خبرهای داغ:
اهواز استاندار خوزستان گفت: قرارگاه فرماندهی بازسازی مناطق سیل زده در دشت آزادگان و هویزه با حضور مدیران ارشد یا معاون دستگاه های اجرایی استان راه اندازی شد.
کد خبر: ۹۱۴۵۸۲۶
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲

به گزارش خبرنگار بسیج، غلامرضا شریعتی عصر امروز در حاشیه بازدید از منطقه سیل زده جلیزیه سوسنگرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بحث سیل و سیل زدگان را به طور مرتب در مناطق مختلف استان پیگیری می‌کنیم؛ از روستاهای مختلف از جمله مگران سه، حمدان و دیگر مناطق استان که در معرض سیل بودند بازدید و رسیدگی کردیم تا جایی که شرایط روز به روز بهبود داده می‌شود.

وی با اشاره به پایین دست بودن مناطق دشت آزادگان و هویزه افزود: در این مناطق یک فیوز پلاک ایجاد کرده بودیم که ماندآب ها و ماندگاری آب زیاد شده بود؛ بنابراین امکان ترمیم سیل بندها وجود نداشت ولی با کاهش خروجی آب سدها مطابق با ورودی امکان ترمیم فراهم شد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در طول سه هفته گذشته تصمیمات خوبی گرفتیم و به صورت مستمر به همراه مسئولان اجرایی و نیروهای مسلح از مناطق مختلف بازدید کردیم تا مسئله را مدیریت و کنترل کنیم.

شریعتی یادآور شد: فرمایشات مقام معظم رهبری در عید فطر این بار مسئولیت را بر دوش ما سنگین‌تر و این تعهد را ویژه‌تر کرد؛ بنابراین احساس مسئولیتی که در این زمینه داریم باید مضاعف شود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تأکیدات بسیاری برای آسیب ندیدن مردم سیل زده از گرمای طاقت فرسا اضافه کرد: روز گذشته جلسه‌ای در خصوص شهرهای مختلف با فرمانداران برگزار و بعد از اخذ گزارش‌ها و رصد شهرهای مختلف استان تصمیمات خوبی اخذ شد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: خدا را شاکریم که هیچ سیل زده‌ای را در چادر نداریم که شرایط بدی داشته باشد و حتی برای برخی از اهالی که امکان اسکان در خانه‌های روستایی را نداشتند، از دو هفته قبل کانکس تأمین شده و شرایط نسبتاً خوبی برای آنها مهیا شده است.

شریعتی با تأکید بر لزوم انجام اقدامات اساسی برای اراضی کشاورزی و منازل آسیب دیده در دشت آزادگان و هویزه خبر داد: برای تسریع امور ستاد قرارگاه فرماندهی بازسازی مناطق سیل زده را به صورت ویژه در دشت آزادگان و هویزه تشکیل دادیم و همه مدیران کل موظف شدند تا معاونان خود را برای حضور در این ستاد و مناطق معرفی و مستقر کنند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان ستاد قرارگاه ویژه دشت آزادگان و هویزه منصوب شده‌اند، ادامه داد: از روز شنبه محل کار همه اعضای این ستاد در دشت آزادگان و هویزه است و بعد از اعلام شرایط عادی می‌توانند به مرکز استان برگردند.

استاندار خوزستان در پایان با تقدیر از مردم این مناطق که نهایت همکاری را در سیل داشته و از اراضی کشاورزی، خانه و منافع خود گذشتند، گفت: به مدیران کل نیز تأکید شده که حداقل نماینده‌ای که می‌توانند برای ستاد بازسازی هویزه و دشت آزادگان معرفی کنند، معاون است و امیدوارم با یک کار جهادی شرایط را در اراضی هویزه و دشت آزادگان بهبود و آنها را آماده کشت تابستانه کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها