خبرهای داغ:
جانشین دفتر عقیدتی سیاسی ستاد فرماندهی معظم کل قوا مستندسازی و تدوین نقش روحانیون در تثبیت انقلاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به تجربیات گذشته باید نقش روحانیون در حوزه مقاومت بین‌الملل مستندسازی شود.
کد خبر: ۹۱۴۶۲۱۲
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵

 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی روز گذشته در همایش ملی پرچم‌داران انقلاب که در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد اظهار داشت: مقام معظم رهبری مأموریت حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس را به بنیاد حفظ آثار داده‌اند و تأکید داشته‌اند در تهران و قم بحث آثار و حفظ ارزش‌ها به نشر ارزش‌های انقلاب اسلامی نیز بسط یابد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس افزود: در راستای بیانیه گام دوم انقلاب، باید به نقش روحانیت و پرچم‌داران انقلاب در دوره معماری و مدیریت امام راحل نیز پرداخته شود که هم مقوله دفاع مقدس و هم روحانیت را در برمی‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه پرچم‌داری نهضت و مقاومت در دوره‌های مختلف انقلاب اسلامی بنا به فرمود: ه امام راحل به دست روحانیت داده شده است، تصریح کرد: لازم است ۱۰ حرکت در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی شکل بگیرد.

مصلحی به بیان نهاد‌ها و ارگان‌هایی که در برگزاری همایش ملی پرچم‌داران انقلاب اسلامی همکاری داشته‌اند، پرداخت و عنوان کرد: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور، تیپ مستقل ۸۳، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و سازمان نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس از جمله مجموعه‌هایی بودند که از سال گذشته جلساتی برگزار کردند که این همایش شکل بگیرد.

جانشین دفتر عقیدتی سیاسی ستاد فرماندهی معظم کل قوا نخستین حرکت در راستای گام دوم انقلاب را نقش نوع مدیریت و روحانیت در شکل‌گیری انقلاب و ارزش‌های انقلاب عنوان کرد و گفت: نقش روحانیت در دفاع مقدس و تبیین تفاوت این انقلاب با انقلاب‌هایی که شکل‌گرفته از دیگر اهداف انقلاب در دفاع مقدس بوده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس الگویی برای دنیای بشری بوده است، ادامه داد: کمیته‌هایی در زمینه تبیین نقش انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در عرصه بین‌المللی در حال شکل‌گیری است.

مصلحی نوع مدیریت امام راحل در به میدان آوردن مردم در دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و گفت: در دوران دفاع مقدس، بدون تعارف آن‌گونه که باید و شاید دستگاه‌های دولتی پای‌کار نبودند، برای نمونه، برای دفاع مقدس بین ۱۳ الی ۱۷ درصد کل بودجه کشور به دفاع مقدس اختصاص می‌یافت، اما امام راحل در ابعاد مختلف عقبه‌های دفاع مقدس را به حرکت درآورد.

وی با اشاره به نقش ائمه جماعت و مساجد در دوره دفاع مقدس ابراز کرد: مقام معظم رهبری فرمود: ه‌اند امروز آمریکای جنایتکار در برابر ایران اسلامی زانو می‌زند که همه عنایات الهی بوده و پیش‌بینی‌های خدایی است.

جانشین دفتر عقیدتی سیاسی ستاد فرماندهی معظم کل قوا نوع مدیریت و نقش‌آفرینی روحانیت در بیانیه گام دوم را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: بخش بیشتر بیانیه گام دوم به تاریخ و مسائل تاریخی پرداخته شده است که حاکی از اهمیت پرداختن به تاریخ و مسائل تاریخی است.

وی انتقال تجربیات به نسل جدید، جمع‌آوری و مستندسازی مدیریت و نقش روحانیون در نوشتن تاریخ را از دیگر حرکت‌هایی دانست که باید در راستای بیانیه گام دوم انقلاب انجام گیرد و افزود: سلطنت‌طلبان انگلستان اقدام به نوشتن ۵ جلد درباره تاریخ ایران کرده‌اند و اگر ما تاریخ دقیق را تدوین نکنیم این تاریخ تحریف می‌شود.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مستندسازی و تبیین نقش روحانیون در تثبیت انقلاب را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: با توجه به تجربیات گذشته باید نقش روحانیون در حوزه مقاومت بین‌الملل مستندسازی شود.

جانشین دفتر عقیدتی سیاسی ستاد فرماندهی معظم کل قوا تأکید کرد: انقلاب اسلامی در دنیای بشری نمونه ندارد به همین دلیل مقام معظم رهبری در طول سال و در مجموعه‌های مختلف ارشادات قابل توجهی در زمینه دفاع مقدس دارند.

وی در پایان گفت: حاکمیت اسلام در ایران، بیداری دنیای اسلام و زمینه‌سازی ظهور امام عصر (عج) سه هدف اصلی نهضت و قیام امام خمینی (ره) بودند که در حال حاضر هر سه هدف امام راحل در حال اجرا است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها