خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

اُنس با قرآن عامل رشد معنوی انسان است

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با تأکید بر اینکه قرآن کریم به رشد معنوی حضرت ابراهیم علیه‌السلام از همان دوران کودکی اشاره دارد، اظهار داشت: انس با قرآن عامل رشد معنوی انسان مؤمن است.
کد خبر: ۹۱۴۴۸۸۶
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳

به گزارش سرویس بسیج  طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی عصر امروز در محفل سخنرانی که بعد از نماز عصر در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س)برگزار شد، با بیان اینکه آیه 51 سوره انبیاء به ماجرای مناظره حضرت ابراهیم علیه‌السلام با عمویش اختصاص دارد، اظهار داشت: در آیات قرآن کریم از حضرت ابراهیم علیه السلام به عنوان امت یاد شده است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی افزود: از کسی به عنوان امت یاد می‌شود که در یک جامعه نقش کلیدی و مهم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حضرت ابراهیم علیه‌السلام در برابر خداوند خاضع و خاشع بودند، تصریح کرد: حضرت ابراهیم علیه‌السلام همیشه در صراط مستقیم حرکت می‌کردند و با وجود اینکه عمویش مشرک بود؛ حتی برای لحظه‌ای به شرک آلوده نشدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی شکرگزاری از نعمات الهی را یکی دیگر از خصلت‌های پسندیده زندگی حضرت ابراهیم علیه‌السلام دانست و گفت: حضرت ابراهیم علیه السلام مطیع محض خداوند بودند و خداوند به پاس این نعمت او را برگزید و حُسن و خیر دنیا و آخرت را به او اعطا کرد.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم از مسلمانان به عنوان امت حضرت ابراهیم علیه‌السلام یاد می‌کند و علت آن نیز این است که اولین بار حضرت ابراهیم علیه‌السلام از خداوند درخواست کردند که فرزندان و امت ایشان تسلیم و مسلمان باشند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در قرآن کریم 25 دعا از حضرت ابراهیم علیه‌السلام نقل‌ شده است، ادامه داد: در قرآن کریم تنها از حضرت ابراهیم علیه‌السلام و حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله به عنوان اسوه حسنه یاد شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با تأکید بر اینکه خداوند در قرآن کریم می‌فرماید ما به حضرت ابراهیم (علیه‌السلام) رشد دادیم، اظهار داشت: منظور از این‌گونه رشد و رشید بودن، رشد معنوی است.
وی افزود: حضرت ابراهیم علیه‌السلام به واسطه همین رشد معنوی هرگز در زندگی خود به شرک و تمثال پرستی آلوده نشدند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی انس با قرآن، فکر و اندیشه، مشورت با اهل خرد و مقابله با خواسته‌های نفس اماره را از عوامل رشد معنوی در زندگی انسان دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه در آیه 51 سوره انبیاء به مناظره حضرت ابراهیم علیه‌السلام با سرپرستش آذر اشاره شده است، یادآور شد: این مناظره حضرت ابراهیم علیه‌السلام نشان می‌دهد که تبلیغ، هدایت و رشد باید از خانواده آغاز شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار