سنگربانان صبور تنها یک رویداد سپری شده در دفتر تاریخ نیست بلکه واقعیتی برگرفته از ارزش‌های ناب دینی و انقلابی است

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: آنچه که مسلم است نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی است که اگر در این عرصه بیشتر از مردان نباشد کمتر نیست و به فرموده امام راحل از دامن زنان پاکدامن است که مردان به معراج رسیدند.
کد خبر: ۹۱۴۶۲۷۶
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹
سردار رجبی فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج  اظهار داشت: آنچه که مسلم است نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی است که اگر در این عرصه بیشتر از مردان نباشد کمتر نیست و به فرموده: امام راحل از دامن زنان پاکدامن است که مردان به معراج رسیدند چرا که در پیروزی انقلاب اسلامی هر کجا مردان و جوانان بودند زنان نیز دوشا دوش مردان در مجاهدت‌ها حضور داشتند.


سردار رجبی افزود:در جنگ تحمیلی زنان بسیاری را داریم که در جبهه‌های جنوب و کردستان کنار مردان مبارز از این مرز و بوم پاسداری کردند و ۵۶۲ زن شهیده کرد کردستان نتیجه این پاسداری بود.


سردار رجبی خاطر نشان کرد: دفاع مقدس، تنها یک رویداد سپری شده در دفتر تاریخ نیست، واقعیتی است که می‌تواند به لحاظ اهمیت برخاسته از باور‌ها و ارزش‌های ناب دینی و الهی، آن را به عنوان «مخزن الاسراری» برای حاکمیت ارزش‌های مطلوب و ارائه معیار‌های متعالی جهت راهنمایی و هدایت رفتار و کردار آحاد جامعه همواره مورد بهره برداری قرار داد.


وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، زنان بار دیگر بر خود تکلیف دیدند برای دفاع از انقلاب، به ایفای نقش‌های تازه‌تر و مؤثرتر در عرصه‌های جدیدتر بپردازند، ازاین‌رو، شرکت در بحران‌هایی را که در گوشه و کنار کشور، به‌ویژه در کردستان بر پا شد، جزء وظیفه خود دانستند.


فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر استان کردستان گفت: دفاع مقدس است که هشت سال نظاره گر رشادت‌های زنان و مردان این مرز و بوم بود، بنابراین، و به علت گستردگی فداکاری زنان در عرصه دفاع مقدس، احصاء و جمع آوری همه آن ایثارگری‌ها ممکن نیست.


وی افزود: اگرچه بیشتر بر جنبه‌های عاطفی و احساسی زنان تکیه می‌شود، ولی زنان ما در حماسه دفاع مقدس دوشادوش رزمندگان غیور این مرز و بوم دلیرانه ایستادند و به جهانیان نشان دادند که در راه آرمان و عقیده خویش حاضرند از عواطف و احساسات چشم بپوشند.

فرمانده سپاه بیت المقدس عنوان کرد: نقش بانوان کشورمان بخصوص استان کردستان در تاریخ هشت ساله دفاع مقدس، نشانگر حضوری حماسی، هدفمند، هدایت شده و موثر، و بر پایه اخلاق، مدیریت و راهبردی فردی و جمعی صورت گرفته است.

سردار رجبی با اشاره به اینکه صحبت کردن از ایثار و فداکاری بانوان مبحثی فراگیر است افزود:تمامی بانوان ایرانی در دوران دفاع مقدس در این موضوع سهم مشترکی داشتند.

سردار رجبی گفت: در جنگ تحمیلی، زنان ایرانی، خودجوش وظیفه حمایت روحی از رزمندگان را به دوش داشتند نمونه‌های بی‌شمار و درعین‌حال، کم‌نظیری از پشتیبانی‌های معنوی خانم‌های ایرانی را به ثبت رسانده است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات