مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی تأکید کرد:

لزوم راه اندازی پوششی رسانه ای قوی برای "طرح جهاد همبستگی"

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی از اجرای مرحله دوم اقدامات جهادگران بسیجی استان مرکزی در قالب طرح ملی "جهاد همبستگی" خبر داد.
کد خبر: ۹۱۴۶۲۳۴
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ امید محترمی مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی در نشست کارگروه بازسازی مناطق سیل‌زده استان مرکزی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی و سپاه روح‌الله برای بازسازی واحدهای خسارت‌دیده در استان مرکزی و شهرستان چگینی اعلام آمادگی کرده گفت: مرحله دوم اقدامات جهادگران بسیجی استان مرکزی با در قالب طرح ملی جهاد همبستگی با نگاه به ظرفیت مردمی و خیران در کنار ظرفیت جهادگران بسیج آغاز شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از ظرفیت بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی برای بازسازی و تعمیر ۱۰۰ واحد در چگینی آورده شده افزود:هم اکنون  ۶۰ واحد آن تشکیل پرونده شده و در خصوص واحدهای تعمیری هم‌کاره‌ای آن در حال انجام است.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی با اشاره به اینکه در استان مرکزی با ظرفیت گروه های جهادی نیز برای بازسازی و تعمیر واحدهای آسیب دیده بخشی از توان را گذاشته ایم گفت: تعمیر و ساخت واحدهای مسکونی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در دستور کار قرار گرفته است.

محترمی با بیان اینکه بیشترین آسیبی که در استان شاهد بودیم متعلق به خانواده‌های تحت پوشش نهادهای خاص هستند افزود: متأسفانه مشکلی که وجود دارد در این خانواده‌ها این است که راضی به استفاده از تسهیلات نمی‌شوند چراکه می‌گویند توانایی پرداخت این وام‌ها را ندارند و اگر هم از این وام‌ها استفاده نکنند نمی‌توانند از مبلغ بلاعوض استفاده کنند.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی با اشاره به اینکه در جنگ دفاع مقدس پشتیبان اصلی جنگ مساجد و مردم بودند گفت: در سیل اخیر باید مردم و مساجد نقش موثر داشته باشند که در طرح جهاد همبستگی ملی که هر مسجد متولی یک منزل در مناطق سیل زده است نیز مساجد به عنوان پشتیبانان جهادگر برای بازسازی مناطق سیل زده اقدام خواهند کرد.

وی بر لزوم راه اندازی عملیات رسانه ای قوی برای این طرح تأکید کرد و افزود: نیاز است رسانه‌ها و صداوسیما یک جو رسانه‌ای گسترده برای اعلام و پوشش طرح جهاد همبستگی داشته باشند تا دوباره سیل کمک‌های مردمی برای بازسازی واحدهای آسیب‌دیده تشکیل شود.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: جهادگران استان در سیل اخیر نشان دادند که تجلی اسلام هستند و همیشه در کنار دولت و مردم بوده اند و به ایران و ایرانی هویت و اعتبار بخشیدند.

 انتهای پیام/ 

ارسال نظرات