مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: تطهیر نفس، پایداری جامعه، ایجاد اخوت، نجات از گمراهی اثر فردی دیگر زکات است.
کد خبر: ۹۱۴۶۲۵۷
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام سیدعیسی موسوی، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی لرستان، امروز  در همایش زکات جهاد کشاورزی لرستان که در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، اظهارکرد: زکات ۳۲ مرتبه در قرآن تکرار شده که ۲۷ مرتبه در کنار نماز آمده  و این امر نشان از اهمیت آن دارد.


وی با ذکر این مطلب که در ادیان گذشته نیز زکات واجب بوده و به همه انبیا وحی شده تا نماز را به پا دارند و زکات بپردازند، تصریح کرد: بیش از دو هزار حدیث در مورد نماز بیان شده است کمااینکه نماز موجب شفا است.


موسوی، زکات را از نشانه‌های مؤمنان در قرآن برشمرد و گفت: برادر دینی از دیدگاه قرآن کسی است که زکات پرداخت می‌کند.


مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با تشریح آثار فردی پرداخت زکات، خاطرنشان کرد: در آیه ۲۷۷ بقره با این مضمون «إِنَّ الَّذِينَ آمَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ وَأَقَامُواْ الصَّلاَةَ وَآتَوُاْ الزَّكَاةَ لَهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَلاَ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ» آمده است که پرداخت زکات مایه آرامش است.


وی به تفاوت واژگانی آرامش با آسایش اشاره کرد و افزود: آسایش برای جسم و آرامش برای روح است.


حجت‌الاسلام موسوی اثر فردی دیگر زکات را ذخیره خیرات برشمرد و گفت: تطهیر نفس، پایداری جامعه، ایجاد اخوت، نجات از گمراهی اثر فردی دیگر زکات است.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات