خبرهای داغ:
امام جمعه دامغان:

اندوخته های معنوی رمضان را حفظ کنیم/ هواداران سازش با دشمن دچار خطای محاسباتی شده اند

امام جمعه دامغان گفت: باید بکوشیم آنچه از فضائل در ماه رمضان اندوخته ایم حفظ کنیم و ثمرات باغ طاعات و عبادات خود را به آتش گناه نسوزانیم.
کد خبر: ۹۱۴۵۵۹۳
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه‌های نماز باشکوه عید سعید فطر این شهر که با حضور هزاران نفر از مردم دیندار شهرستان دامغان در حدفاصل میدان شهدا تا چهار راه لاله و فضایی مملو از معنویت و عشق به حضرت حق برگزار شد، با تبریک فرارسیدن عید فطر به عنوان یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان، اظهار داشت: عید سعید فطر روز عفو و رحمت و مغفرت است روزی که قائمین و صائمین پاداش یک ماه نماز و روزه سحرخیزی و عبادت خود را دریافت می‌کنند.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه دسته دسته شتافتن مردم در صبح روز عید سعید فطر به صفوف نماز یادآور رستاخیز است، گفت: در این روز فرشتگان به زمین می‌آیند و برای مؤمنان طلب رحمت و مغفرت می‌کنند، روزی که خداوند بی حساب می‌بخشد و بازگشت نمازگزاران به منازلشان همچون بازگشت به مساکن طیبه بهشت است.

وی با اشاره به اهمیت حفظ اندوخته معنوی رمضان، حفظ نیکی‌ها را از رسیدن به آن‌ها سخت‌تر برشمرد و افزود: اگر خواهان آن هستیم که در شمار کسانی قرار بگیریم که پاداش معنوی یک ماه روزه داری را دریافت می‌کنند، باید آنچه از فضائل در ماه رمضان اندوخته ایم حفظ کنیم و ثمرات باغ طاعات و عبادات خود را به آتش گناه نسوزانیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب در سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) و تبیین سیره عملی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: کسانی که مقاومت را نفی می‌کنند و همواره خواستار سازش با دشمنان هستند دچار خطای محاسباتی شده اند، همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند، هزینه سازش با دشمنان بسیار بیشتر از مقاومت در برابر آنان است.

امام جمعه دامغان در ادامه به موضوع اهمیت و لزوم اهتمام متمکنین دامغانی ساکن در هر نقطه از کشور به سرمایه گذاری در صنایع کوچک و بزرگ، کشاورزی و باغداری و گردشگری پرداخت و گفت: دامغان حقیقتاً دارای پتانسیل‌ها و قابلیت‌های فراوانی در گردشگری، پسته و صنایع دستی و نیروی انسانی است که باسرمایه گذاری در این بخش‌ها می‌توان مشکل بیکاری را حل نمود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها