امام جمعه موقت تبریز با اشاره به اقدام‌های مقامات آمریکایی در چند هفته اخیر برای مذاکره با جمهوری اسلامی ایران، اظهارداشت: مبادا فریب سخنان آن ها را بخوریم چراکه برای انتخاباتی که پیش رو دارند بدنبال برگ برنده هستند.
کد خبر: ۹۱۴۵۷۴۰
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام مهدی عالی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریزافزود: راهبرد آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران فشار بوده و در این راه از مذاکره به عنوان ابزار استفاده می کند. 

وی با تاکید بر فرمایش رهبر معظم انقلاب که تنها راه را استقامت و مقاومت اعلام کرده‌اند، اظهار داشت: هر کجا توحیدی و الهی حرکت کرده‌ایم پیروز شده و هر کجا دنیوی حرکت کرده‌ایم شکست خورده‌ایم به طوری که ما در دوران ۸ سال دفاع مقدس چیزی نداشتی۰رهم و در مقابل دنیا ایستادیم و اکنون هم نباید جلوی دشمنان کم بیاوریم.

حجت الاسلام عالی همچنین با اشاره به سالروز وفات امام راحل گفت: امام (ره) حق معنوی بر گردن ما و آزادیخواهان جهان دارد زیراکه استکبار ستیزی را احیا کرد و راه ظلم ستیزی را برای انسان‌های آزادیخواه در هر مذهب و مسلکی باز کرد.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: عظمت امام راحل در این بود که تمام موازنه‌های شرق و غرب را بهم ریخت، شیعه را دوباره احیا کرد و باعث شد تا گفتمان مهدویت در دنیا گشوده شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های شاخص امام راحل، یادآوری کرد: خدا محوری بودن، مهمترین و بزرگترین ویژگی امام راحل بود و بعد از آن شجاع بود و از هیچکس به غیر از خدا نمی‌ترسید و شعار «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» نشأت گرفته از دیدگاه توحیدی وی بود.

امام جمعه موقت تبریز گفت: امام راحل مجسمه اخلاص بود و هر کاری انجام می‌داد رضایت خداوند را در نظر می‌گرفت چراکه فردی تکلیف مدار و خدامدار بود.

حجت الاسلام مطهری، با بیان اینکه امام راحل با برخورداری از این ویزگی ها انقلاب اسلامی ایران را بنیان گذاشت، افزود: امام دارای روح توحیدی و خدایی بود و در سایه دیدگاه توحیدی و اخلاص خود سیلی محکمی به آمریکا زد و پوزه استکبار را به خاک مالید و شعار نه شرقی و نه غربی را مطرح کرد.

وی با اشاره به اینکه خمینی (ره)، امام مستضعفان، فقرا، کارگران روستازاده و فقیر نشین بود، اظهار داشت: برخی افراد در دهه ۷۰ تلاش کردند تا مکتب و دیدگاه خمینی را تحریف کنند اما این مکتب و دیدگاه وی هیچ وقت تحریف نمی‌شود چراکه امام خمینی (ره) زنده است و امام خمینی (ره) همان امام خامنه ای است.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به جایگاه رهبری و ولی فقیه در جامعه گفت: ما به ولی فقیه به عنوان شخص سیاسی و حقوقی به عنوان رهبر در قانون اساسی نگاه نمی کنیم بلکه به عنوان جانشین عام و جانشین در زعامت سیاسی امت می‌شناسیم.

حجت الاسلام مطهری ادامه داد: ما به این جایگاه به عنوان جایگاه معنوی نگاه می‌کنیم و آن نه جایگاه رئیس جمهوری، نه وزیری و نه وکیلی است بلکه ولی فقیه و نایب امام زمان (عج) است و با افق معنوی نه مادی به آن نگاه می‌کنیم و مشکل برخی افراد با این جایگاه همین است.

ارسال نظرات