رئیس بسیج سازندگی با اشاره به تکمیل 20 هزار واحد از منازل سیل زدگان در طرح جهاد همبستگی ملی با همکاری 70 هزار مسجد در سراسر کشور گفت:در سیل اخیر 78 هزار جهادگر به صورت خودجوش به مردم خدمات ارائه کردند.
کد خبر: ۹۱۴۴۶۹۹
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی محمد زهرایی رئیس بسیج سازندگی کشور صبح امروز در نشست خبری  با بیان اینکه سال 98 سال اوج کید و مکر دشمنان بر علیه ایران اسلامی است اظهار داشت: تمام ابرقدرتهای جهان و ایادی خود فروخته آنها دست به دست هم دادند تا ملت ایران را به زانو درآورند.

وی با بیان اینکه شعار امسال بسیج سازندگی هر ایرانی یک رزمنده است، ادامه داد: همان طور که در دوران هشت ساله دفاع مقدس هر ایرانی از زن و مرد گرفته تا پیر و جوان به اندازه توان خود در حمایت از کشور و نظام اسلامی ایران وارد صحنه شد تا توانستیم با حداقل امکانات در برابر 60 کشور  بایستیم و پیروز شویم.

 زهرایی عنوان کرد: در زمانیکه دشمن تهاجم فرهنگی و رسانه ای بر علیه ملت ایران راه  انداخت هر ایرانی باید یک لشکر سایبری را تشکیل می داد و به مقابله با این تهاجمات می پرداخت و در کنار  این هجمه ها نیاز به کار رسانه ای و پدافندی  بود خوشبختانه حضور و نقش مردم به گونه ای بود  از آن سربلند بیرون آمدیم.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی به مدیریت اداری نیاز ندارد و نیازمند کار و مدیریت با مدل قرارگاهی و فرماندهی است، گفت: در سیل اخیر به دلیل  حضور در لحظه و خودجوش نیروهای جهادی و امداد رسان و رسانه  ها شاهد حداقل تهاجم ها بودیم چرا که قرارگاه فضای مجازی در کنار قرارگاه خدمت رسانی به مدل قرارگاهی وارد عرصه شدند.   

40 هزار میلیارد تومان  خسارت در جریان سیل  98 به بخش های مختلف کشور وارد شد

رئیس بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه سال 98 را با بحران آغاز کردیم، افزود: در سیل 98 اگر چه بسیاری از خانه ها ویران شد و حدود 40 هزار میلیارد تومان خسارت به بخشهای مختلف وارد شد اما در کنار این همه معایب سیل محاسنی هم داشت و آن تقویت روحیه همدلی و اتحاد در میان آحاد جامعه بود.

 زهرایی با اشاره به استقامت و مقاومت بالا مردم سیل زده در برابر خسارات و آسیب ها ادامه داد: حضور شبانه روزی 800 نفر از جهادگران در سوسنگر و خدمات رسانی به مردم این منطقه  نشان داد که اعتماد مردم به نظام ظرفیت بسیار بالایی است که در طول زمان  ادامه داشته و امروز خود را بیشتر نشان داده است.

وی  با بیان اینکه در طول این 40 ساله هر زمان به مردم اعتماد کردیم پیروز شدیم، افزود:  سال 98 اگر چه فشارهای زیادی را بر اقشار محروم جامعه وارد کرد اما در این میان افراد انقلابی و رسانه ها وظیفه دارند تا با امید آفرینی، تقویت پیوند مردم و نظام،  بیان خدمات ارائه شده به مردم از سوی خیرین، سمن ها و دولت  پای کار بیایند و در لحظه اطلاع رسانیکنند لذا باید از جناح بندی ها فاصله بگیریم چراکه کشور نیازمند یک حنجره و صدا واحد است.

 زهرایی با اشاره به آغاز طرح خدمات رسانی و انجام 40 هزار پروژه زوده بازده و عام المنفعه به صورت همزمان در 13 بهمن 97 در سراسر کشور، گفت: اگر چه ظرفیت سپاه طرح مسئله بود نه تامین اعتبار اما از آن تاریخ تا به امروز بسیج سازندگی با تعامل با خیرین و نهادهای مختلف 12 هزار پروژه با پیشرفت فیزیکی 55 درصد  را تکمیل و به بهره برداری رساند.

