است، اما عملاً در شرق استان فقط دو راه اصلی به سمت مشهد و دیگری به سمت آزادشهر وجود دارد.
وی افزود: ۴۰ سال است که می‌خواهیم راهی را به استان گلستان داشته باشیم که سهولت در تردد را به ما هدیه دهد و در هر دوره‌ای هر نماینده‌ای و هر فرمانداری که تلاش برای این امر کرده با شکست برخورده است و شاهرودی‌ها هنوز راهی جز شاهرود-آزادشهر به سمت شمال ندارند و این در حالی است که راه دامغان و سمنان و همچنین گرمسار به سمت شمال باز شد، اما شاهرود هنوز درگیر است.
نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه در دیدار با وزیر راه، شاهرود به شمال، شاهرود-بردسکن از طریق بیارجمند، شاهرود-طرود و… به عنوان مطالبات مهم مردم بیان شد چرا که این مسیر‌ها می‌توانند راه اصلی شوند و توسعه حمل و نقل و گردشگری و صادرات و… را به ارمغان آورند.
حسینی شاهرودی بیان کرد: متاسفانه حتی راه بین شاهرود-بیارجمند و بردسکن مطالعات را هم به خود ندیده است آن هم راهی که بسیار حساس است و در گذشته اتوبوس‌ها کریدور اصلی استان سمنان به خراسان جنوبی از آن تردد می‌کرد لذا این مهم نشان می‌دهد که اداره کل راه و ترابری سابق در شاهرود حتی مطالعات سه طرح اصلی شاهرود-اصفهان، شاهرود-بردسکن و شاهرود-آزادشهر را هم نداشته است که این ظلم در حق شهرستان است.
وی افزود: در حوزه حمل و نقل نیز بیشترین سهم در استان سمنان متعلق به شاهرود و میامی است، اما دریغ از کوچکترین حمایت! در حالی که بیشترین مشکلات در بخش حمل و نقل این دو شهرستان وجود دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها