خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج علمی در جلسه با مدیران صداوسیمای مرکز فارس مطرح کرد؛
احمد رضا قاسمی گفت: جای خالی پوشش خبرهای علمی استان در میان اخبار کمرنگ می باشد که چه خوب است صدا و سیمای مرکز فارس پیشرو در پوشش برنامه های علمی باشد.
کد خبر: ۹۱۴۵۰۸۹
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
جای خالی برنامه ها و اخبار علمی در صدا و سیما/ تشکیل بانک اطلاعاتی از مخترعین و نخبگان 

به گزارش خبرنگار بسیج علمی خبرگزاری بسیج از شیراز : جلسه ای میان مدیران سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی مرکز فارس و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس در محل صدا و سیمای مرکز فارس برگزار شد.

در این جلسه آقایان کرمی؛ معاون خبر، باغبان؛ معاون سیما، خورشیدسوار؛ مسئول فضای مجازی از سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی مرکز فارس و آقایان احمد رضا قاسمی؛ رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس و سجاد نوروزی؛ مسئول پایگاه های علمی و مراکز رشد سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس حضور داشتند.

احمد رضا قاسمی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس در این جلسه در معرفی سازمان بسیج علمی گفت: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس در سال 1389 به منظور تقویت بنیه علمی و ارتقای سطح علمی تشکیل شده است.

وی در ادامه توضیح داد: این سازمان هم اکنون با 37 پایگاه علمی در نواحی مختلف شهرستان استان فارس، 12 قشر دانشورز و 5 مرکز رشد در شیراز و جهرم مشغول به خدمت رسانی می باشد.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس همچنین به کمک هایی که این سازمان در حمایت از مخترعین دارد، پرداخت و عنوان کرد: ما در سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس در کمکی بلاعوض تا سقف 5 میلیون تومان و در تهران تا سقف چند ده میلیون تومان کمک بلاعوض به مخترعین و افراد صاحب ایده خواهیم داشت.

وی با اشاره به اهمیت چرخه تولید در کشور پیشنهاد کرد: از مجموعه صدا و سیما انتظار می رود که برنامه ای شایسته در جهت حمایت از تولید و چرخ این امر در حوزه علمی ساخته شود.

احمد رضا قاسمی افزود: جای خالی پوشش خبرهای علمی استان در میان اخبار کمرنگ می باشد که چه خوب است صدا و سیمای مرکز فارس پیشرو در پوشش برنامه های علمی باشد.

وی از تشکیل یک بانک اطلاعاتی از مخترعین و نخبگان سطح استان به منظور قرار گرفتن در اختیار سازمان صدا و سیمای مرکز فارس خبر داد که آن ها بتوانند از این افراد در مناسبت ها و برنامه های مختلف دعوت و بهره ببرند.

در این جلسه همچنین در خصوص داشتن برنامه هایی همچون مصاحبه با مخترعین، حضور در بخش های خبری 14 و 20:30 و برنامه معرفی نخبگان بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از شیراز؛ صدا و سیمای مرکز فارس سال ۱۳۷۰ راه اندازی شد و به سرعت شروع به کار نمود که این شبکه در سال ۱۳۹۰ به عنوان اولین شبکه ۲۴ ساعته کشور در میان شبکه های استانی توانست خود را مطرح کند.

شبکه استانی فارس در طول روز ۶ بخش خبری به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی و ۴ بخش خبرهای نود ثانیه ای پخش می نماید.

در طی این سال ها، شبکه فارس در جشنواره ها و همایش های متعددی توانسته افتخارات بسیاری را در حوزه های مختلف مرتبط به خود اختصاص دهد تا یکی از مهم ترین شبکه های استانی کشور به حساب آید.

ارسال نظرات