خبرهای داغ:
فرمانده این ناحیه مقاومت بسیج فریدن:

امام(ره) مصداق آیه شریفه اشداء علی الکفار و رحماء ببینهم بود

مصاحبه مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه فریدن با فرمانده این ناحیه مقاومت بسیج در خصوص سالگرد رحلت امام خمینی (ره)
کد خبر: ۹۱۴۶۰۱۳
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷
سرهنگ سید فضل الله بهرامی در آستانه رحلت معمار انقلاب در گفت و گو با خبرنگار بسیج اظهار داشت: چهاردهم خرداد ماه یادآور از دست دادن پدری مهربان برای امت و مردی که از حسینیه ساده و بی آلایش جماران توانسته بود ابرقدرت‌های شرق و غرب دنیا را آشفته سازد، مردی که با سادگی کلامش گفت: آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و این ملت بار‌ها و بار‌ها این گفته را آزموه است. بله یاد آور رحلت جانسوز حضرت امام خمینی (ره) است.

* در خصوص نوع اندیشه و سیره امام خمینی (ره) چه توضیحاتی دارید؟
**اندیشه و سیره امام (ره) مبتنی بر اسلام ناب و برگرفته از نص صریح آیات و روایات ائمه شیعه علیم السلام می‌باشد و به همین دلیل کلام و گفتار او بر عمق جان مخاطبان نشسته و حد اعلای اثر را بر روح آن داشته است، کما اینکه خودسازی و روحیه اخلاق گرای این مرد بزرگ اندیشه و سیره وی را وجه تمایزی با دیگران ساخته بود.

* درخصوص زاویه استکبارستیزی شخصیتی حضرت امام (ره) توضیحاتی بفرمایید؟
**همانطور که می‌دانید از نظر حضرت امام (ره) یکی از مبنا‌های اصلی انقلاب استکبارستیزی بود و این یعنی مبارزه با طاغوت و طاغوتیان. چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ معنایی حکومت پهلوی و این به معنای این است که هر اراده و سلطه‌ای به غیر از مشیت الهی مفهومی ندارد.

* درخصوص سیره اخلاقی، عبادی و سیاسی حضرت امام (ره) توضیحاتی بفرمایید؟
**شاید هنوز هم برای خیلی‌ها اجتماع ویژگی موضع گیری محکم و قاطع امام در مقابل ابرقدرت‌های دنیا و ناچیز شمردن آن‌ها و خصوصیت خضوع ایشان در مقابل مراسم روضه حضرات معصومین علیهم السلام، مردم و به ویژه خانواده شهدا سخت و غیرقابل هضم باشد، ولی این شخصیت بزرگ به معنی واقعی مصداق آیه شریفه اشداء علی الکفار و رحماء ببینهم بود.

*در پایان اگر صحبت دیگری در خصوص این رویداد عظیم و شخصیت حضرت امام (ره) دارید بفرمایید؟
**می خواهم در انتهای سخن اشاره‌ای داشته باشم به این سخن از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که فرمودند: اگر مردم و مسئولین از اندیشه‌های امام غفلت کنند و از آن انحراف پیدا کنند ملت سیلی خواهد خورد.
هنوز هم بعد از گذشت چهل سال از انقلاب راه برون رفت از مشکلات تمسک به راه امام (ره) می‌باشد و یکی از توصیه‌های آن پیر فرزانه این بود که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.

*خوب در پایان از شما کمال تشکر و قدردانی را داریم و شما را به خدا می‌سپاریم.
**بنده هم از شما سپاسگزام و آرزوی طول عمر با عزت برای مقام عظمای ولایت و آرزوی موفقیت برای شما و همه مردم عزیز کشورم دارم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار