«محمد علی طالبی» با اشاره به ضعف موجود در مبلمان شهری یزد، گفت: در عین حال که باید نگاه بلندمدتی به نیازهای شهر یزد داشته باشیم، نیازمند یک عزم جدی و جدید در استان در رابطه با رفع ضعف ها در حوزه مبلمان شهری هستیم.
کد خبر: ۹۱۴۶۰۶۷
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، مراسم تکریم و معارفه شهردار یزد با حضور "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "مهدی جمالی نژاد" معاون‌ عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، "سیدابوالفضل موسوی" نماینده مردم شریف یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار، مدیرکل حوزه استاندار، ‌فرماندار یزد و جمعی از مقامات و مسئولان استان روز شنبه ۱۸ خرداد ماه ۹۸ در سالن همایش های شهید عباسپور برق منطقه ای یزد برگزار شد.
استاندار یزد در این مراسم گفت: انتخاب " مهدی جمالی نژاد‌" که سابقه شهرداری کلانشهر اصفهان را داشت، یکی از بهترین انتخاب‌هایی بود که می توانست توسط شورای اسلامی شهر یزد برای مدیریت این شهر صورت گیرد.
"‌محمدعلی طالبی" ‌ادامه داد: ‌ایشان در دوره کوتاه مدیریت خود در شهرداری یزد، کارنامه بسیار خوبی از خود به جای گذاشت و همین کارنامه و عملکرد سبب شد وی به عنوان گزینه معاون عمرانی وزیر کشور انتخاب شود.
عالی ترین مقام اجرایی استان با اشاره به اینکه امروز توان جمالی‌نژاد در راستای خدمات دهی به تمام شهرها و روستاهای کشور است، ‌افزود: این افتخاری برای استان یزد است و امیدواریم که از این ظرفیت برای توسعه هرچه بیشتر یزد استفاده شود.
"طالبی" خاطرنشان کرد: در طول مدتی که به عنوان استاندار در یزد فعالیت داشتم، شهردار سابق یزد همکاری بسیار خوبی با استان و به ویژه با فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها داشت و خدمات بسیار گسترده‌ای در استان به واسطه حمایت‌های ایشان صورت گرفت.
استاندار یزد همچنین از زحمات "سیدعلی مشتاقیون" در زمان مسئولیت به عنوان سرپرست شهرداری یزد تقدیر کرد و گفت: بر خلاف آنچه گفته می شد که ‌فعالیت های شهرداری یزد در مدت مدیریت با سرپرست روی زمین مانده، حداقل در بحران‌ها و آن جایی که دستگاه‌ها باید خود را نشان دهند، اقدامات شهرداری یزد در این دوران بسیار خوب بود.
"طالبی" انتخاب "جمال الدین عزیزی" به عنوان شهردار یزد را نیز انتخاب بسیار خوب شورای اسلامی شهر یزد دانست و اظهار امیدواری کرد تا با مسئولیت پذیری و انگیزه بالای شهردار یزد، آن میزان از پویایی که‌ از یزد به عنوان شهر میراث جهانی مورد انتظار است را شاهد باشیم.
عالی ترین مقام اجرایی استان در بخش دیگری از سخنان خود به ضعف موجود در مبلمان شهری یزد اشاره کرد و ادامه داد: در عین حال که باید نگاه بلندمدتی به نیازهای شهر یزد داشته باشیم، نیازمند یک عزم جدی و جدید در استان در رابطه با رفع ضعف ها در حوزه مبلمان شهری هستیم.
‌وی افزود: مهم‌ترین انتظاری که از مدیریت شهری وجود دارد و حتما‌ معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور هم از آن حمایت لازم خواهند داشت، بحث ‌توجه به مدیریت واحد شهری است.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: این موضوع مدتهاست که در کشور مطرح است اما هیچگاه به صورت کامل محقق نشده ‌و لازم است که نسبت به تحقق آن جدیت و تلاش بیشتری صورت گیرد.
"طالبی" ادامه داد: امروز می‌توانیم ادعا کنیم که بهترین شرایط برای اجرای این طرح در استان یزد فراهم است و در صورت انجام حمایت‌های کشوری این قول را می‌دهیم که در این خصوص، هماهنگی‌های بین بخشی را به بهترین نحو در استان یزد ارائه کنیم.
وی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار گسترده گردشگری در شهر و استان یزد‌ و ضرورت شناخت قابلیت های شهر تاریخی یزد، خاطرنشان کرد: هم در حوزه‌ ارائه خدمات به مردم ساکن در بافت تاریخی و هم در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری ‌و میراث فرهنگی باید مدیریت شهری یزد نسبت به این ظرفیت توجه لازم را انجام دهد.
عالی ترین مقام اجرایی استان با تاکید براینکه لازم است ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی شهر یزد تقویت شود، گفت:‌ انتظار داریم شهرداری به عنوان یک نهاد اجتماعی، فرهنگی و عمرانی این ظرفیت ها را تقویت کند و البته نگاه پدرانه ‌ای که شهر یزد باید در این حوزه نسبت به سایر شهرهای استان داشته باشد نیز مورد توجه قرار گیرد.
"طالبی" در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از فعالیت های رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر یزد، اظهار امیدواری کرد تا با انسجام و وحدت شورای اسلامی و حمایتی که می‌تواند از سوی مردم و دستگاه‌های مختلف از این شورا صورت گیرد، شاهد پویایی بیش از پیش شهر با مدیریت و راهبری شورای اسلامی شهر یزد باشیم.
گفتنی است در این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از تلاش های "مهدی جمالی نژاد" شهردار سابق شهر یزد و "سیدعلی مشتاقیون" سرپرست شهرداری یزد تقدیر شد و ‌با حکم وزیر کشور "جمال الدین عزیزی" به عنوان شهردار یزد معرفی گردید.
انتهای پیام/
ارسال نظرات