امام‌جمعه اردکان:

قدرتمندترین سلاح ملت ایران ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان است

امام‌جمعه اردکان با اشاره به تلاش دشمن برای القای روحیه ضعف و ناامیدی در جامعه گفت: قدرتمندترین سلاح ملت ایران ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان است.
کد خبر: ۹۱۴۵۶۴۱
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز عید سعید فطر ضمن تبریک فرارسیدن این عید و آرزوی قبولی طاعات و عبادات بندگان خداوند در ماه مبارک رمضان با اشاره به روایتی از حضرت امام جعفرصادق (علیه‌السلام) گفت: وقتی صبح روز عید فطر می‌شود منادی از جانب خدای متعال ندا می‌دهد که هرکسی بیاید پاداش عمل و اجر زحمات خود را در این ماه مبارک بگیرد.
وی افزود: عید فطر روزی است که خداوند به نیکوکاران اجر و مزد می‌دهد و گناهکاران خسارت زیادی می‌بینند. روز عید فطر، شبیه‌ترین روز‌ها به‌روز قیامت است. یکی از درس‌های عید فطر، گذشت سریع عمر است و ما باید با حفظ برکات ماه رمضان و انس با قرآن به فکر فراهم کردن توشه تقوا برای سفر آخرت باشیم.
امام‌جمعه اردکان گفت: از واجبات روز عید فطر، دادن زکات فطره است. امام صادق (علیه‌السلام) می‌فرمایند؛ کمال روزه‌داری ماه مبارک رمضان این است که انسان فطریه را پرداخت کند. زکات فطره انسان را از بلا بیمه می‌کند. در قرآن کریم زکات در کنار نماز آمده است.
وی در ادامه ضمن گرامیداشت سالروز قیام خونین پانزدهم خرداد سال ۴۲ با اشاره به شرایط امروز کشور اظهار داشت: در طول بیش از یک سال گذشته می‌بینیم که رهبر حکیم و فرزانه ما با زبان حال و با زبان قال، با رفتار و با گفتار دائماً از مسئولین می‌خواهد که درراه مقابله با استکبار استقامت بورزند و مردم را به استقامت و صبر دعوت می‌کنند.
حجت‌الاسلام شاکر افزود: مشکلات اقتصادی در کشور ما زیاد است و مردم تحت‌فشار هستند. تبلیغات دشمن هم بسیار زیاد است همه این‌ها باعث شده است عده‌ای بخواهند بگویند که ملت ما عزم و اراده خود را درراه ادامه انقلاب و ایستادگی درراه آرمان‌های انقلاب و مبارزه با دشمنان و استکبار ازدست‌داده و دارد کوتاه می‌آید، اما این‌گونه نیست.
وی گفت: مقام معظم رهبری در سخنان خود در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) به‌خوبی اشاره کردند که حضور باشکوه مردم درصحنه‌های مختلف یعنی اینکه مردم اراده ایستادگی دارند. بعضی از مسئولان ممکن است که تحت‌فشار باشند و بخواهند کوتاه بیایند و یا سخنانی بگویند که از این سخنان برداشت شود که عاجز شده‌اند، اما این‌گونه نیست. ما باید قدرت خودمان را افزایش بدهیم.
امام‌جمعه اردکان تصریح کرد: قدرتمندترین سلاح ملت، قدرت مقاومت و ایستادگی و استقامت در برابر دشمنان است. ملت ما این قدرت و این مقاومت را دارد. مسئولین عزیز باید روح استقامت را به مردم تزریق کنند نه اینکه روحیه ناامیدی و ضعف را به مردم منتقل کنند. همه ما امروز وظیفه‌داریم به ندای رهبری معظم انقلاب لبیک بگوییم و روحیه امید را در میان خودمان و سایر مردم افزایش بدهیم.
وی در پایان گفت: مسئولان باید مردم را که پای این نظام و انقلاب ایستاده‌اند تضعیف نکنند. ما از این تریبون اعلام می‌کنیم که تا پای جان درراه پرافتخار ایستادگی در برابر استکبار و طاغوت زمان ایستاده‌ایم و آماده هستیم که در کنار رهبری معظم انقلاب جان خود را در این راه فدا کنیم.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات
آخرین اخبار