عضو هیات علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه امام خمینی (ره) بیدارگر قرن حاضر است گفت: قیام‌خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ سرآغاز جرقه انقلاب اسلامی و الگویی برای همه انقلاب های جهان است.
کد خبر: ۹۱۴۵۵۱۸
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، آیت الله عبدالجواد ابراهیمی فرد در مراسم بزرگداشت شهدای یوم الله ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ که با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولین شهرستانی در مسجد مصلی شاهرود برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ آغاز جرقه نهضت انقلاب اسلامی با هدایت امام راحل است افزود: مردم با بصیرت و انقلابی با دستگیری امام راحل قیام کردند و سبب شدند تا رژیم مجبور به آزادی امام و در ادامه تبعید ایشان شود و نتواند کار دیگری را از پیش ببرند.
وی با بیان اینکه امام راحل بیدارگر قرن حاضر است گفت: امام مردم در خفقان و استبداد و ظلم را با سخنرانی‌های روشنگرانه خود بیدار و کاخ ظلم و جور را ویران کرد و بنای انقلابی اسلامی را بعد از زمان رسول الله و امیر المومنین بنیان نهاد.
استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل در سال ۱۳۵۷ کاخ رژیم طاغوتی ۲۵۰۰ ساله را فروریخت و انقلابی نو در جهان بنا نهاد که سبب شد استکبار شرق و غرب عالم نیز متاثر از آن فروریزد.
وی با بیان اینکه تلاش دشمنان ما تا به امروز برای مهار این انقلاب ناکام مانده است اظهار کرد: ثمره این انقلاب را ما امروز در جهان مشاهده می‌کنیم و می‌بینیم مردم با تاسی از انقلاب اسلامی در مقابل دولت‌ها و رژیم‌ها طاغوت و جور می‌ایستند و آن‌ها را سرنگون می‌کنند.
عضو هیات علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با تاکید بر حفظ انقلاب که خون مایه هزاران شهید است افزود: باید تلاش کنیم تا با تاسی از شهدا راه آن‌ها را ادامه و در راه حفظ انقلاب و اسلام عزیز و دستاورد‌های آن تلاش و کوشش نماییم.
وی با بیان اینکه انقلاب با قدرت و قوت به راه خود ادامه می‌دهد گفت: مقام معظم رهبری خلف شایسته امام راحل به خوبی در طول این سی سال این کشتی را در تلاطم طوفان‌ها هدایت کرده و به فضل الهی این کشتی به دست صاحب اصلی خود امام عصر (عج) خواهد رسید.
این مراسم به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان شاهرود به یاد و نام شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ و یا حضور امام جمعه، نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولین دستگاه های اجرایی و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
قیام خونین ۱۵ خرداد آغاز جرقه انقلاب اسلامی/امام خمینی (ره) بیدارگر قرن
ارسال نظرات
پر بیننده ها