مراسم 30اُمین سالگرد رحلت بنیان گذار کبیر انقلاب با حضور مسئولان ارشد استان در حسینیه ثارالله شهر یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۴۵۴۰۴
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
مراسم ۳۰ اُمین سالگرد رحلت بنیان گذار کبیر انقلاب با حضور مسئولان ارشد استان در حسینیه ثارالله شهر یاسوج برگزار شد.

در این مراسم مدرس و استاد حوزه علمیه قم گفت: این مجلس شکوهمند به منظور گرامی داشت یاد و راه و نام و مرام مردی بت شکن از تبار ابراهیم خلیل و سلاله اسماعیل ذبیح و فرعون ستیزی پایدار از جنس موسی کلیم الله و دین باوری دین گستر از سلاله رسول الله، بیدارگری انقلاب اسلامی از نسل امام حسین (ع) یعنی روح الله موسوی خمینی (ره) است.

حجت الاسلام ابراهیمی بیان کرد: در آستانه ۱۴ خرداد و پانزده خرداد قرار داریم، ارزش و بقای هر موجودی به آثار برآمده از آن و به نتایج به یادگار مانده اوست، موجودی که با اختیار کاری انجام میدهد به انگیزه و عمق او بستگی دارد و نتایج به یادگار مانده به عمق هدف او است، تحولات اجتماعی و انقلاب‌هایی که در جامه بشری به وجود آمده، از این قاعده مستثنی نیستند و در هر انقلابی و تحولی به انگیزه و هدف امام وابسته است.

وی بیان کرد: امام که بزرگ شده مکتب اسلام ناب محمدی است، باید پرسید هدف او چه بود، که این اهداف بر مبنای انگیزه‌های الهی ماندگار است و بر عکس هر انگیزه‌ای بدون این موضوع ماندگار نخواهد ماند.

ابراهیمی افزود: عظمت انسان به انگیزه‌های الهی بوده و امام دارای انگیزه‌های الهی بوده و دارای اهداف انسان پروری بود، امام دارای اهداف متفاوت اسلامی بود، هدف امام انسان پروری و تربیت انسان بود و امام فرمود: استعمارگران از اسلام ترسیده و اسلام کارخانه انسان سازی است، اسلام اگر سخن هیئت و آزادگی و عبادت و تقوا میگوید همه آن‌ها وسیله برای آدمیت و انسانیت است.

وی افزود: انسان در اسلام باید پرورده شود تا به مقصد اصلی خود که عند ربهم یرزقون است باید برسد و امام با این هدف بزرگ ماندگار شد، زیرا به یک حقیقت جاودان خود را متصل کرد و مردم را به آن سمت فرا خواند
حجت الاسلام ابراهیمی افزود: رهبر انقلاب خلف صالح امام در گام دوم انقلاب هم حقیقت انسان را بیان می‌داند یعنی باید حقیقت، معنویت، انسانیت و هدف انسان متعالی باقی بماند.

ابراهیمی در ادامه افزود: امام در ابتدای نخستین نامه صحیفه نور انگیزه‌های خود را بیان کرده است، و همیشه دو جبهه انسانیت و حیوانیت وجود داشته است و آیات و روایات این موضوع را بیان کرده اند، که قرآن بیان فرمود: ه است: بدترین انسان‌ها کسانی بوده که خرد نداشته و خردورزی نمی‌کند، جدال امروز، جدال انسانیت و آدمیت است و دعوت امام چنین ندایی را به بشریت صادر می‌کند.

وی گفت: امام برخاست که جامعه بشری در کره زمین زیست کند همان چیزی که هدف قرآن است، انسان در اسلام باید پرورده شود تا به مقصد اصلی خود که عند ربهم یرزقون است باید برسد و امام با این هدف بزرگ ماندگار شد، زیرا به یک حقیقت جاودان خود را متصل کرد و مردم را به آن سمت فرا خواند.
ارسال نظرات