کارشناس مسایل مذهبی؛

اجتماع روز عید فطر وحدت آفرین است

اجتماع روز عید فطر در وحدت مسلمانان نقش آفرین است وحدتی که موجب اقتدار و عزت جامعه مسلمین است.
کد خبر: ۹۱۴۶۲۴۱
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با پایان ماه مبارک رمضان مراسم جشن عید سعید فطر با حضور  پایوران و سربازان در حسینیه الزهرا سلام الله علیها سپاه ناحیه فارسان برگزار شد.

حجت الاسلام رضایی با تبریک فرا رسیدن عیدفطر گفت: در روز عید فطر گویی یک مسلمان از نو متولد می‌شود، چرا که فطرت پاک آدمی در طول سال در اثر غفلت ‌به انواع گناهان دچار شده و از حقیقت ‌خود دور می‌شود و در نتیجه دچار خود فراموشی  می‌گردد.

وی ادامه داد: با فرا رسیدن ماه رمضان، یک مسلمان در پرتو فضای معنوی این ماه به یک زندگی تازه و نوین دست یافته، و آن بازگشت‌ به خویشتن ‌است.

کارشناس مسایل مذهبی افزود: حضرت امام علی (علیه السلام) می فرماید: ای بندگان خدا بدانید کوچکترین چیزی که برای مردان و زنان روزه‌دار است، این که فرشته‌ای در روز آخر ماه رمضان به آن‌ها ندا می‌دهد: ای بندگان خدا بشارتتان باد که خداوند متعال  تمام گناهان گذشته شما را آمرزید، پس بنگرید که بعد از این چگونه عمل خواهید کرد.

وی در ادامه گفت: اجتماع روز عید فطر می‌تواند در وحدت مسلمانان نقش آفرین باشد، زیرا آنان در روز عید فطر در یک صف واحد، دوشا دوش هم می ایستند، و از مشکلات همدیگر آگاه می‌شوند و کدورت ها تبدیل به دوستی می شود و عید فطر از سویی پیوند با خداوند  و از سوی دیگر ارتباط با همنوعان خود است.

 

ارسال نظرات