خبرهای داغ:

بافت ناهمگون اطراف حرم حضرت معصومه (س) بهسازی می‌شود

معاون استاندار قم گفت: برای بهسازی بافت ناهمگون اطراف حرم مطهر اراضی ۴۸ هکتاری متعلق به راه و شهرسازی در اختیار استان قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۱۴۴۴۳۶
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محسن بهشتی ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: اطراف حرم مطهر باید در یک بازده زمانی مشخص بهسازی شود.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب بافت اجتماعی اطراف حرم مطهر افزود: ناهمگونی در بافت شهری و معماری اطراف حرم مطهر مشهود بوده و نیاز به بهسازی و زیبا آفرینی آن‌ها کاملاً احساس می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم تأکید کرد: اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان به‌عنوان پشتیبان طرح بهسازی اطراف حرم معین شده و ۹ پروژه در قالب طرح بهسازی و بازآفرینی در قالب آن تعریف و به تصویب مسئولان استان رسیده است.

بهشتی ادامه داد: ادامه فاز ۴ و ۵ پروژه بزرگ عمار یاسر، ساماندهی ضلع شرقی و جنوبی حرم مطهر، ساماندهی میدان آستانه و خیابان ارم از مهم‌ترین طرح‌های بهسازی اطراف حرم مطهر قرار دارد.

وی عنوان کرد: از چهارراه بازار تا میدان شهدا امر بهسازی در مساحتی بالغ‌بر ۶ کیلومتر انجام و وضعیت ترافیکی و آمدوشد عابران پیاده‌بر مبنای آن تدبیر خواهد شد، اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان برای انتقال ساکنان بافت‌های فرسوده حرم مطهر آماده‌سازی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به وضعیت مبهم دریاچه نمک گفت: برای استفاده از ظرفیت‌های معدنی و گردشگری دریاچه نمک باید مسیر دسترسی به آن از طریق استان قم احداث شود.

بهشتی با بیان وضعیت فرودگاه قم نیز عنوان کرد: وزیر راه و شهرسازی اگر مدیرکلی برای فرودگاه قم قبل از افتتاح و بهره‌برداری از آن تعیین کند، مشکلات حقوقی و اعتباری پیش روی این طرح در مسیر بهتری دنبال می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم نیز تأکید کرد: شهرداری قم برخی طرح‌های الکترونیکی و شهروند هوشمند را دنبال می‌کند که باید در آن به مبحث داده‌های مورداطمینان توجه ویژه داشته باشد.

مهدی متقیان خاطرنشان کرد: در صورتی که مباحث امنیتی و ملاحظات انتظامی در ایجاد و استفاده از سامانه‌های شهر هوشمند شهرداری مورد توجه کافی قرار نگیرد به تهدیدات امنیتی منجر می‌شود.


۴۸ میلیارد تومان برای اتصال راه‌آهن به سیلوی قم نیاز است

محسن اعتماد در این جلسه اظهار داشت: هزینه طرح‌های اقتصاد مقاومتی راه‌آهن قم بسیار سنگین است.

وی با اشاره به طرح‌های اقتصاد مقاومتی راه‌آهن قم افزود: ۵ طرح از مجموع ۷ طرح ابلاغی استان به راه‌آهن قم در رابطه با اقتصاد مقاومتی در دست پیگیری و تکمیل عملیات عمرانی است.

مدیرکل راه‌آهن استان قم با اشاره به وضعیت پیشرفت فیزیکی راه‌آهن قم به گمرک عنوان کرد: در حال حاضر پروژه اتصال راه‌آهن سراسری به گمرک قم بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در آینده‌ای نه‌چندان به بهره‌برداری می‌رسد.

اعتماد با تأکید بر وضعیت اتصال راه‌آهن به سیلو قم تصریح کرد: برای تکمیل پروژه اتصال راه‌آهن به سیلو قم ۴۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، این طرح ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اتصال راه‌آهن به شهرک‌های صنعتی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: تمام طرح‌های ابتدایی برای اتصال راه‌آهن استان به شهرک شکوهیه قم انجام و در صورت نهایی شدن طرح‌های مطالعاتی عملیات عمرانی آن آغاز و به مرحله اجرا خواهد رسید.

مدیرکل راه‌آهن استان قم با اشاره به دیگر طرح‌های اقتصاد مقاومتی راه‌آهن قم ادامه داد: طرح اتصال راه‌آهن به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان نیز در دستور کار راه‌آهن قم قرار دارد.

 
بلاتکلیفی فرودگاه قم تبعات اجتماعی دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم نیز در این جلسه با اشاره به لزوم مطالعات جامع برای بهره‌برداری از دریاچه نمک اظهار داشت: باید مطالعات جامعی در این زمینه انجام شود و از ظرفیت مشاوران و نهاد‌های علمی استفاده شود.

مهرداد غضنفری با گلایه‌مندی از درک نادرست برخی از مدیران از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان تصریح کرد: برای اجرای این پروژه‌ها اعتباری اختصاص پیدا نمی‌کند و درک واحدی نیز در این رابطه بین مسئولان استانی به وجود نیامده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم ادامه داد: خروج فرودگاه قم از دستور کار اقدامات حمل‌ونقلی در قم تبعات اجتماعی به همراه دارد.
ارسال نظرات