دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه در ماجرای قتل میترا استاد، فقط قانون باید حرف آخر را بزند، گفت: اینکه دیگران به تحلیل بپردازند و بخواهند قاتل را تبرئه کنند، از دین‌داری و آزادمنشی خارج است
کد خبر: ۹۱۴۴۷۹۱
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه در ماجرای قتل میترا استاد، فقط قانون باید حرف آخر را بزند، گفت: اینکه دیگران به تحلیل بپردازند و بخواهند قاتل را تبرئه کنند، از دین‌داری و آزادمنشی خارج است و ناشی از رعایت حقوق شهروندی نیست.

حجّت‌الاسلام محمّد زارع‌فومنی، دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با اشاره به قتل میترا استاد توسط محمّدعلی نجفی گفت: بعد از قتل میترا استاد توسط نجفی متأسفانه تحلیل‌های نادرستی را از جناح‌های مختلف شاهد هستیم. سؤال این است که چرا می‌خواهیم فردی که قتل انجام داده و به صورت علنی به آن اقرار کرده را تبرئه کنیم؟

وی با بیان اینکه یک قتل نفس انجام شده و نباید با حربه‌های سیاسی صورت‌مسئله را پاک کنیم، تصریح کرد: اینکه دوستان نجفی می‌خواهند ایشان را از این جرم مبرا کنند، ناجوانمردی است.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: اینکه بگوییم قتل کار نجفی نبوده یا انگیزه‌اش چه بوده و یا اینکه به مقتول تهمت بزنیم، ناجوانمردانه‌ترین تحلیل‌هایی است که در قتل یک انسان مظلوم می‌توان گفت.

فومنی با اشاره به برخی اظهارات درباره پوشش خبری قتل توسط محمدعلی نجفی گفت: فرد کم‌سوادی که ادعای این را دارد که اصلاح‌طلب است، به خبرنگارها توهین می‌کند و می‌گوید آن‌ها گرگ هستند و حرف‌های رکیکی خطاب به خبرنگاران می‌زند و این بی‌انصافی است. جا دارد این فرد که لباس روحانی هم بر تن دارد، بابت اظهارات خود عذرخواهی کند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه در ماجرای قتل میترا استاد، فقط قانون باید حرف آخر را بزند، اظهار داشت: اینکه دیگران به تحلیل بپردازند و بخواهند قاتل را تبرئه کنند، اصلاً از دین‌داری و آزادمنشی خارج است و ناشی از رعایت حقوق شهروندی نیست.  

فومنی ادامه داد: نجفی بزرگ‌ترین اشتباه زندگی‌اش را انجام داد؛ چرا که می‌توانست راه‌‌های قانونی را طی کند. جالب اینکه وکلایش می‌گویند فیلم‌هایی که پخش شده است، صداگذاری شده است و این مسخره‌ترین تحلیل‌هایی که برای مبرا کردن یک قاتل به کار می‌برند. 

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات افزود: از همه دوستان اصلاح‌طلب تقاضا دارم درباره قتل خانم استاد جنبه‌های سیاسی و دوستی را کنار بگذارند تا قانون تصمیم بگیرد.

ارسال نظرات