مدرس دوره‌های آموزش رسانه با بیان اینکه تغییر سبک زندگی از طریق فرایند رسانه‌ها بزرگترین چالش عصر کنونی است، گفت: فضای مجازی مهم‌ترین پایگاه تقابل عقیده است.
کد خبر: ۹۱۴۴۵۸۷
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز؛ مرتضی آجیل‌چی مدرس دوره‌های آموزشی رسانه و فعال رسانه‌ای در اولین جلسه دوره آموزشی «رسانه و زندگی» که با هدف توانمندسازی کارکنان و خدام از سوی معاونت تبلیغات اسلامی و با همکاری مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی در حرم مطهر امام هشتم (ع) برگزار شد، اظهار کرد: فضای مجازی در دنیای امروز به عنوان پدیده‌ای نوین در اجتماعات انسانی وارد شده و با رویکر تغییر سبک زندگی در حال گسترش است.

وی افزود: تغییرات تکنولوژیکی ارزش‌ها و هنجار‌های اجتماعی را تحت‌تأثیر خود قرار داده و یکی از چالش‌های فرا روی فرهنگ‌ها برخورد با این پدیده و تولید محتوا بر مبنای دین است.

مدرس دوره‌های آموزش رسانه نمادسازی و القاء رفتار‌های ناپسند به اذهان را از مهم‌ترین آسیب‌های فضای مجازی عنوان کرد و گفت: امروز در فضای مجازی و رسانه‌ها ارزش‌ها منابع قدرت هستند لذا دشمن تلاش دارد با ترویج فرهنگ غلط ارزش‌های دینی را تضعیف کند.

آجیل‌چی با اشاره به اینکه عالم از دو حیات طیبه و حیات خبیثه برخوردار است و تمام تقابل و نزاع در عالم هستی بین این دو حیات است، تصریح کرد: حیات طیبه فقط در پرتوی زندگی توحیدی محقق می‌شود لذا نفوذ و تأثیر ارزش‌های دینی در همه ابعاد زندگی لازم و ضروری است چرا که انتخاب گزینشی و سلیقه‌ای از دین، حیات خبیثه را به دنبال دارد.

وی عمل صالح را مبنای حیات طیبه برشمرد و خاطر‌نشان کرد: تغییرات تکنولوژیکی ارزش‌ها و هنجار‌های اجتماعی را تحت‌تأثیر خود قرار داده است و یکی از چالش‌های فرا روی فرهنگ‌ها برخورد و مقابله با این پدیده است.

مدرس دوره‌های آموزش رسانه گفت: ارتباط از طریق فضای مجازی طی سال‌های اخیر، جایگاه قابل توجهی در جامعه ما پیدا کرده است و این مسئله، نشان‌گر تأثیرگذاری شبکه‌های اجتماعی در ابعاد مختلف زندگی در حوزه فردی و اجتماعی می‌باشد.

آجیل‌چی اظهار کرد: امروزه با توجه به نقشی که فضای مجازی در ابعاد مختلف زندگی انسان‌ها دارد، نمی‌توان آن را نادیده گرفت لذا باید با بهره‌گیری از سبک زندگی اولیای الهی، پیامبر عصر خودمان باشیم و چالش‌ها را تبدیل به فرصت کنیم.

وی حیات طیبه را رسانه‌ای تعیین‌کننده و حیات خبیثه را رسانه‌ای مدیریت‌کننده دانست و گفت: رسانه تعیین‌کننده واقعیت را به مخاطب نشان می‌دهد، اما در مقابل رسانه مدیریت‌کننده با استفاده از تکنیک‌های تأثیرگذار، عملیات روانی را با روش‌های بزرگ‌نمایی، کوچک‌نمایی و ... ادامه می‌دهد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها