آیت الله اعرافی پیشنهاد داد: کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در سال آینده با محوریت دعاهای ۴۴ و ۴۵ صحیفه سجادیه برگزار شود.
کد خبر: ۹۱۴۵۹۷۱
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
 
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از  خبرگزاری شبستان ، آیت الله « علیرضا اعرافی » در دیدار با اعضای ستاد کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از کنگره به عنوان کاری ارزشمند در راستای احیای علوم و معارف اهل بیت(ع) به ویژه صحیفه سجادیه یاد کرد.

 وی به تشریح دعاهای 44 و 45 صحیفه سجادیه پرداخت و افزود: این دعاها حاوی مطالب بسیار گرانبها و ارزشمند در حوزه « رمضان شناسی » است.

 مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه بیش از 100 نام و صفت پیرامون رمضان وجود دارد، عنوان کرد: اوج این صفات در سلام هایی است که امام سجاد(ع) به ماه مبارک رمضان داده اند.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه حدود 300 رشته تخصصی برای حوزه پیش بینی کرده ایم که یکی از آنها  به امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه اختصاص یافته است، تاکید کرد: کار راه اندازی این رشته باید توسط دبیرخانه کنگره بین المللی امام سجاد(ع) پیگیری شود.

 عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور از خلاء معنویت به عنوان مشکل اساسی بشر در قرن حاضر نام برد و اظهار کرد: با توجه به تجاربم در عرصه بین‌الملل، صحیفه سجادیه را پیش برنده فرهنگ تشیع در جهان امروز می دانم.

 وی افزود: کنگره بین المللی امام سجاد(ع) برای معرفی صحیفه سجادیه و سایر آثار مرتبط با امام سجاد(ع) از ظرفیت معاونت بین‌الملل ومعاونت تبلیغ حوزه، جامعه المصطفی و سایر مراکز حوزوی استفاده کند.

 امام جمعه موقت قم ضمن تجلیل از راه اندازی طرح صحیفه خوانی در سطح مساجد، بر برنامه ریزی و تلاش هرچه بیشتر برای گسترش آن تاکید کرد.

 اعرافی ادامه داد: دبیرخانه کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با رایزنی با معاونت تبلیغ وآموزش های کاربردی حوزه علمیه، کار گسترش تبیین معارف صحیفه سجادیه در بین آحاد مردم را پیگیری کند.

 وی افزود: معاونت تبلیغ حوزه با بهره گیری از ظرفیت مبلغین در سطح مساجد کشور می توانند در گسترش معارف صحیفه سجادیه نقش بسزایی داشته باشند.

 حجت الاسلام و المسلمین « محمد علی لبخندان »، مدیر موسسه فرهنگی هنری اندیشه های اسلامی سجادیه نیز به ارائه گزارشی از فعالیت های دبیرخانه کنگره بین المللی امام سجاد(ع) پرداخت و گفت: تیم پژوهشی مرکز تخصصی تا روز کنگره پنج جلد کتاب حاوی نکات کاربردی ادعیه کوتاه صحیفه را آماده خواهند کرد که چاپ و در کنگره رونمایی خواهد شد.

 وی از اعزام ۴۰۰ نفر از جوانان که ۱۴۰نفر از ائمه جماعات مساجد و مبلغین طرح هجرت هستند به دوره آموزشی سفیران ولایت برای سال هشتم به عنوان یکی دیگر از برنامه های شاخص دبیرخانه یاد کرد و افزود: تمرکز بر تولیدات رسانه های دیجیتال اعم از فیلم کوتاه، موشن گرافی، انیمیشن و. ..با کمک مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش دیگری از اقدامات شاخص است.

 مدیر موسسه فرهنگی هنری اندیشه های اسلامی سجادیه ادامه داد: برنامه ریزی برای گسترش فعالیت های عرصه بین‌الملل با کمک مراکزی همچون مجمع جهانی اهل بیت(ع)، جامعه المصطفی و معاونت بین‌الملل حوزه علمیه قم از دیگر اولویت های کنگره در سال جاری است.

 وی، گسترش طرح صحیفه خوانی در مساجد و تشویق نوجوانان و جوانان به حفظ صحیفه سجادیه بعد از حفظ قرآن را بخش دیگری از برنامه ها برشمرد و اضافه کرد: راه اندازی جلسات ثابت صحیفه سجادیه در مرکز و سایر شهرستان های هرمزگان و ترویج سیره اجتماعی حضرت در کمک به نیازمندان و خدمات اجتماعی نظیر کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از دیگر فعالیت های شاخص است.

 گفتنی است؛ کنگره بین المللی امام سجاد(ع) همه ساله 25 محرم در سالروز شهادت امام سجاد(ع) از سوی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با حمایت دفتر نماینده ولی فقیه در استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد عالی کانون های مساجد کشور و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می شود.

ارسال نظرات