فرماندار و رئیس شورای هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرستان جاسک گفت: از نیمه دوم اسفند سال گذشته مبارزه با ملخ های صحرایی توسط جهاد کشاورزی و همکاری برخی از ادارات در جاسک شروع شده است که تاکنون با کار شبانه روزی، هیچ گونه خسارتی به مزارع و باغات در سطح شهرستان وارد نشده است.
کد خبر: ۹۱۴۵۸۴۵
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، ، محمد رادمهر صبح امروز در جمع خبرنگاران در خصوص مبارزه با ملخ های صحرائی در این شهرستان افزود: ریزش ملخ صحرایی در نیمه دوم اسفند سال گذشته در منطقه جمکی بخش لیردف شروع شد و پس از دریافت گزارشات مردمی توسط کارشناسان مدیریت مبارزه شیمیایی علیه این آفت در سطح ۱۰۰ هکتار شروع شد.

وی خاطرنشان کرد: مناطق آلوده جمکی، اسکانی کوچ، زبر، کیایی، میرین گوری، هشدان، بحل، تل، کهوتی، گزدان، جاسک کهنه، کوییک، صدا و سیما و خیرآباد است.

فرماندار و رئیس شورای هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرستان جاسک سطح کل ردیابی را ۱۳۳ هزار و ۵۰۰ هکتار دانست و عنوان کرد: از این میزان ده هزار هكتار آلوده كه ٨ هزار و ٥٠٠ هكتار مبارزه صورت گرفته و پانزده درصد ديگر در حال مبارزه است.

وی با تأکید بر اینکه در این مدت توسط کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی عملیات مبارزه با ملخ ها انجام شده است و با برنامه ریزی که صورت گرفته است بزودی منطقه پاک سازی می شود، خاطرنشان کرد: در این طرح اداراتی از قبیل منابع طبیعی، دامپزشکی، بنیاد مسکن، راهداری، محیط زیست، آموزش و پرورش، هلال احمر، شبکه بهداشت، اداره تعاون و کار و رفاه اجتماعی، مخابرات، آب و فاضلاب شهری و روستایی، امور آب شهرداری جاسک، بنیاد مسکن با جهاد کشاورزی همکاری داشته اند.

فرماندار شهرستان جاسک تصریح کرد: عملیات مبارزه بصورت شبانه روزی توسط نیروهای مدیریت جهاد کشاورزی با همکاری اعضای ستاد مدیریت بحران بدون وقفه در حال انجام است.

وی در پایان گفت: تاکنون هیچ گونه خسارتی به مزارع و باغات شهرستان وارد نشده و نخواهد شد و تاکنون بیش از ۹۰ درصد مبارزه با عملیات سمپاشی به وسیله سمپاش خودرویی انجام شده است.

ارسال نظرات