تخریب قبور ائمه بقیع سند مظلومیت تشیع و سند جنایت آل‌سعود است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه تخریب قبور ائمه بقیع سند مظلومیت تشیع و سند جنایت آل‌سعود و وهابیون است
کد خبر: ۹۱۴۵۷۶۸
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی امروز در خطبه‌های نمازجمعه خرم آباد، اظهار کرد: ماه مبارک و بافضیلت رمضان به پایان رسید و طی این مدت مؤمنین اندوخته‌های معنوی بسیاری را از تلاوت قرآن، نمازشب، تقوا و رسیدگی به محرومان کسب کردند.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ضمن با ارزش خواندن اندوخته‌های معنوی، بر حفظ آن‌ها تأکید و بیان کرد: اندوخته‌های ماه مبارک رمضان بسیار گرانقدر هستند، بنابراین بایستی از آن‌ها مراقبت کرده و نهایت بهره را برد.

 

آیت‌الله میرعمادی ادامه داد: حفظ و نگهداری آثار و برکات معنوی ماه رمضان از اصل اعمال در این ماه سخت‌تر بوده و می‌طلبد این معنویت و نورانیت در طول سال حفظ و از آن استفاده کرد.

 

وی با اشاره به مناسبت هشتم شوال مبنی بر سالروز تخریب قبور ائمه مظلوم بقیع توسط وهابیون سعودی افزود: یکی از طرح‌های مهم استعمارگران در جهان اسلام فرقه‌سازی است، همچنان که تاکنون فرقه‌های وهابیت در میان اهل سنت، بهائیت در میان اهل تشیع، تکفیری، داعشی و طالبان را در دوره‌های مختلف بروز و ظهور داده‌اند و از آن‌ها به نفع خود استفاده کرده‌اند.

 

امام‌جمعه خرم‌آباد خطرناک‌ترین فرقه را گروه جاهل و متعصب وهابیت عنوان کرد و گفت: این گروه بزرگترین جنایات را در تاریخ اسلام مرتکب شدند، آل‌سعود به واسطه تفکر وهابی روی کار آمد و داعش نیز زائیده این تفکر جاهلی است.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه تخریب قبور ائمه بقیع سند مظلومیت تشیع و سند جنایت آل‌سعود و وهابیون است،‌ اظهار داشت: این مظلومیت که سند سیاست‌های استعماری انگلیس بوده بایستی بیان شود تا همگان از جنایات مرتکب شده وهابیون آگاه شوند.

 

وی به دیگر مناسبت پیش‌رو در 20 خرداد اشاره و بیان داشت: این روز سالروز شهادت آیت‌الله سعیدی از مجاهدان خستگی‌ناپذیر انقلاب است که توسط ساواک به شهادت رسید، شهید آیت‌الله سعیدی اسطوره مقاومت بود و شدیدترین شکنجه‌ها را در راه اسلام و انقلاب تحمل کرد، انقلاب ثمره خون شهدایی همچون آیت‌الله سعیدی است و بنابراین بایستی این ارزش‌ها برای دیگران بازگو شود.

 

آیت‌الله میرعمادی در بخش دیگری از خطبه‌ها به سخنرانی مقام معظم رهبری در سالروز ارتحال ملکوتی امام‌خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: بیانات معظم‌اله در شرایط فعلی راه‌گشا و نشان‌دهنده تائید انقلاب اسلامی در 40 سالگی دوم است.

 

امام‌جمعه خرم‌آباد ادامه داد: محور سخنان رهبر انقلاب مقاومت و ایستادگی در راه خدا بود که معظم‌اله به عنوان بارزترین خصیصه امام راحل از آن یاد نمودند.

 

وی، مقاومت را حرکتی مقتدرانه، هوشمندانه، جذاب و افتخارآفرین خواند و افزود: مقاومت یعنی یک نوع فکر، اندیشه، حرکت و انتخاب مسیر، همچنان‌که مسیر انقلاب اسلامی مسیر مقاومت و ایستادگی است.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان به تشریح برکات مقاومت پرداخت و افزود: عقب‌نشینی دشمن نخستین ثمره ایستادگی و مقاومت است، همان‌گونه که ملت ایران بارها در جنگ تحمیلی، مبارزات انقلابی و اکنون پس از برجام و جنگ اقتصادی در برابر دشمن مقاومت کرده و موجب عقب‌نشینی دشمنان شده‌ است.

 

آیت‌الله میرعمادی ادامه داد: هزینه مقاومت در برابر هزینه تسلیم شدن و سازش بسیار اندک است، ملت ایران با مقاومت در برابر آمریکا هزینه کمتری را پرداخته‌اند در حالی که عربستان با تسلیم و سازش علاوه بر تحقیرشدن، بهای گزافی را نیز به آمریکا پرداخت می‌کند.

 

امام‌جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه مقاومت یک راه دینی و عقلانی دارای پاداش بزرگ است، اظهار داشت: در قرآن و احدایث ائمه‌اطهار علیهم‌السلام پاداش‌های فراوانی برای مقاومت بیان شده است.

 

وی، مقاومت را راه پرافتخار و الگو برای همیشه عنوان و تصریح کرد: قیام امام حسین(ع) نمونه بزرگ مقاومت اسلامی است، همچنان‌که پس از 1400 سال برای مسلمانان جهان الگو هستند، همچنین امروزه انقلاب اسلامی برای بسیاری از مردم لبنان، یمن، عراق، فلسطین، افغانستان و ملت‌های آزاده اروپا و آمریکا الگو است.

 

آیت‌الله میرعمادی محبوبیت و مقبولیت دائمی را از دیگر برکات مقاومت برشمرد و گفت: پیروزی و سعادت ابدی در انتظار ملت‌های مقاوم و ایستاده در برابر ظلم است، در طول تاریخ کسانی که اهل سازش بودند همواره مورد تنفر مردم واقع شده‌ و عاقبت شومی پیدا کرده‌اند.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه امروز آمریکائی‌ها ملتمسانه به دنبال مذاکره با ایران هستند، بیان داشت: طنز سیاسی را اکنون شاهد هستیم، آمریکای ابرقدرتی که 12 شرط برای مذاکره با ایران داشت اکنون از تمام شرط‌ها عقب‌نشینی کرده و بدون پیش‌شرط حاضر به مذاکره با ایران است، در حالی که عربستان و امارت چهار شرط را برای مذاکره با ایران اعلام کرده‌اند.

 

امام‌جمعه خرم‌آباد تأکید کرد: با وجود همه کارشکنی‌ها و برگزاری نشست‌های مختلف علیه ایران، اما ملت مقاوم ایران اسلامی همواره پیروز است.

 

انتهای پیام/ 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار