خبرهای داغ:
رحمانی گفت: در حال حاضر تعداد 350 نفر خیر مدرسه ساز در استان وجود دارد.
کد خبر: ۹۱۴۶۰۴۲
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، نشست مجمع خیرین مدرسه ساز استان به ریاست عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و با حضور خیراله رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان و مدیران نواحی و مناطق آموزشی و خیرین مدرسه ساز در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد.

 

رحمانی در این جلسه بیان کرد: جلسه مجمع خیرین استان به طور هفتگی و مرتب برگزار می شود و این جلسات از بهترین جلسات ما می باشد.

 

وی گفت: اعضا مجمع خیرین مدرسه ساز 9 نفر می باشد و در حال حاضر تعداد 350 نفر خیر مدرسه ساز در استان وجود دارد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: 150 نفر از خیرین استان، جهت ساخت واحد آموزشی، زمین اهدا کرده اند و تعداد خیرینی که به مدارس تجهیزات اهدا کرده اند، حدود 70 نفر می باشد.

 

رحمانی عنوان کرد: 2 هزار نفر از فرهنگیان استان نیز به طور ماهیانه از حقوق ماهانه خود به مدرسه سازی کمک می کنند.

 

وی افزود: تعداد مدارس خیرساز استان، حدود 400 واحد آموزشی می باشد. همچنین تعداد پروژه های در دست اقدام، حدود 16 واحد آموزشی است و خیرین استان در سالجاری حدود 22 میلیارد تومان تعهد در امر مدرسه سازی داشتند که به طور صددرصد وارد کار شده اند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به نیاز مناطق مختلف استان به واحدهای آموزشی اضافه کرد: شهرک ولایت، سورتک، پونک و ملاصدرا در قزوین، اقبالیه، شهرک دانش از الویت های ما جهت ساخت مدارس و مراکز آموزشی است.

 

رحمانی ادامه داد: همچنین در شهرستان البرز نیز مهرگان، الوند و محمدیه، در شهرستان تاکستان، مسکن مهر، در آبیک نیز مسکن مهر و در بویین زهرا، عصمت آباد، امیرآباد دارای مشکل بوده و در الویت جدی می باشند.

 

وی تصریح کرد: در بحث شهرک مهرگان، بنا شد ده پروژه از سوی اداره کل راه و شهرسازی ساخته شود و عملیات اجرایی پنج پروژه بزودی از سوی این اداره کل آغاز خواهد شد.

 

این مسوول خاطرنشان کرد: کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد نیز سه مدرسه شامل دو مدرسه در اقبالیه ویک مدرسه در ناصر آباد ساخته است.

 

وی گفت: در بحث زمین جهت ساخت پروژه های آموزشی، مشکلات جدی داریم. انتظار ما همکاری دستگاهها به ویژه شهرداری و اداره کل مسکن و شهرسازی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها