مسؤولان شهری رشت قول دادند که پروژه احداث یادمان شهدای گمنام مسکن مهر تیرماه امسال آغاز و نهایتا اردیبهشت ماه سال آینده به بهره‌ برداری برسد.
کد خبر: ۹۱۴۵۷۶۴
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶
یادمان حرم مطهر شهدای گمنام مسکن مهر رشت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، پیکر پاک دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در ۱۲ اسفند ۹۵ هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه سلام الله علی‌ها در میان خیل عظیم مردم قدرشناس شهرستان رشت قدم به این شهر گذاشتند و پیکر پاکشان در منطقه مسکن مهر رشت آرام گرفت.

شهدایی که قرار بود مزارشان ملجأ و مأوایی باشد برای عاشقان و دوستدارانشان، اما باگذشت نزدیک به سه سال مزارشان نیمه‌کاره مانده و حرمشان همچنان خاکی است.

حکایت نابسامانی یادمان شهدای گمنام در کل کشور قصه تلخی بوده که بار‌ها و بار‌ها تکرار شده و این قصه در استان گیلان نیز سریالی است و هنوز یادمانی مناسب برای گرامیداشت یاد و خاطره این خورشید‌های درخشان جمهوری اسلامی ایران در گوشه و کنار استان و به‌ویژه شهرستان رشت ساخته نشده است.

کلنگ زنی پروژه یادمان شهدای گمنام مسکن مهر رشت تا پایان تیر ماه

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان دراین‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با بیان اینکه وضعیت گیلان در ساخت یادمان‌های شهدای گمنام نسبت به سایر استان‌ها مطلوب است، اظهار کرد: یادمان‌های شهدای گمنام در بسیاری از مکان‌ها تکمیل شده و یادمان‌های دیگری نیز در سال ۹۸ تکمیل خواهد شد که یکی از این یادمان‌ها، یادمان شهدای گمنام مسکن مهر رشت است.

سرهنگ عباس بایرامی با اشاره به اختصاص مبلغی در شهرداری و شورای شهر رشت برای پروژه یادمان شهدای گمنام مسکن مهر رشت افزود: به دلیل افزایش قابل توجه قیمت مصالح در اجرای پروژه یادمان شهدای گمنام مسکن مهر رشت توقفی ایجاد شد، اما در پی آن از فرماندار درخواست شده تا مبلغی را برای این یادمان اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه پروژه احداث یادمان شهدای گمنام مسکن مهر رشت هم اکنون در مرحله مناقصه قرار دارد، گفت: با در نظر گرفتن وقت دو ماهه‌ای که برای این امور نیاز است ما امیدواریم تا پایان تیر ماه احداث پروژه یادمان شهدای گمنام مسکن مهر کلنگ بخورد.

بهره‌برداری از یادمان شهدای گمنام مسکن مهر رشت تا اردیبهشت سال آینده

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به پروژه یادمان شهدای گمنام مسکن مهر رشت اظهار کرد: برای اجرای این پروژه مشاوری انتخاب و مشخصات ظاهری این طرح نیز از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان آماده شده است.

سجاد محجوب با اشاره به قول مساعد فرماندار رشت پیرامون تأمین بخشی از هزینه‌های اجرای پروژه یادمان شهدای گمنام مسکن مهر افزود: قرار است از محل بودجه سال ۹۸ فرمانداری رشت بخشی از هزینه‌های احداث این یادمان پرداخت شود.

وی به زمان اتمام پروژه یادمان شهدای گمنام مسکن مهر رشت اشاره کرد و گفت: پس از اجرای مناقصه، در نهایت تا اردیبهشت ماه سال آینده شاهد بهره‌برداری از پروژه یادمان شهدای گمنام مسکن مهر رشت خواهیم بود.

آعاز عملیات اجرایی یادمان مسکن مهر همزمان با بهره‌برداری از یادمان بوستان ملت رشت

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به احداث یادمان شهدای گمنام مسکن مهر اظهار کرد: طرح یادمان شهدای گمنام مسکن مهر رشت به منظور اجرایی شدن در دست بررسی قرار دارد.

محمد حسن عاقل منش با اشاره به انتقاداتی که پیرامون تأخیر طولانی مدت درباره اجرای یادمان شهدای گمنام واقع در مسکن مهر توسط برخی از شهروندان مطرح شده است، تصریح کرد: با توجه به اقدامات انجام شده و اعلام نظر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت پروژه یادمان مزار شهدای گمنام واقع در بوستان ملت رشت تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه حفظ و گسترش دستاورد‌های هشت سال دفاع مقدس بر همگان واجب است، گفت: با توجه به اقدامات انجام شده امیدواریم هم‌زمان با بهره برداری از یادمان شهدای گمنام در بوستان ملت، کلنگ اجرای پروژه یادمان شهدای گمنام در مسکن مهر رشت نیز به زمین بخورد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت به بررسی طرح‌های ارسالی پیرامون پروژه یادمان شهدای گمنام در مسکن مهر رشت اشاره کرد و افزود: کلیه طرح‌ها توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بررسی و به تصویب می‌رسد و در نهایت طرح مصوب به شهرداری رشت ابلاغ می‌شود.

عاقل منش با اشاره به اینکه کمبود اعتبار از جمله مشکلات پیش رو در اجرای یادمان شهدای گمنام مسکن مهر رشت بود، بیان کرد: در نشستی که اخیرا در فرمانداری رشت و با حضور برخی از دستگاه‌های دولتی برگزار شد قول مساعد به منظور تأمین اعتبار این پروژه داده شد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات