خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به خصوصیات اخلاقی امام خمینی (ره) گفت: تواضع و فروتنی و صبر و بردباری از جمله ویژگی‌های امام راحل بود و سخت‌ترین حوادث در اقیانوس وجود او تلاطم ایجاد نمی‌کرد.
کد خبر: ۹۱۴۵۳۳۹
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در آیین بزرگداشت رحلت امام خمینی (ره) که از سوی مقام معظم رهبری در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمود: خصلت‌هایی که در امام راحل بود هرکدام به‌تن‌هایی کافی بود که از یک فرد، انسانی بزرگ بسازد.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) انسانی با اراده پولادین که هیچ مانعی نمی‌توانست جلودار او شود، افزود: امام خمینی (ره) بسیار خردمند، هوشیار، زیرک و آگاه و از آن انسان‌هایی که به‌راحتی نمی‌توان حقیقتی را به او واژگونه جلوه داد.

استاد حوزه علمیه قم به انتظارات امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: بصیرت، همراهی با روحانیت، وحدت کلمه و استکبارستیزی انتظار امام راحل از ملت مؤمن و انقلابی است.

رفیعی تصریح کرد: امام خمینی (ره) انسانی بسیار رئوف و دل‌رحم چه در هنگام مناجات باخدا و چه در هنگام برخورد با نقطه‌هایی از رندگی انسان‌ها دارای حس خویشتن‌داری باتقوا، یعنی انگیزه‌های نفسانی و هوا‌ها و هوس‌ها در او نبود و کمتر سراغ داریم انسانی که اسیر هوا‌ها نباشد، ولی او امیر بر هوا‌های خود بود.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی امام خمینی (ره) بیان کرد: تواضع و فروتنی و صبر و بردباری از جمله ویژگی‌های امام راحل بود و سخت‌ترین حوادث در اقیانوس وجود او تلاطم ایجاد نمی‌کرد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی ادامه داد: دکتر ادریس کتانی نویسنده معروف مراکشی و از اعضای مجمع کبار العلماء مغرب درباره شخصیت امام راحل گفت: به عقیده من مهم‌ترین کار امام خمینی (ره) حفاظت از اسلامی ماندن انقلاب پس از پیروزی بود.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: این نویسنده مراکشی گفت که برای توضیح مطلبم نیاز دارم قسمتی از تاریخ معاصر را که خود شاهد آن بوده‌ام برای شما بازگو کنم، در متن انقلاب بزرگ مردم الجزایر بودم در آن انقلاب همه مردم مسلمان بودند و با شعار‌های اسلامی و با دست‌خالی استعمار ۱۳۰ ساله فرانسه بر ماورءالبحر را پایان دادند، اما بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب، سوسیالیست‌ها مسلمانان را کنار زدند و حاکمیت خود را بر مردم تحمیل کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها