امام جمعه بهاباد به سالگردارتحال امام راحل ره و قیام خونین پانزده خرداد اشاره کرد و گفت:: امام خمینی ره حق بزرگی برگردن ما دارد چرا که به برکت امام خمینی اسلام وقرآن زنده شد.
کد خبر: ۹۱۴۵۷۵۴
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی درخطبه‌های نماز جمعه بهاباد با سفارش نماز گزاران جمعه به رعایت تقوای الهی و با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص مقاومت گفت:: امام درس مقاومت وایستادگی به ما داد.
امام جمعه بهاباد تصریح کرد: در خصوص مقاومت آیات مختلفی در قرآن کریم است. یکی از آن آیات، آیات سوره اعراف است که می‌فرماید اگر شما مقاومت کنید واهل تقوا باشید خداوند در‌های رحمت زیادی را به روی شما باز خواهدد کرد.
حجت الاسلام ابراهیمی بشکانی یادآورشد: مقاومت به‌عنوان کلیدى‌ترین جزء از انقلاب اسلامى در چهار دهه گذشته به شمار مى‌رود. اهمیت این مسأله به‌حدى بوده که دشمنان و به ویژه آمریکا و اسرائیل براى ناکارآمد بودن مفهوم مقاومت به روش‌هاى مختلفى متوسل شده‌اند و با وضع تحریم‌هاى گسترده سعى دربى‌فایده نشان دادن مدل مقاومت داشته‌اند.
وی با تأکید بر اینکه مقاومت در برابر مستکبران در اندیشه امام راحل دارای راهبرد عقلانی و شرعی است، عنوان کرد: مقاومت به معنای تسلیم نشدن در مقابل دشمنان است.
امام جمعه بهاباد بابیان اینکه خصوصیت «مقاومت و ایستادگی در برابر موانع و مشکلات» امام را در زمان حیات ایشان و نیز در طول تاریخ در هیئت یک «مکتب، اندیشه، راه و تفکر» مطرح کرده است افزود: دکترین مقاومت خمینی، شاهرگ‌های سیطره غرب و آمریکا را هدف گرفته است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با این جمله از رهبر معظم انقلاب که فرمودند: هرجا که ایستادگى کردیم، موفقیت و پیشرفت نصیب ما شده است و هرجا که بر اساس میل طرف مقابل حرکت کردیم، ضربه خوردیم افزود: مقاومت به عنوان کلیدى‌ترین جزء از انقلاب اسلامى در چهار دهه گذشته به شمار مى‌رود.
امام جمعه بهاباد با بیان اینکه مقاومت در برابر دشمن از توصیه‌های مؤکد امام راحل است و لازم است دو لتمردان و مسئولین در تمامی رده‌ها به این توصیه امام پایبند بوده و در مسیر تحقق آن گام بردارند گفت:: مردم ایران با مقاومت خود حیله‌های دشمن را در هم خواهند شکست.
وی در ادامه سخنان خود، با اشاره به این که قیام ۱۵ خرداد نقطه عطف انقلاب اسلامی ایران بود، گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس، سالگرد ارتحال امام (ره) و شب‌های قدر و نماز عید فطر، ستودنی است و نشان می‌دهد مردم پیرو نظام هستند و به وطن خود عشق می‌ورزند.
تقد یر وتشکر از حضور مردم شهرستان به خا طر شرکت در راهپیمائی روز جهانی قدس و در نماز عید فطر و مراسم‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد که با شکوه هرچه تما متر برگزارشد ازدیگر موضوعات مطرح شده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بهاباد بود که مورد بحث حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد قرارگرفت.
انتهای پیام /د
ارسال نظرات