احمدرضا بهرامی گفت: اجرای سیاست‏ها و برنامه های دستگاه قضایی استان باید متناسب با مطالبات مردم و تکریم حقوق شهروندان باشد.
کد خبر: ۹۱۴۴۶۴۳
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست مشترک اعضاء شورای قضایی و شورای معاونین دادگستری در خصوص بررسی ویژه برنامه های دستگاه قضایی در هفته قوه قضائیه به میزبانی اداره کل بازرسی استان برگزار شد.

 در این نشست احمدرضا بهرامی، رئیس کل دادگستری و رئیس شورای قضایی استان طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهداء هفتم تیر به ویژه سید و سالار شهداء انقلاب حضرت آیت الله دکتر بهشتی اظهار داشت: امروز در کشور ما وضعیت به گونه ای است که باید به مطالبات و خواسته های مردم به صورت جهادی رسیدگی شود.

وی افزود: آنچه که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است، جدیت مسئولان قضایی در خدمت رسانی به مردم و توجه به مطالبات برحق آنان است.

بهرامی تصریح کرد: خوشبختانه با انتصاب شایسته حضرت آیت الله رئیسی در مسند ریاست قوه قضائیه راه برای خدمت رسانی هموارتر گردید و ان‏شاالله در آینده ای نزدیک ما شاهد اجرای برنامه های اصلاحی و تحولی در دستگاه قضا با محوریت رضایتمندی مردم و تحقق هرچه بیشتر آرمانها نظام جمهوری اسلامی خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری استان سپس به موضوع کمبود بودجه و اعتبارات در قوه قضائیه و مشکلات ناشی از آن پرداخت و گفت: از آنجا که قوه قضائیه در تأمین اعتبارات خود متکی به دولت است؛ لذا مشکلات مالی دولت در این قوه نیز تأثیر گذار است.

وی خاطرنشان کرد: هر چند مسأله کمبود بودجه و اعتبارات در استان ما نیز محسوس است؛ اما کارکنان و قضات دادگستری استان با تعامل و همدلی بصورت شبانه روزی برای حل مشکلات مردم و اجرای عدالت تلاش می نمایند.

 بهرامی همچنین به مسأله تحریم‏ها و اثرات آن بر اقتصاد کشور اشاره و افزود: متأسفانه اعمال تحریمهای ظالمانه اقتصاد ما را دچار تغییراتی کرد که این تغییرات برای مردم بیشتر در بازار کالاهای مصرفی نمود داشته است.

وی تصریح کرد: بازار استان ما نیز همانند بازارهای سایر نقاط کشور دستخوش تغییر و افزایش قیمت‏ها بود که با اقدامات به موقع و موثر دادستان محترم مرکز استان این افزایش قیمت‏ها و سوء استفاده های ناشی از آن تا حد بسیار زیادی کنترل شد.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه بیانات خود با تأکید بر لزوم توجه مسئولان به مجموعه تحت امر خود اظهار کرد: مدیران و مسئولان هر دستگاه موظفند امور مادی ، معنوی و سلامت نفس کارکنان خود را به طور مستمر مورد کنترل و ارزیابی قرار داده و نسبت به نحوه کار و فعالیت ایشان نظارت کافی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ما باید در ابتدا سلامت خود و مجموعه مان را تأمین نمائیم و در مرحله بعد به سلامت جامعه بپردازیم .

بهرامی همچنین به موضوع نحوه اجرای ویژه برنامه های هفته قوه قضائیه در استان اشاره و گفت: اجرای برنامه ها در این هفته نباید به معطلی و انتظار مردم برای رسیدگی به مشکلاتشان بیانجامد.

 وی ادامه داد: باید از انجام کارهای شکلی پرهیز کرد و این حق را برای مردم مسجل دانست که از روند رسیدگی به پرونده خود و صدور آراء اطلاع داشته و بتوانند آراء قضات را مورد ارزیابی قرار دهند.

 

ارسال نظرات