معاون سیاسی و امنیتی استاندار این استان در جلسهاعتبار یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی به مناطق حاشیه نشین استان ستاد ساماندهی آسیب های اجتماعی با اشاره به تاکید رهبرمعظم انقلاب بر حل معضلات اجتماعی، گفت: رویکرد دولت پیگیری توصیه های رهبری در رفع مشکلات اجتماعی است.
کد خبر: ۹۱۴۵۰۱۱
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
محمد کاظم نظری افزود: دولت با وجود همه فشار‌های اقتصادی در این زمینه نه تنها کم نگذاشته بلکه هرساله مقدار این اعتبارات را نیز افزایش می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه هرکدام از دستگاه‌های اجرایی به صورت مجزا اعتباراتی در حوزه آسیب‌های اجتماعی دریافت می‌کنند، ادامه داد: حوزه اجتماعی نیز در قالب عقد قرارداد با سمن‌ها و تخصیص اعتبار به این سازمان‌های مردم نهاد کار‌های مهمی در راستای پیشگیری و مقابله با این آسیب‌ها انجام داده است..
نظری با اشاره به اجرای ۵۰۰ برنامه از سوی دفتر امور اجتماعی و سمن‌ها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: متاسفانه برخی افراد گاهی فقط نیمه خالی لیوان را می‌بینند و مسائل را بدتر از آن چیزی که هست جلوه می‌دهند.
وی با اشاره به موضوع ترک تحصیل و خودکشی تعدادی از دختران دیشموکی، گفت: اکنون مهم‌ترین راهبرد ما در این قضیه باید آسیب شناسی موضوع و کمک به حل مشکلات باشد و نباید با نظرات غیرکارشناسی بدبینی را در جامعه ترویج دهیم.
نظری با اشاره به حاشیه نشینی در اطراف شهر‌های یاسوج و دهدشت، گفت: یکی از دلایل به وجود آمدن این حاشیه نشینی‌ها شاید نهادینه اجرا نشدن طرح‌های جامع شهری در استان بوده است.
وی تاکید کرد: انتظار می‌رود حضور اورژانس اجتماعی در مناطق حاشیه نشین پررنگ‌تر باشد و همچنین اعضای سمن ها، دستگاه‌های فرهنگی و ورزش و جوانان با برنامه ریزی هدفمند به صورت مستمر و فعال در این مناطق خدمات رسانی کنند.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه گفت: پایان تیرماه آخرین فرصت برای هزینه کرد این اعتبارات است.
حجت الاسلام سیدابوالفتح میرمحمدی عنوان کرد: علوم پزشکی موظف به برپایی کارگاه سلامت در مناطق حاشیه نشین است و ورزش و جوانان و فنی و حرفه‌ای هرکدام بنا به رسالت سازمانی خود نیز به این مناطق خدمات ارائه دهند.
ارسال نظرات