امام جمعه موقت اردکان:

راه حل مشکلات اقتصادی کشور، تکیه بر نیروهای داخلی است

امام‌جمعه موقت اردکان با اشاره به لزوم رسیدن به نقطه بازدارنده در مقابل دشمن گفت: راه حل مشکلات اقتصادی کشور، جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی و تکیه بر نیروهای داخلی است.
کد خبر: ۹۱۴۵۷۵۲
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی محیطی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات بندگان خدا در ماه مبارک رمضان بر حفظ آثار و برکات روزه‌داری و دستاوردهای آن و همچنین استفاده از این معنویت در طول سال تأکید کرد.
وی با اشاره به در پیش بودن سالروز تخریب قبور ائمه بقیع به دست وهابیون، به بیان تاریخچه قبرستان بقیع پرداخت و گفت: وهابیون براثر تحریک انگلیس به تفرقه‌افکنی بین مسلمانان پرداختند و تخریب آثار و نشانه‌های اسلام در دستور کار آن‌ها قرار گرفت.
امام‌جمعه موقت اردکان اظهار داشت: ما، هشتم شوال سالروز تخریب بقاع متبرکه را به‌عنوان سند مظلومیت شیعه و سیاست استعماری انگلیس می‌شماریم و آن را محکوم می‌کنیم.
وی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های اخیر خود نکات بسیار ارزشمندی را بیان کردند. بیشترین محور سخنرانی‌های ایشان به اهمیت مقاومت و دوری از سازش اختصاص داده‌شده بود. ایشان فرمودند؛ مقاومت یعنی راه صحیح، آغاز حرکت در این راه، مبارزه با موانع و مشکلات و ادامه راه حق بدون انصراف یا توقف و تسلیم نشدن زیرا تسلیم شدن در مقابل دشمن موجب پیشروی دشمن می‌شود.
حجت الاسلام محیطی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند؛ تجربه چهل‌ساله جمهوری اسلامی این بوده است که هر جا ایستادگی کردیم موفقیت و پیشرفت نصیب ما شده است و هر جا بر اساس میل دشمن و طرف مقابل حرکت کردیم ضربه خوردیم.
وی گفت: ایشان فرمودند که؛ ما باید در مقابل دشمن ازنظر سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی به نقطه بازدارندگی برسیم. یعنی به‌جایی برسیم که دشمن را از تعرض به ملت منصرف و ناامید کند. امروز در بخش نظامی تا حدود زیادی به این بازدارندگی دست‌یافته‌ایم.
خطیب نماز جمعه اردکان اظهار داشت: امروز مشکلات اقتصادی کشور به خاطر این است که سخنان و شعارهای مقام معظم رهبری مانند اقتصاد مقاومتی و تکیه به داخل و نیروهای داخلی جدی گرفته نشده است.
وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به برگزاری سه نشست در مکه به میزبانی عربستان سعودی گفت: خیانت قرن آل سعود در روزهای اخیر رقم خورد. در این نشست‌ها به‌صورت عملی نشان دادند که مسئله فلسطین و مظلومیت مردم فلسطین برای این کشورها هیچ ارزشی ندارد بلکه عامدانه ایران را به‌عنوان حامی مردم مظلوم فلسطین و تهدید برای منطقه معرفی کردند.
حجت الاسلام محیطی افزود: رهبر جنبش حماس ضمن انتقاد از خیانت برخی کشورهای مرتجع عربی تأکید کرد که عرب‌ها فلسطین را فروختند ولی جمهوری اسلامی ایران همچنان به حمایت از ملت ما برای مقابله با اشغالگری ادامه می‌دهد.
وی تصریح کرد: مردم ما با حضور باشکوه خود در روز قدس حمایت همه‌جانبه از مردم مظلوم فلسطین را نشان دادند و ما امروز در این سنگر نماز جمعه بار دیگر حمایت خود را از این مظلومان و انزجار خود را از اشغال و اشغالگران فلسطین ابراز می‌کنیم.
امام‌جمعه موقت اردکان در بخش پایانی خطبه‌ها گفت: وزیر خارجه آمریکا طی روزهای اخیر در جریان سفر به اروپا و دیدار با وزیر خارجه سوئیس اعلام کرد که دولت ترامپ آماده است با ایران بدون هیچ پیش‌شرط وارد مذاکره شود. این در حالی است که چند وقت پیش برای مذاکره با ایران دوازده پیش‌شرط معین کرده بودند.
وی افزود: در سایه مقاومت مردم ما و مسئولین کشور و مواضع قاطعانه مقام معظم رهبری، کاخ سفید عقب‌نشینی کرده است. هدف دشمن از این عقب‌نشینی، فریب ملت و مسئولین و دوقطبی کردن جامعه است اما ملت ما فریب توطئه‌ها و حیله‌های دشمنان را نخواهد خورد.
گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله سعیدی به دست رژیم پهلوی از دیگر مباحثی بود که امام‌جمعه موقت اردکان به آن اشاره کرد.
انتهایپیام/د 
ارسال نظرات
آخرین اخبار