رئیس بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه از مجموع پروژه های عام المنفعه هزار و 700 مورد در خراسان جنوبی تکمیل و به بهره برداری رسیده است، گفت: عمده پروژه های خراسان جنوبی از نوع عمران و مرمت قنوات است.

وی اجرای طرح کرامت محله را  از جمله پروژه های بسیج سازندگی در مناطق آسیب پذیر حاشیه شهر دانست و افزود: این طرح توسط کمیته صیانت قرارگاه جواد الائمه و بسیج سازندگی با هزار و 52 پروزه عام امنفه در دستورکار قرار گرفت که تاکنون از این تعداد 602 پروزه تامین اعتبار شده و 294 پروژه به اتمام رسیده است همچنین در قالب این طرح در سال گذشته 10 هزارمورد آموزش توانمند سازی، 3 هزار  اشتغال انجام شد که در سال 98 این موارد با جدیت بیشتر ادامه خواهد داشت.

زهرایی  با اشاره به بازسازی منطقه زلزله زده شیخ صله کرمانشاه توسط سپاه خراسان جنوبی، افزود: این منطقه  مرزی و صعب العبورر بود که سپاهیان و نیروهای بسیجی خراسان جنوبی توانستند ظرف مدت چند ماه منازل را تکمیل و بازسازی کنند که ماحصل آن رضایت مردم آن منطقه بود.

وی با اشاره به تکمیل و بازسازی هزار و 220 واحد مسکونی در دو مرحله در جریان زلزله  و تکمیل 350 واحد مسکونی از منازل مددجویان بهزیستی تصریح کرد: اولویت انجام پروژه ها و طرح های زوده بازده و عام المنفعه بسیج  با نیازمندان و افراد مددجو بهزیستی و کمیته امداد است.

زهرایی با اشاره به حضور 78 هزار جهادگر در قالب پنج هزار و 380 گروه جهادی در مناطق سیل زده، گفت: در طول این مدت 616 تیم پزشکی عمومی، 302 تیم پزشکی تخصصی، 110 تیم دامپزشکی و در مجموع سه هزار و 800  پزشک به مناطق سیل زده اعزام و خدمات ارائه دادند.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح "جهاد همبستگی ملی" به منظور تکمیل واحدهای مسکونی سیل زدگان از سوی سردارغیب پرور مطرح شد، ادامه داد: در این طرح مقرر شد تا 20 هزار واحد از منازل آسیب دیدگان سیل با مشارکت 70 هزار مسجد تکمیل شود.

وی با اشاره به مشارکت بنیاد مسکن،  سپاه، مالک خانه و خیرین  در احداث واحدها گفت: بحث شناسایی منازل بر عهده سپاه است و به عنوان بازوی اجرایی  در این زمینه به دولت کمک می کند.  

راه اندازی سامانه اینترنتی " عمران اجتماعی" برای بازسازی مناطق سیل زده

زهرایی با بیان اینکه هرمنزل یک متولی جهادی دارد که کار تسهیلگری را بر عهده دارد، افزود: برای وصل کردن بخشها و آگاهی از جریان ساخت منازل سامانه ای تحت عنوان "عمران اجتماعی" راه اندازی شده که مردم و خیرین می توانند با مراجعه به آن از مراحل ساخت و شرایط منزل مورد حمایت خود آگاه شوند.

رئیس بسیج سازندگی کشور با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید رهبری بر نقش جوانان، گفت: ایشان جوانان را مژده آینده کشور می دانند لذا این امر وظیفه ما را سنگین تر میکند

وی با بیان اینکه  90 درصد گروههای جهادی را جوانان تشکیل می دهند، تصریح کرد: در سیل اخیر شاهد حضور به لحظه و خودجوش جهاد گران بودیم لذا جریان سیل اخیر یک رزمایش واقعی برای جهادگران بود.

رئیس بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه آغاز بازسازی منازل سیل زدگان با 8 هزار واحد در استان گلستان شروع شد خاطر نشان کرد: تا ا تا امروز 370 واحد تعمیری و 100 واحد ساخت تکمیل شده است.

زهرایی با بیان اینکه در جریان خدمات رسانی به مناطق سیل زده سپاه استانی هر منطقه به عنوان معین معرفی شد،  افزود: در سیل اخیر خراسان جنوبی به عنوان استان حامی معرفی شد و سهم این استان در بازسازی منازل 450 واحد مسکونی در استان گلستان است.

ارسال نظرات