جانشین سپاه فتح تاکید کرد؛

قدس اشغال نمی شود

یش از نیم قرن است صهیونیسم جهانی با کمک کشور‌های غربی بخشی از جهان اسلام یعنی سرزمین فلسطین را اشغال کرده و در طول این دوران جنایات زیادی را علیه مردم این منطقه و البته در دیگر مناطق اسلام نیز دست به جنایات مختلفی زده است.
کد خبر: ۹۱۴۴۸۵۳
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یاسوج جانشین فرماندهی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص طرح معامله قرن بیان کرد:بیش از نیم قرن است صهیونیسم جهانی با کمک کشور‌های غربی بخشی از جهان اسلام یعنی سرزمین فلسطین را اشغال کرده و در طول این دوران جنایات زیادی را علیه مردم این منطقه و البته در دیگر مناطق اسلام نیز دست به جنایات مختلفی زده که از جمله آن‌ها ترور تعدادی از دانشمندان عراقی و چندین نفر از دانشمندان هسته‌ای ایران، حمله و اشغال بخش‌هایی از کشور‌های لبنان و سوریه است.
سرهنگ جهانگیر انصاری اظهار کرد: امام خمینی (ره) به حق رژیم اسرائیل را غده سرطانی خواندند که جز با برچیده شدن آن، مشکلات این منطقه رفع نخواهد شد و اکنون چندین سال است مقدمات فروپاشی واضمحلال دولت صهیونیستی فراهم شده است اگر زمانی صهیونیست‌ها به پشتوانه آمریکا، انگلیس و سایر دول غربی خود را نیرویی شکست ناپذیر در منطقه می‌دیدند و دولت‌های عرب را در جنگی شش روزه شکست دادند، چندین سال است که معادله تغییر کرده و آنان درون مرز‌های اشغالی محاصره شده اند و البته در تغییر این معادله، جوانان مقاومت اسلامی منطقه، نقشی محوری ایفا کرده اند.

سرهنگ انصاری تصریح کرد: روند تضعیف رژیم صهیونیستی از جنگ ۳۳ روزه علیه حزب الله لبنان در سال (۲۰۰۶) آغاز شد صهیونیست وقتی با وجود جنایات بی شمار در این جنگ و نقض گسترده قوانین بین المللی نتوانستند حزب الله را شکست دهند و ضربات مهلکی دریافت کردند علیه نیرو‌های فلسطینی ساکن نوار غزه وارد جنگ شدند و در سال ۲۰۰۸ باریکه غزه را که تنها ۳۶۰ کیلومتر مربع و سعت دارد آماج شدیدترین حملات موشکی قرار داده و جنایات زیادی را مرتکب شدند، اما به اهداف خود که همان نابودی نیرو‌های مقاومت بوددست نیافتند و دست آخر مجبور به آتش بس شدند.

وی در ادامه افزود: رژیم صهیونیستی بار دیگر بار دیگر در سال ۲۰۱۲ به غزه حمله کرد، اما در این جنگ برای اولین بار نیرو‌های حماس و جهاد اسلامی حملات صهیونیست‌ها را پاسخ موشکی دادند و حتی تا عمق ۸۰ کیلومتری سرزمین‌های اشغالی را تحت این حملات قرار دادند طی این جنگ سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی از مجموع ۱۵۰۰ موشک شلیک شده از سوی گروه‌های مقاومت اسلامی غزه توانست تنها ۴۳۱ فروند از آن‌ها را ردیابی کند، رژیم صهیونیستی را مجبور به پذیرش شرایط خود در زمینه بازگشایی گذرگاه‌های غزه کنند.

جانشین فرمانده سپاه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: رژیم صهیونیستی بعد از جنگ هشت روزه در سال ۲۰۱۴ حمله گسترده دیگری را علیه نوار غزه انجام دادکه به جنگ ۵۱ روزه معروف شد این جنگ هر چند سبب کشتار بسیاری از مردم غزه شد، اما توانمندی موشکی حماس را بالابرد و البته در طول این جنگ نیرو‌های مقاومت اسلامی (حماس و جهاد اسلامی) صد‌ها موشک از غزه به سرزمین‌های اشغالی وبه ویژه شهرک اشدود، بثرالسبع، اشکلون، نتیفوت، سدیروت و ... پرتاب کردند و علاوه بر این یکی از شهر مهم و پر جمعیت رژیم صهیونیستی را یعنی حیفا را با موشک آر ۱۶۰ مورد حمله قرار دادند.

سرهنگ جهانگیر انصاری اظهار کرد: مقاومت حماس، جهاد اسلامی و ساکنان نوار غزه در جنگ ۵۱ روزه در مقابل ارتش کاملا مسلح اسرائیل، صهیونیست هار ا. به این نتیجه رساند که نمی‌توانند مانع پیشرفت موشکی و نظامی نیرو‌های مقاومت شوند حماس در دوران پس از جنگ انبار مهمات خود را با موشک‌های بابرد ۲۰۰ کیلومتر تقویت کرد و این موشک‌ها اکنون می‌تواند اهداف مختلفی را در سرزمین‌های اشغالی و حتی تل آویو را هدف قرار دهند.

سرهنگ انصاری مهم‌ترین مفاد طرح معامله قرن را این گونه بیان کرد: توافقی سه جانبه میان اسرائیل، سازمان آزادی بخش فلسطین و حماس امضا شده و دولت فلسطینی جدیدی به نام فلسطین جدید در اراضی کرانه باختری و نوار غزه بدون شهرک‌های یهودی صهیونیستی ایجاد می‌شود.

