امام جمعه اراک گفت: در فضای مجازی برخی آدم‌های مریض اختلاف انگیزی و فتنه‌انگیزی می‌کنند که باید این فضا به درستی مدیریت شود.
کد خبر: ۹۱۴۵۵۴۸
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴

 آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی امروز در خطبه‌های نماز عید فطر در اراک با شااره به اینکه ماه رمضان فرصت رشد و تعالی جامعه فراهم شد گفت: ایام نورانی این ماه خیر و برکات فراوانی برای ملت ایران داشت.

امام جمعه اراک افزود: همین که امسال خداوند باران رحمت خود را به ملت نزول کرد با ماه رمضان هم ما را با توجه به عنایات ربانی خودش  قرار داد و همانطور که جسم ظاهری طبیعت را با باران شستشو داد با ماه مبارک رمضان اهل معرفت را با باران معنویت بهره مند نمود.

آیت الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اهمیت عید سعید فطر بیان داشت: خداوند باید توفیق دهد که عید سعید فطر را درک کنیم چراکه این نماز شکر این همه نعمات،برکات و عنایات خداوند متعال است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه فطریه و زکات برای سلامت و بیمه کردن جسم هایمان تأکید شده و بیمه ای در برابر زکات اموالمان است افزود: این سرمایه هایی که در طول ماه مبارک کسب کردیم را باید قدر بدانیم و برای ۱۱ ماه دیگر استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه خداوند یک ماه را به عنوان تمرین و مانور در اختیار ما قرار داده تا برای ۱۱ ماه دیگر آماده باشیم عنوان کرد: کلاس وحدت کلمه ماه رمضان را باید در ماه های سال دنبال کنیم.

امام‌جمعه اراک با اشاره به اینکه کسانی که دنبال فتنه‌گری و اختلاف انگیزی هستند دچار خطایی بزرگی می‌شوند بیان کرد: این افراد به‌نوعی کفران نعمت می‌کنند و این‌ها خیری نمی‌بینند.

آیت الله دری نجف‌آبادی با تأکید بر اینکه متأسفانه در فضای مجازی برخی آدم‌های مریض اختلاف انگیزی و فتنه‌انگیزی می‌کنند افزود: باید این فضا به‌درستی مدیریت شود تا شاهد این‌گونه اختلاف‌افکنی‌ها نباشیم.

وی بابیان اینکه آبروی مؤمن را ریختن کار ناپسند و غیرقابل بخشودنی است ادامه داد: امسال به دلیل انتخابات باید حواسمان جمع باشد و نباید به دیگران توهین کنیم چراکه گناه غیرقابل‌جبران است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه ملت ایران باید در برابر هدایت‌های پیامبرگونه امام(ره) و رهبری برای دست‌یابی به آزادی و استقلال  شکر گذار باشد گفت: اگر شکر گذار باشیم خداوند نعمات را زیادتر خواهد کرد.

آیت الله دری نجف‌آبادی گفت: در پنجاه سال گذشته آن چیزی که باعث پیروزی ملت ایران شده مقاومت بود.

امام‌جمعه اراک با اشاره به اینکه دشمنان به کم قانع نیستند و می‌خواهند ما غلام حلقه‌به‌گوش آن‌ها باشیم افزود: سازش و تسلیم، زمینه تسلط بیگانگان بر کشور را به همراه دارد.

وی اضافه کرد: اگر امروز نیروهای مسلح کشور مقتدر و خودکفا هستند و جوانان در عرصه‌های علمی را کشف می‌کنند این‌ها همه به برکت مقاومت ملت ایران در عرصه‌های مختلف است.

آیت الله دری نجف‌آبادی با قدرانی از حضور ملت ایران در راهپیمایی روز قدس گفت: حضور ملت ایران در راهپیمایی روز قدس موجب عقب‌نشینی دشمن می‌شود و نتیجه این مقاومت‌ها و راهپیمایی‌ها عزت و سربلندی ملت است.

امام‌جمعه اراک مقاومت را رمز پیروزی تمام اقشار جامعه عنوان کرد و افزود: دشمن دشمنی‌های خود را بیشتر کرده است و لذا باید در برابر توطئه‌های دشمنان هوشیار باشیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای استفاده از فرصت‌های بی‌نظیر کشور تنها راه مقابله با توطئه‌های دشمنان است خاطرنشان کرد: استان مرکزی ظرفیت‌های فراوانی دارد و باید از آن‌ها استفاده کنیم و همین راه انداختن کارخانه‌های فرسوده و نیمه تعطیل فرصتی بی‌نظیر است که باید به آن‌ها توجه شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات