معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان:
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان گفت: یکی از عواملی که می‌تواند نقش مؤثری در راستای عمل به دو فریضه داشته باشد، پایبندی خود مسئولان به این فریضه بسیار مهم است.
کد خبر: ۹۱۴۶۱۵۲
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵

حجت الاسلام محسن اشرفیان، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین فرائض می‌باشد که قوام سایر فرائض به اجرای این  مهم مربوط است.
 
وی افزود: اعتقاد به این مسئله از ضروریات دین است و طبق فتوای امام خمینی و سایر فقهاء، انکار امر به معروف و نهی از منکر با التفات و التزام به لوازم آن، سبب خروج از دین و کفر می‌باشد.
 
حجت الاسلام اشرفیان با تاکید بر این مطلب که دین مقدس اسلام اهمیت این فریضه را بیان کرده و تأکید بسیاری بر آن در قرآن و احادیث امامان شیعه شده است، ادامه داد: عدم آگاهی آحاد مردم و مسئولین به مساله شرعی و قاتونی امر به معروف و نهی از منکر  که باعث بدبینی به این امر و فریضه الهی شده است این مهم در جامعه امروزی به خوبی اجرا نمی شود.
 
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: گاهی مواقع علت اجرا نشدن امر به معروف و نهی از منکر مانع تراشی برخی از دستگاه‌ها و پنهانکاری ها به روش دعوت زبانی، دعوت عملی، با عمل کردن به معروف و انجام ندادن منکر  است.
 
این مسئول با تاکید بر این مظلب که یکی از عواملی که  نقش مؤثری در راستای عمل به دو فریضه دارد، پایبندی مسئولان به این فریضه بسیار مهم است، تصریح کرد: با اجرای  روشهای ساده مانند دعوت مستقیم، دعوت غیرمستقیم، دعوت جمعی، دعوت خصوصی،  می توان مردم را به اجرای کارهای نیک سوق داد.
 
اشرفیان  با اشاره به این مطلب که یکی از مشکلات بر سر راه آمران به معروف، عدم حمایت قانونی از آن‌ها می‌باشد تصریح کرد: بهترین روش برخورد با منکرات  برخورد صحیح و منطقی و محترمانه و با زبان  نرم و دلسوزانه است که از همه مهمتر این که خود شخص عامل به أن مسئله باشد.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر اگر با استفاده از خشونت و الفاظ زشت و رکیک و توهین آمیز باشد، هیچ گونه تاثیری در از بین بردن منکرات و بدی‌ها نخواهد داشت و چه بسا موجب جری شدن و لجبازی بیشتر طرف مقابل گردد، امر به معروف و نهی از منکر، باید از روی خیر خواهی و همراه با شفقت و مهربانی باشد. به نحوی که طرف مقابل، خیر خواهی امر کننده و نهی کننده را احساس نماید و یقین کند که قصدی جز خدمت ندارد.
ارسال نظرات