وی به یکی دیگر از مفاد این معامله اشاره کرد و گفت: تجمع شهرک سازی‌ها مانند گذشته به دست اسرائیل باقی خواهد ماند شهرک‌های جدا افتاده به آن‌ها ملحق خواهند شد و مساحت تجمع‌های شهرک سازی گسترش می‌یابد تا به شهرک‌های جدا افتاده برسند قدس تقسیم نخواهد شد و میان اسرائیل و فلسطین جدید مشترک خواهد بود، ساکنان عربی (فلسطینی ها) انتقال پیدا می‌کنند تا جزء اهالی فلسطین جدید شوند، شهرداری قدس زیر نظر رژیم صهیونیستی، یکپارچه و مسئول تمام اراضی قدس به استثنای بخش آموزش خواهد شد، بخش آموزش به عهده فلسطین جدید است.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان تصریح کرد: فلسطین جدید به شهرداری قدس مالیات ویژه املاک وآب پرداخت خواهد کرد به یهودیان اجازه خرید منازل عربی داده و به عرب‌ها (فلسطینی ها) اجازه خرید منازل یهودی داده نمی‌شود؛ مناطق اضافی دیگری به قدس منضم نمی‌شود و اماکن مقدس مانند امروز باقی خواهند ماند.

سرهنگ جهانگیر انصاری بیان کرد: مصر اراضی جدیدی با هدف ساخت فرودگاه، کارخانه، تبادل تجاری و زراعی به فلسطین می‌دهد و فلسطینی‌ها اجازه سکونت در این مناطق را ندارند.

سرهنگ انصاری اظهار کرد: فلسطین جدید حق داشتن ارتش و سلاح ندارد و تنها می‌تواند پلیس مسلح داشته باشد توافقی میان اسرائیل و فلسطین جدید بسته می‌شود تا بر اساس آن اسرائیل دفاع از فلسطین جدید در برابر هر تهاجم خارجی را بر عهده بگیرد به این شرط که فلسطین جدید بسته می‌شود تا براساس آن اسرائیل دفاع از فلسطین جدید در برابر هر تهاجم خارجی را برعهده بگیرد به این شرط که فلسطین جدید هزینه این حمایت را بپردازد، مذاکره می‌کنند.

وی در خصوص اجرای زمانبندی این توافق تصریح کرد: حماس تمام سلاحش را تحویل می‌دهد و این موضوع حتی شامل سلاح فردی و شخصی رهبر حماس نیز می‌شودکه باید به مصر تحویل داده شود و اعضای حماس حقوق ماهیانه از کشور‌های عربی دریافت می‌کنند همچنین مرز‌های نوار غزه از طریق گذر گاه‌های اسرائیلی و مصری به روی تجارت جهانی باز می‌شود علاوه برآن ارتباط بازار غزه با کرانه باختری و نیز از طریق دریا باز خواهد شد و پس از یک سال انتخاب دموکراتیک برای دولت فلسطین جدید برگزار می‌شود و هر فلسطینی می‌تواند برای انتخابات نامزد شود.

جانشین فرمانده سپاه کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: یک سال پس از انتخابات تمام اسرا ظرف مدت ۳ سال و به صورت تدریجی آزاد می‌شوند ودر عرض ۵ سال بندر و فرودگاه برای فلسطین جدید تأسیس می‌شود و در این زمان فلسطینی‌ها از فرودگاه‌ها و بندر‌های اسرائیل استفاده خواهند کرد همچنین مرز‌ها میان فلسطین جدید و اسرائیل به روی افراد و کالا‌ها باز خواهد شد و اسرائیل از تعریف مرز اجتناب خواهد کرد.

سرهنگ انصاری اظهار کرد: پلی معلق میان بزرگراه و در ارتفاع ۳۰ متری از زمین ساخته می‌شود که غزه و کرانه باختری را به هم وصل می‌کندمأموریت ساخت این پل در به شرکتی در چین داده شود و در هزینه آن کشور‌های چین ۵۰ درصد و ژاپن ۱۰ درصد، کره جنوبی ۱۰ درصد، استرالیا ۱۰ درصد و آمریکا و اتحادیه اروپا ۱۰ درصد مشارکت دارند.

وی در پایان با بیان اینکه به وسیله این طرح موارد تنبیهی شدیدی برای نیرو‌های فلسطینی و مقاومت در نظر گرفته شده است گفت: در صورتی که حماس و ساف معامله قرن را نپذیرند آمریکا تمام حمایت خود از فلسطینی‌ها را قطع خواهد کرد و تلاش می‌کند تا جلوی کمک هر کشور دیگری به فلسطینی‌ها را بگیرد و اگر سازمان آزادی بخش فلسطین با شروع این توافق موافقت کند، اما حماس و جهاد اسلامی موافقت نکند این دو سازمان مسئولیت امر را بر عهده خواهند داشت و در هر مقابله نظامی میان اسرائیل و حماس، آمریکا از اسرائیل برای آسیب زدن به شخص رهبران حماس و جهاد اسلامی حمایت خواهد کرد، زیرا آمریکا نمی‌پذیرد که ده‌ها نفر در باره سرنوشت میلیون‌ها نفر تصمیمی گیری کند و همچنین اگر اسرائیل معامله قرن را نپذیرد حمایت اقتصادی از آن متوقف خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار