خبرهای داغ:
مسئول ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: عید فطر در حقیقت مزد و پاداش پروردگار متعال به بندگان مخلص است.
کد خبر: ۹۱۴۵۵۲۸
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵

عید فطر مزد و پاداش پروردگار متعال به بندگان مخلص استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی حلم در مراسم عید فطر در مصلای همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای قیام 15 خرداد اظهار داشت: شهدای 15 خرداد زمینه‌ساز حضور با قدرت امت اسلامی در این همایش باشکوه اسلامی هستند.

وی گفت: امروز اگر این اجتماع را برپا می‌کنیم تمام این قدرت و عظمت را مرهون رشادت‌های شهدای گرانقدر 15 خرداد هستیم.

مسئول ستاد اقامه نماز استان همدان در ادامه با بیان اینکه شهدای 15 خرداد در لبیک‌گویی به امام راحل آنچه که داشتند در طبق اخلاص برای خداوند به میدان آوردند، تصریح کرد: خداوند را شاکریم برای اینکه بعد از 30 روز عبادت و بندگی این روز را برای امت اسلامی عید قرار داد.

وی ابراز داشت: عید فطر در حقیقت مزد و پاداش پروردگار متعال به بندگان مخلص است.

حسنی‌حلم با بیان اینکه درست است که ماه رمضان را وداع کردیم  و امروز را به عنوان روز عید جشن می گیریم، افزود: به حول و قوه الهی تلاش خواهیم کرد همچنان ماه رمضان و کارکردهای این ماه را در این زندگی جاری کنیم.

وی گفت: ویژگی‌هایی در ماه رمضان کسب کرده‌ایم از قبیل ایمان محوری، خدا محوری، توجه به قرآن، توجه به اخلاق اسلامی، توجه به ایتام، از خود گذشتگی و مبارزه با هوای نفس و... که خداوند در ماه رمضان به ما عنایت فرمود و هرکس به اندازه وسع خود بهره گرفت بنابراین باید تلاش کنیم این ویژگی‌ها را تا رمضان سال آینده حفظ کنیم.

مسئول ستاد اقامه نماز استان همدان خاطرنشان کرد: اگر در جامعه قرآن به معنای واقعی مورد عنایت قرار گیرد قطعا وضعیت جامعه ما از این حالت مناسب‌تر خواهد بود.

وی ادامه داد: تلاوت قرآن، تدبر در قرآن و عمل به قرآن این سه وظیفه‌ای است که امت اسلامی باید نسبت به تکریم این کتاب الهی در دستور کار خود قرار دهند و تا جایی که مقدور است تلاوت قرآن را در منازل و مجامع حفظ کنید.

حسنی‌حلم در ادامه با بیان اینکه برای هر چیزی بهاری است و بهار قرآن رمضان است، افزود: در غیر رمضان قرآن را مهجور نکینم و در آن تدبر و تفکر کنیم و بعد از آن به آموزه‌های قرآن که راهگشای مشکلات و معضلات ما در جامعه خواهد بود عمل کنیم.

وی با بیان اینکه اگر امروز روز عید فطر است و زکات فطره پرداخت می‌کنیم این برگرفته از آیات قرآن است، گفت: اگر امروز یاد شهدای 15 خرداد را گرامی می‌داریم برگرفته از آیات قرآن است.

مسئول ستاد اقامه نماز استان همدان ابراز داشت: اگر امام راحل را به عنوان عبد صالح می‌دانیم در واقع تکریم و تعظیم به قرآن است؛ اگر امروز مبارزه با استکبار را مطرح می‌کنیم در قرآن هم به آن اشاره شده است.

وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم از این برنامه‌ها به نفع امت اسلام بهره‌برداری کنیم، تصریح کرد: حضور در این برنامه‌ها تیری در چشمان و قلب استکبار است.

حسنی‌حلم ابراز داشت: خداوند یک ماه به ما عنایت کرد و توانستیم بندگی خدا را به سرانجام برسانیم و امیدواریم آثار ماه رمضان در جامعه پیاده شود و خداوند ماه شوال و این روز عید فطر را آخرین عید فطر ما قرار ندهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات