سمینار مالیاتی مخصوص اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۴۴۸۲۷
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سمینار مالیاتی ویژه تکمیل اظهارنامه مالیاتی مخصوص اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان با حضور تعداد زیادی از اعضای این سازمان در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزار شد.
معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در خصوص هدف از برگزاری این سمینار گفت: شرکت در این سمینار برای کلیه مهندسین به منظور آشنا شدن با مباحث و نکات ارائه اظهار نامه مالیاتی مفید بود؛ چون بسیاری از مهندسین با قوانین و تبصره‌های سازمان امور مالیاتی آشنایی ندارند و این در مواردی موجب می‌شود که هزینه‌های اضافی را متقبل شوند. از این گذشته شرکت در این سمینار برای تمدید پروانه اعضای سازمان نظام مهندسی الزامی است.
دکتر مجتبی واحدی در خصوص مباحث مطرح شده در این سمینار ابراز کرد: در این سمینار که با حضور تعداد زیادی از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان در سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزار گردید مباحث تخصصی در خصوص ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی، مالیات مقطوع، مالیات بر املاک، مالیات کشاورزی، مالیات بر درآمد مشاغل، مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی، طریقه استفاده از معافیت‌های مالیاتی و آشنایی با سامانه عملیات الکترونیک مالیاتی آموزش داده شد.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در خصوص نحوه و علت برگزاری این سمینار در دانشگاه خاطر نشان کرد: این سمینار در پی قرارداد منعقد شده همکاری آموزشی بین دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان در ابتدای سال جاری برگزار گردید.
وی در خصوص برنامه‌های آتی همکاری آموزشی با سازمان نظام مهندسی افزود: طبق هماهنگی‌های انجام شده قرار است تا پایان تیرماه سال جاری ۴ دوره آموزشی دیگر نیز توسط دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود مختص اعضای سازمان نظام مهندسی اجرا شود که انشاالله این دوره‌ها به ترتیب زیر برگزار خواهند شد و پس از اتمام هر دوره آزمون آن برگزار خواهد گردید:
"روش‌های اجرا و کنترل اتصالات در سازه‌های فولادی" در تاریخ‌های ۲۲ و ۲۳ خردادماه
"به کارگیری استانداردها، مقررات ملی، راهنما‌های طراحی در معماری" در تاریخ‌های ۳۰ و ۳۱ خردادماه
"نکات اجرایی در تخریب بنا‌های فرسوده و نکات اجرایی پی‌های سطحی" در تاریخ‌های ۵ و ۶ تیرماه
"مبانی گودبرداری، ژئوتکنیک و سازه‌های نگهبان" در تاریخ‌های ۲۶ و ۲۷ تیرماه
لازم به ذکر است پیش از این نیز دو جلسه در خصوص آموزش HSE برای اعضای این سازمان در دانشگاه برگزار شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها