اقدامات مهم و اثرگذار امام راحل در سال آخر عمرشان

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در فرماندهی حفاظت سپاه با بیان اینکه امام راحل در سال آخر عمر شریفشان چند کار مهم را انجام داد گفت: پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و پایان جنگ، پایان دادن به فتنه منتظری و اصلاح قانون اساسی از مهمترین اقدامات امام راحل در سال آخر عمر شریفشان است که در آینده انقلاب بسیار مهم بوده است.
کد خبر: ۹۱۴۵۵۹۸
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیزاده در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مسجد غربای شاهرود در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و آغاز رهبری ، مقام معظم رهبری و ماه مبارک رمضان با اشاره به فرازی از دعای افتتاح اظهار کرد: در این دعا می خوانیم از تو متشکرم که به ما اذن دادید در این مهمانی شرکت کنم و به من نگاه کن و بدان بنده بی معرفتی نیستم و بسیار به من محبت و کرامت کردی و گشایش در کارهایم کردی و آرامش دادی.
وی با بیان اینکه هر چه داریم از امام راحل و رهبری انقلاب داریم افزود: در ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ دو خبر نزدیک به هم منتشر شد، یکی همراه غم و اندوهی سنگین بود برای همه مسلمان و مستضعفان جهان که عاشق روح الله بودند و آن روزها می گفتند « کلمه محبوب قرن خمینی» و خبر ارتحال امام راحل بود که آن روزها غم و اندوهی سراسر ایران را فراگرفت.
نماینده ولی فقیه در فرماندهی حفاظت سپاه با بیان اینکه این غم و اندوه نمی توانست مرهمی داشته باشد گفت: خبرگان مقام معظم رهبری را انتخاب کردند و خبر ناب و امید بخشی در دنیا به سرعت پیچید و چه شایسته شخصیتی انتخاب شد و رهبری ایشان اعلام شد.
وی با بیان اینکه خداوند غم و اندوه، همراه دلنگرانی های شدید را انتخاب مقام معظم رهبری مرهم شد و خداوند این مرحمت را نمود افزود: سختی های ۳۰ ساله مقام معظم رهبری بسیار شدیدتر از دوران امام راحل بود که ایشان به خوبی این کشتی را هدایت کرد و امروز بر بلندای اقتدار هستیم و پیش بینی ها به خوبی محقق شد.
علیزاده با اشاره به پیش بینی اخیر رهبری که جنگی رخ نمی دهد گفت: رهبری انقلاب با ارزیابی دقیق و با رصد همه جوانب این مطلب را بیان کرد و با این همه سر و صدا که آمریکا از برجام خارج شد که از اول هم نبودند در برجام، سخنان رهبری محقق شد چرا که ایمان به خداست و در سند گام دوم انقلاب هم تاکید است.
وی ادامه داد: استکبار الان تلاش برای مذاکره دارد که رهبری فرمودند ما مذاکره نمی کنیم و دنیا مانده است که این عزت و اقتدار از کجاست که همان توکل و ایمان به خداست.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در فرماندهی حفاظت سپاه با بیان اینکه نگاه الهی سبب پیروزی حق بر باطل است گفت: انگیزه امام راحل الهی بود و همین باعث اقتدار و عزت امام خمینی (ره) است و امام راحل را غرور نگرفت و اینها سبب اقتدار نظام اسلامی است.
وی با اشاره به سند گام دوم انقلاب اظهار کرد: بند بند این سند با توجه به آیات قرآن است و این سبب استحکام و اقتدار است و امام راحل هم در سخنان و بیانات خود خدا و آیات و روایات را بیان می کرد و دغدغه اش اسلام بود و قدرت را برای عزت دین و مکتب می خواست تا موفق شود.
علیزاده با اشاره به سال آخر عمر امام راحل و انجام چند کار مهم در این مدت بیان کرد: امام راحل قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفت و تکلیف جنگ را روشن کرد و فتنه منتظری را امام راحل جمع کرد و امام با توجه به آینده نگری این فتنه ها را می دید.
علیزاده ادامه داد: سومین موضوعی که امام در آخر عمر بدان توجه داشتند ویژگی های رهبری در قانون اساسی بود و یک نکته که رهبر باید مرجعیت داشته باشد و امام بصورت ولایی تکلیف را روشن کرد که شرط مرجعیت لازم نیست و اجتهاد کافی است و اگر این روشن نشده بود بعداً مشکلات فراوان بود.
وی با بیان اینکه موضوع رهبری بسیار مهم است گفت: مرجعیت شیعه یعنی مدیریت جامعه و کسی که مدیریت کند باید سیاست هم بداند و دنیا شناس و دشمن شناس باشد و ما متاسفانه قدر امام راحل و مقام معظم رهبری را نشناختیم.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در حفاظت فرودگاه های کشور تاکید کرد: ولایت فقیه یک جریان است که ما را مدیریت می کند برای یاری امام زمان(عج) که امیدواریم همه درک کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار