خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: مردم همانطور که در صحنه های انقلاب حضور پر رنگ دارند، در مهمترین اقدام برای نمایش کارآمدی نظام، تبیین راه و اندیشه امام، بیعت دوباره با آرمانهای امام و تبعیت از ولایت در طرح جهاد همبستگی ملی برای ساخت خانه سیل زدگان سهیم شوند.
کد خبر: ۹۱۴۵۴۰۷
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ مهدی صادق احمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند شب 14 خرداد در مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در حسینیه جماران بیرجند ضمن تسلیت سی امین سالگرد ارتحال امام(ره) اظهار داشت: ۱۴ خرداد ۶۸ خورشیدی غروب کرد که با طلوع آن تیره بختی از ملت ایران رخت بربست. روحی عروج کرد که با نفس روح الهی اش پیکر ملت ایران را جان بخشیده بود، حنجره ای خاموش شد که نفس گرمش سردی و افسردگی از جهان اسلام زدوده بود و زبانی بسته شد که آیات الهی و عزت و کرامت را بر مسلمین خواند و افسوس و ذلت را از قلوب آنان پاک کرده بود.

وی عنوان داشت: باز هم غم و اندوه رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی این روح پر کشیده به بهشت چنگ بر دلمان می زند اما آنچه رفت پیکر پاک امام(ره) بود و فکر ناب و اندیشه روشن و خط ایشان همچنان ماندگار است.

صادق احمدی بیان داشت: روح روح الله به آسمان پر کشید اما راه و یاد ایشان در زمین و میان عاشقان یادگار است و پرچم انقلاب اسلامی سی سال است بر دوش جانشین خلف امام (ره) فرزند حسین فاطمه(س) است.

وی رسالت بسیج را کمک به محرومین دانست و افزود: تکلیفی که امام(ره) بر دوش بسیجیان گذاشتند و بسیار سفارش کردند دست گیری و خدمت به مستضعفین است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند یادآور شد: امسال باران رحمت الهی در جای جای ایران بارهای امید به زندگی و رونق تولید بین کشاورزان و دامداران که سالها از خشکسالی رنج می بردند بوجود آورد اما متاسفانه وقوع سیل خسارت های زیادی برای هم وطنان ما داشت.

وی ادامه داد: هرچند مردم با راه انداختن سیل خدمت رسانی، امداد و اسکان موقت سیل زدگان از همان لحظات اول، خدمات ارزشمندی به مردم آن مناطق ارائه کردند اما بسیج و مساجد متولی شدند و قرار است با همت مردم " طرح هر مسجد یک خانه" در سراسر کشور اجرایی شود.

وی عنوان کرد: ۱۷۰هزار منزل بین ۲۰ تا ۱۰۰درصد و ۷۰ هزار منزل به طور کامل تخریب شدند که حتی خیلی منازل زمین ندارند و بناست در راستای طرح جهاد همبستگی ملی ۲۰ هزار مسکن برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی ساخته شود که ۱۰ میلیون تومان بهزیستی و ۴۰میلیون دولت وام کمک می کنند و قرار است مساجد پیش قدم شوند تا خانه برای این خانواده های نیازمند در مناطق سیل زده ساخته شود.

صادق احمدی افزود: در کل استان برای ساخت ۴۵۰ خانه در استان گلستان کمک های مردمی جمع آوری می شود و بازسازی ۱۰۳ خانه سهم شهرستان بیرجند است و امشب به مناسبت سالگرد رحلت امام(ره) در این مکان کار جمع آوری کمک های نقدی مردم بیرجند شروع می شود.

فرمانده ناحیه سپاه بیرجند گفت: تلاش داریم که مردم همانطور که در صحنه های انقلاب حضور پر رنگ دارند، آحاد ملت در مهمترین اقدام برای نمایش کارآمدی نظام، تبیین راه و اندیشه امام، بیعت دوباره با آرمانهای امام و تبعیت از ولایت در طرح جهاد همبستگی ملی برای ساخت خانه سیل زدگان سهیم شوند.

وی ادامه داد: امیدواریم مشارکت مردم را طی چند روز آینده شاهد باشیم و بتوانیم کمک های خیرین و مردم را برای کمک به سیل زدگان استان گلستان جمع آوری کنیم.

گفتنی است این مراسم که با حضور امام جمعه بیرجند، خانواده های معزز شاهد و ایثارگر استان ، مسئولین و اقشار مختلف مردم همراه با سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری و مدیحه سرایی ابوالفضل نوفرستی برگزار شد.

در پایان از 12هزار شرکت کننده در مراسم پذیرایی صورت گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها