دبیرکل کانون دانشگاه های ایران گفت: برای اینکه حاکمیت و دولت اسلامی نمود داشته باشد مدیران و مسئولان باید راه، سیره و مدیریت امام راحل را الگوی خود قرار دهند چرا که در جامعه اسلامی کسانی که مسئولیت می پذیرند باید پیش از همه تلاش کنند.
کد خبر: ۹۱۴۴۷۳۶
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سیدمحمد حسینی روز یکشنبه در آیین سالگرد ارتحال امام (ره) در مسجد جامع سنندج اظهار داشت: اندیشه و فکر امام (ره) الهام بخش است، چون اعمال ایشان برگرفته از قرآن و آموزه‌های دینی بود.

وی بیان داشت: زمانی استعمارگران بیگانه تا جایی در کشور ایران سایه انداخته بودند که آزادی، استقلال و حق انتخاب از ملت ایران گرفته شده بود، اما امام خمینی (ره) با تحمل تهدید و حتی تبعید در مقابل همه بدخواهان و اهریمنان ایستادگی کرد.

دبیرکل کانون دانشگاه‌های ایران اضافه کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ارمغانی است که امام با تحمل همه سختی‌ها به ملت ایران هدیه داد و همین موجب هویت بخشیدن به ملت ایران شده است.

این عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه همگی باید راه امام را بشناسیم و پیرو راه امام باشیم، اذعان کرد: با شناسایی راه و آرمان‌های الهی امام (ره) و اقتدا به مقام معظم رهبری هیچ آسیبی به انقلاب اسلامی نخواهد رسید.

حسینی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) روحانی نبودند که به مسایل اجتماعی بی تفاوت باشند، اضافه کرد: محبوبیت امام به این دلیل بود که ایمان و عمل صالح داشتند.

وی با بیان اینکه امام راحل نمی‌توانستند در مقابل سیطره استکبار سکوت کنند، یادآور شد: اگر ایران روزی مدافع منافع استکبار در منطقه بود امروز حافظ منافع ملت خود و مردم منطقه است.

این عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: روزی را به یاد آوریم که اسراییل در چند روز به چهار کشور اسلامی حمله کرد، اما امروز قدرت حزب الله نشات گرفته از انقلاب اسلامی، رژیم صهیونیستی را وادار به عقب نشینی می‌کند.


وی اظهار داشت: روز به روز قدرت جبهه مقاومت اسلامی در منطقه افزایش می‌یابد و قدرت صهیونیست‌ها و حامیان آن‌ها کمتر می‌شود.

حسینی با اشاره به فشار‌ها به جمهوری اسلامی برای تسلیم در مقابل زیاده خواهی‌های استکبار، افزود: سازش و تسلیم در هیچ کجای دنیا جواب نداده است.

وی یادآور شد: هنوز داستان هسته‌ای تمام نشده بود استکبار به دنبال محدود کردن توان موشکی و دفاعی جمهوری اسلامی بود.

حسینی خاطرنشان کرد: امام در طول مدت طلبگی تا رحلت خود یک بار حرف اختلاف‌برانگیزی بین شیعه و سنی را مطرح نکردند. امام با اندیشه امپریالیسم و سوسیالیسم جنگیدند. نماینده‌ای به اتحادیه شوروی فرستادند و همچنین به آمریکا هم حرف‌شان را زدند. امام فقط به حکومت اسلامی معتقد بودند، و ما باید راه ایشان را ادامه دهیم.

وی دشمن شناسی را از دیگر ابعاد اندیشه‌های سیاسی امام خمینی (ره) بیان کرد و افزود: از این رو تاکید امام این بود که؛ رئیس جمهور امریکا بداند منفورترین مردم دنیا نزد ایران است.

حسینی افزود: امام، طاغوت و استکبار را به چالش کشید و نمونه و الگوی همه علما و مجاهدان شد که می‌خواهند مردم را از تاریکی نجات دهند.

وی در پایان با بیان اینکه امام خمینی (ره) الگوی آزادگی است، ادامه داد: پس از انقلاب به برکت امام راحل کشور‌های غربی به اسلام برگشتند.
 
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات