معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران کشور مهمترین دلیل برگزاری این اجلاسیه ها را یادآوری میراث شهادت برای نسل های جوان اعلام کرد و یادآور شد: زنان شهیده در کنار مردان انقلاب اسلامی ایران احیاگر جریان اسلام ناب محمدی (ص) هستند.
کد خبر: ۹۱۴۶۲۷۷
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، معصومه ظهیری معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کشور صبح امروز در اجلاسه ۵۶۲ زن شهیده استان کردستان که در سالن امام خمینی سنندج برگزار شد اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران موازنه قدرت را در جهان به هم ریخت، زیرا این انقلاب احیاگر جریان اسلام ناب بود، جریانی که با حیات پیامبر و بعثت حضرتش مهمترین‌ها را برای بشریت به ارمغان آورد و این وعده‌ی الهی را که تا به امروز به نظاره نشسته ایم وارث مستضعفین خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز اجلاسیه شهدای زن بهانه‌ای است برای بازنگری این که کجا بودیم و واکاوی دوباره ارزش‌هایی که شهدا برای ما به ارمغان آوردند و این میراث گرانب‌ها را برای ما به امانت گذاشتند و همانند حضرت زینب که در معطل شهیدان ایستاد و گفت: رگ‌های قلبم را پاره کردید باید به پای مادران شهیدان بوسه زد که این چنین فرزندانشان در راه حفظ این انقلاب قدم گذاشتند.

وی افزود: مسوول فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با بیان اینکه امروز در این واکاوی کنار هم نشستیم که ببینیم در این میراث گرانب‌ها که شهدا به دست ما سپرده‌اند چه چبز‌هایی به امانت گذاشته شده است، اعلام کرد: شهدا با راهبری امام شهیدان به ما این نکته را آموختند که حدیث وحدت، استقامت و پیروی و پرچمداری و زیر بیرق اسلام با نقطه نظر رهبری کنار هم هستیم.

ظهیری عنوان کرد: رمز پیروزی انقلاب اسلامی در این است که قومیت‌ها رنگ باختند و ضمن حفظ اصالت‌ها و حفظ جریان‌های فرهنگی اصیل ایران بزرگ که در گوشه‌ای از مرز‌های جغرافیای بزرگ کرد و بلوچ و لر و فارس کنار هم نشستند و سفره‌داری می‌کنند.

وی اضافه کرد: زمانیکه جریان مقابله با تهاجم‌ها اعم از تهاجم فرهنگی، نظامی، هجمه‌های اقتصادی و تحریم انجام شد ما یک سفره به نام انقلاب اسلامی می‌شناسیم و چشم و گوش‌مان به ندای رهبری است و حاضر در میدان هستیم.

وی با بیان اینکه نسل چهارم امروز آمده‌اند که بیاموزند و به گذشتگان اعلام کنند که در صحنه حضور دارند، افزود: بعد از انقلاب اسلامی با کودتا، جریان جداسازی پیکره اسلامی، جریان ترور، مقابله‌های اقتصادی، هجمه‌های فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جریان نفوذ روبرو شدیم، ولی همچنان کنار هم ماندیم و ایستادیم.

مسوول فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور یادآور شد: مربیان این جامعه مهربانوان این سرزمین هستند که به این باورند محور تربیت؛ آموزش، حمایت عاطفی، اسکان آرامش و پشتیبانیِ مادران غیور پر از عاطفه این سرزمین است.

ظهیری عنوان کرد: امروز مفتخریم که آمار دانش‌آموخته ما چند برابر شده و دختران بازماندگان از تحصیل به حداقل‌ها رسیده و تعداد هیات علمی بانوان ما در دانشگاه‌ها ۲۷ برابر شده و نخبگان دانش‌آموختگان این سرزمین بانوانی هستند که برای این کشور در تلاشند و این‌ها افتخار است.

وی گفت: امروز بانوی غیور کرد اهل سنت در کنار خواهر شیعه شهید داده در کنار هم نشسته‌اند و هم را دلگرمی می‌دهند و جوانان را کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه دشمن سال هاست برای جدایی و تفرقه میان امت اسلام در حال برنامه ریزی و توطئه است، گفت: امام راحل با بنیاد نهادن روز قدس همه این دسیسه‌ها و توطئه‌ها را خنثی کرد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات