امام‌جمعه اردکان با اشاره به فراگیر شدن انقلاب اسلامی و مذهب شیعه در دنیا گفت: حضرت امام خمینی (ره) یک شخصیت بی‌نظیر در تاریخ اسلام و بشریت است.
کد خبر: ۹۱۴۵۶۴۲
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین پانزدهم خرداد، گفت: مرگ یک عالم دینی و فقیه برای شیطان از مرگ هر مؤمنی محبوب‌تر است. در مرگ فقیه، خسارتی وارد می‌شود که جبران‌پذیر نیست.
وی افزود: می‌توان با اطمینان قلب گفت که امام (ره) یک شخصیت بی‌نظیر در تاریخ بشریت و اسلام بوده است و می‌توانیم بگوییم که حضرت امام خمینی (ره) بی‌تردید در دوره غیبت کبری یکی از برترین جانشینان و نایبان امامان معصوم بوده است.
امام‌جمعه اردکان با اشاره به سخنان برخی از بزرگان در مورد شخصیت امام راحل اظهار داشت: شهید محراب آیت‌الله اشرفی اصفهانی می‌گوید؛ دیگران را نمی‌شود با امام مقایسه کرد در زمان غیبت کسی را مانند امام امت ندیده‌ایم. علامه امینی هم می‌فرماید؛ امام خمینی، ذخیره خدا برای شیعه بوده است.
وی گفت: شهید دستغیب نیز فرمودند؛ اطاعت از امام خمینی، اطاعت از امام زمان (عج) و مخالفت با او بی‌شک مخالفت با امام زمان (عج) است. یکی از فیلسوفان مشرق زمین هم این‌چنین نوشته است که؛ دستکم دو قرن لازم است تا بشر امام و تأثیری که او در جامعه بشریت گذاشته را دقیقاً ارزیابی کند.
حجت‌الاسلام شاکر افزود: ما امروز افتخار می‌کنیم که چنین شخصیتی پیشوای ماست و ما ادامه‌دهنده راه او هستیم. امروز، روز امام است. امام راحل عظیم‌الشأن، بزرگ‌مرد معاصر ماست که به‌حق عصر حاضر را عصر امام نامیدند و ما به داشتن چنین پیشوا و رهبری افتخار می‌کنیم.
وی گفت: انقلاب اسلامی و کاری که حضرت امام (ره) درراه ترویج اسلام و مذهب شیعه و معرفی اسلام ناب به دنیا و بشریت انجام داد بی‌نظیر بود. به برکت این انقلاب، امروز مذهب شیعه دنیا را فراگرفته است.
امام‌جمعه اردکان در پایان با گرامیداشت سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد ۴۲ اظهار داشت: پانزدهم خرداد سرآغاز نهضت اسلامی بود و ثمره پانزدهم خرداد ۴۲ به پیروزی انقلاب منجر شد. شهدای عزیزی که در پانزدهم خرداد به شهادت رسیدند سند جنایت رژیم پهلوی و سند استکبارستیزی و عزتمندی ملت ایران بودند.
 
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات