ایران در منطقه به هیچ وجه تنها نیست و محور مقاومت و . . . به عنوان بازوان فعال و جان بر کف در اختیار دارد که می‌توانند به خوبی دوستان آمریکا را مهار کنند.
کد خبر: ۹۱۴۴۵۶۱
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج منصور فرزامی در سرمقاله روزنامه مردم سالاری نوشت، دونالد ترامپ در سفر اخیر خود به ژاپن در حضور نخست‌وزیر آن کشور از سیاستی جدید و غیرمنتظره در قبال ایران گفت که اگر به استناد و سوابق تناقض‌گویی‌اش می‌تواند شیوه‌ای تازه جهت فشار روانی بیشتر در حق ما باشد اما از آن سو، شواهد و قراین بسیار هست که می‌توان آن را حمل بر اضطرار کرد و ادامه‌ آن را به صلاح خود آمریکا و منطقه‌ بسیار حساس خلیج فارس که حدود ۸۰ درصد انرژی جهان از آن می‌گذرد و دلارهای نفتی بسیاری به سبب ایران هراسی از کیسه‌ اعراب به خزانه‌ آمریکا حواله و واریز می‌شود ندانست، به همین سبب به اختصار به موارد ذیل اشاره می‌شود:
نخست، بی‌اعتنایی و عبور از هسته‌ جنگ‌طلب و نفرت‌پراکنی این مثلث شوم (پمپئو، جان بولتون و هوک) که با هماهنگی مثلث منحوس بیرونی، نتانیاهو، رژیم و امارات، خواهان جنگی با ایران هستند که اولین حاصل آن، عدم اعتماد مردم آمریکا به دونالدترامپ در دوره دوم ریاست جمهوری است چرا که ترامپ، هزینه سنگین ۶ یا ۷ تریلیونی آمریکا را در خاورمیانه، بیهوده و برای آمریکا خسارت بار تلقی کرد و قول داد که نیروهای آمریکایی را از افغانستان و عراق و سوریه به آمریکا باز می‌گرداند، پس نمی‌تواند خلف وعده کند.
دوم، افکار عمومی آمریکا به شدت با جنگ علیه ایران مخالف است که اعتراض بیش از ۶۰ انجمن و نهاد و ۷۵ تن از ژنرال‌های بازنشسته‌ ارتش آمریکا و نیز اعتراضات مکرر مردمی، نشانه‌هایی صریح از این مخالفت است. سوم، به گزارش پایگاه خبری «لوبلاگ» رویارویی با ایران برای آمریکا پرهزینه‌تر از جنگ ویتنام و جنگ جهانی دوم خواهد بود و واشنگتن، تلفات بسیاری خواهد داد و آمریکا هم نمی‌تواند به هیچ یک از نیروهای مستقر در کشورهای دوست مثل رژیم‌های تل‌آویو و ریاض و ابوظبی و بحرین و کویت، تکیه کند. چهارم، ایران در منطقه به هیچ وجه تنها نیست و محور مقاومت و . . . به عنوان بازوان فعال و جان بر کف در اختیار دارد که می‌توانند به خوبی دوستان آمریکا را مهار کنند. پنجم، تنهایی آمریکاست چرا که مثل دوران اوباما، اجماع جهانی با او نیست و هیچ مجوز و توجیهی هم جهت شروع جنگ ندارد به همین علت، می‌خواهد شروع از جانب ما باشد و در پی دستاویز می‌گردد و در همین‌جا باید گفت که نیروهای ما و حامیان منطقه‌ای ما نباید هیچ اقدام خودسر و حرکات غیرمهار
داشته باشند.
ششم، مخالفت مجلس نمایندگان آمریکا با عملیات نظامی علیه ایران و سلب اختیار اقدام از دونالد ترامپ، به همین دلیل است که هرگز نباید حمله از جانب ما و دفاع از طرف آمریکا باشد چون در آن صورت، این سلب اختیار، به خودی خود، کان لم یکن تلقی خواهد گردید. هفتم، آمادگی و هوشیاری تام و تمام نیروهای جمهوری اسلامی ایران در مقابل هر تهاجمی از جمله حمله‌ احتمالی آمریکاست و اضافه کنیم که نیروهای ایرانی آبدیدگانی هستند کارکشته و نبرد آزموده که سنگرهای جنگ ۸ ساله با عراق صدامی و جنگ با سلفی‌های داعش و تکفیری‌ها را در سوریه و عراق دیده‌اند و سربلند بیرون آمده‌اند و آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای‌اش می‌دانند که پنجه در پنجه انداختن با سلحشوران ایرانی یعنی چه؟ هشتم، برخلاف ذهنیت خیال‌پردازانه ترامپ و یاران جنگ‌طلبش، در خیابان‌های ایران نه شورشی هست و نه قیامی چون اول، ایرانی‌ها می‌دانند که چه می‌خواهند و دوم، ملتی که به سختی معیشت حاصل از ۴۰ سال تحریم عادت کرد، سختی برای او به صورت یک هنجار در می‌آید. نهم، همان‌گونه که این بار در ژاپن‌، رئیس‌جمهوری آمریکا درست گفت، ایرانی‌ها ملت بزرگ و باتمدن درخشانی هستند و یادآورشویم که فرهنگ نجیبانه‌ای هم دارند و از نبوغ خاص خدادادی بهره می‌برند. چنان‌که اگر این نبوغ و کارآمدی عملی و علمی آنها را از جامعه آمریکا دریغ کنیم، فقر علمی و نجابت در خود آمریکا بسیار محسوس خواهد شد. دریغ است که ریاست جمهوری آمریکا تاکنون به این واقعیت محرز پی نبرده است ضمن آن که توصیه می‌کنیم آنان که تاریخ تمدن «ویل دورانت» را خوانده‌اند. به رئیس‌جمهوری بگویند که ایران چه منت فرهنگ و مدنیتی بر ذمه جهان دارد تا در ارتباط و در موضوع ایران‌، بی‌خبر و سرزده داخل نشود. تا مایه‌ سرافکندگی‌اش در تاریخ نباشد. دهم، امید آن داریم که رویکرد تازه‌ آقای ترامپ بر اثر تنبه و آگاهی از قضایا باشد و این را در عمل ثابت کند و تاکید می‌کنیم که تجربه‌ کارتر و بوش پدر در رابطه با ایران باید برای ترامپ درس عبرت‌آموزی باشد و اگر دوره‌ دومی می‌خواهد، تضمین آن در رویکرد تازه و عمل در مسالمت است.

منبع:خبرگزاری شفقنا

 

ارسال نظرات