خبرهای داغ:
رحمانی گفت: امروز با کمال تاسف به جهت محدودیت در فضای آموزشی نمی توانیم همه ابعاد تربیتی را در نظر بگیریم و در بسیاری از مدارس، تربیت، در واقع تربیت تک ساعتی است و فقط روی ساعت علمی و فناورانه متمرکز شده ایم.
کد خبر: ۹۱۴۶۱۵۱
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، نشست نومعلمان فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان استان قزوین با حضور خیراله رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد.

رحمانی در این همایش بیان کرد: در آموزش و پرورش رسالت ما ایجاد فضایی براساس سند تحول بنیادین، با خروجی انسانهایی است که بتوانند درست زندگی کرده و فعالیتهای ما، منتهی به حیات طیبه شود.

وی گفت: این علامت سوال باید ایجاد شود که آیا ما برای تحقق این هدف موفق شده ایم یا نه؟ آموختن برای چگونه زیستن و برای بهتر زیستن است.اگر آموزشهای امروز ما موجب خوب زیستن فرزندان ما شود، می توان مدعی این امر شد که این آموزشها موثر بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: امروز دچار چالش هایی هستیم که نیاز است به آنها با توجه و جدیت ویژه بپردازیم. کارنامه چهل ساله معلمان بسیار درخشان بوده است و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، عملکرد معلمان قابل افتخار و دفاع است.

رحمانی عنوان کرد: امروز باید این باور ایجاد شود که عظمت و افتخاراتی که معلمان آفریند، غرقابل انکار است و اگر فرزندان ما در میادین جهانی می درخشند و اگر شهدای مدافع حرم داریم به دلیل این است که در مکتب معلمان علم آموزی کرده اند.

وی افزود: در برخی فضاها دچار چالش هستیم. در بحث ناهنجاری های اجتماعی، امروز در زندان ها چندین هزار زندانی هستند که میانگین سنی آنها زیر بیست و دو سال است و به دلیل این است که در مدارس نتوانستیم فضایی ایجاد کنیم که برای زندگی اجتماعی بهره بگیرند.

این مسوول اضافه کرد: باید فرزندان ما از آموزش لذت ببرند و مدارس، محلی برای زندگی آنها باشد. باتوجه به عدم توجه برخی مدارس به امر تربیت، در بسیاری از مناطق، مدرسه نداریم و در واقع کاریکاتور و ماکت مدرسه داریم و برای دستیابی به حیات طیبه باید در
مدرسه به تمام ابعاد تربیت توجه نماییم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: امروز با کمال تاسف به جهت محدودیت در فضای آموزشی نمی توانیم همه ابعاد تربیتی را در نظر بگیریم و در بسیاری از مدارس، تربیت، در واقع تربیت تک ساعتی است و فقط روی ساعت علمی و فناورانه متمرکز شده ایم.

رحمانی ادامه داد: برای کاهش آمار ناهنجاری های اجتماعی، باید مدارسی ایجاد شود که به تمام ابعاد تربیتی توجه شود و به معلمانی با عنوان عناصر اصلی تربیتی نیازمندیم. معلمانی متدین و خوش باور که برای فردای جامعه انسانهای متدین و متخصص تربیت کرده و اعتقاد دینی عمیق داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: امروز در کنار فعالیتهای علمی و فناورانه، نتوانسته ایم به امور دینی و مذهبی بپردازیم. بی اخلاقی و بی اعتقادی موجب ایجاد ناهنجاری های اجتماعی می شود. امروز در مدارس ما با کمال تاسف دانش آموزان دختر از فقر حرکتی رنج می برند و باید فضایی ایجاد کنیم که به ساحت تربیت بدنی توجه کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: در استان باید فضایی ایجاد کنیم که به همه ابعاد تربیت توجه کنیم. برای اینکه موفق شویم به سند تحول بنیادین و تحقق مراتبی از حیات طیبه نایل شویم باید در شش ساعت مدرسه برنامه های تربیتی مناسبی را ارائه دهیم.

رحمانی گفت: امروز در استان 16 هزار معلم و عنصر تربیتی داریم و با وجود این عناصر تربیتی می توانیم موفقیت دانش آموزان را در آینده شاهد باشیم و اگر می خواهیم برای ساعت بدنی و زیستی برنامه ریزی کنیم باید محیطی شاداب ایجاد کنیم.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها