خبرهای داغ:
محمد بذرافشان از توزیع ۳ هزار صندوق جمع آوری زکات فطره در سراسر استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۴۵۱۲۲
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، محمد بذرافشان مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه با اعلام اینکه ۱۲ میلیارد تومان درآمد کل حوزه مشارکت های مردمی این نهاد در ماه مبارک رمضان بوده است، گفت: بخش شهرستانی در بحث درآمد این حوزه ۱۵ و نیم میلیارد تومان پیش بینی شده است که در چند روز آینده محقق می شود.

وی در ادامه افزود: از ابتدای این ماه پر فیض و برکت تاکنون بیش از636/11 هزار حامی جذب شده اند که از این تعداد ۴۵۰ حامی تنها در روز قدس و 4250 هزار حامی فقط در شب های مبارک قدر در سراسر استان حمایت از فرزندان معنوی خود را بر عهده گرفتند.

بذرافشان ضمن گرامیداشت روز قدس و اشاره به حضور پر شور مردم استان در این روز، اظهار کرد: درآمد حوزه مشارکت در این روز ۴۲ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان بوده است که در مقایسه با سال گذشته با درآمد ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ۵۱ درصد رشد داشته است.

مدیر کل امداد فارس تصریح کرد: طبق هماهنگی های انجام شده و ابلاغیه دبیرخانه شورای زکوات فارس امسال در روز عید سعید فطر کلیه پایگاه های جمع آوری زکوات فطره اعم از مساجد، خیریه ها و ... می بایست از صندوق هایی با آرم شورای زکات به طور مشترک استفاده کنند که هدف از این کار محاسبه دقیق میزان زکوات جمع آوری شده و تسریع در توزیع آن است.

وی در پایان با بیان اینکه در عید فطر امسال پیش بینی می شود ۱۷ میلیارد تومان زکوات در استان جمع آوری شود، گفت: هزار و ۳۰۰ پایگاه جمع آوری زکوات فطره در سطح استان بر پا و ۳ هزار صندوق جمع اوری نیز با آرم شورای زکات توزیع شده است و همچنین مردم عزیز استان فارس میتوانند با شماره گیری کد دستوری #1*8877* نسبت به پرداخت غیرحضوری زکات اقدام کنند بذرافشان از مزیت پرداخت غیرحضوری از طریق کد دستوری را سهولت در انجام پرداخت و تفکیک انواع فطریه اعم از عام، سید و همچنین پرداخت کفاره های روزه برشمرد.

وی از تعامل با بانک ملی ایران خبرداد و افزود: باتوجه به صحبت های صورت گرفته با بانک ملی ایران، کشیک های خارج از ساعات اداری ایجاد می شود تا مبالغ فطریه جمع آوری شده هر چه سریع تر به دست نیازمندان برسد.

گفتنی است کمیته امداد خمینی (ره) استان فارس در سال 1397 رتبه اول کشور در بحث زکات و حجم جمع آوری زکات فطریه را کسب نموده است.

منبع: شیرازه

ارسال نظرات
پر بیننده ها