اجلاسیه 562 زن شهیده استان در راستای سلسله برنامه های کنگره 5400 شهید استان کردستان صبح امروز در سالن امام خمینی برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۴۶۲۷۹
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بتول سرکانی مسئول بسیج جامعه زنان کردستان صبح امروز در اجلاسیه 562 زن شهیده استان کردستان که در سالن امام خمینی برگزار شد اظهار کرد: اجلاسیه ۵۶۲ زن شهیده نماد صلابت بانوان کُرد است چرا که شجاعت، شهامت، صبر و ایمان سرلوحه شهدایی بود که برای حفظ این آب و خاک کوشیدند و ما وظیفه داریم راه آنها را ادامه دهیم.

وی در خصوص برگزاری این اجلاسیه می‌گوید: 10 درصد از شهدای استان کردستان را بانوان تشکیل می‌کند و لازم است زمینه آشنایی نسل جوان جامعه و همچنین آیندگان با رشادت بانوان شهیده کردستانی فراهم شود.

بتول سرکانی با بیان اینکه بانوان با فداکاری و ازخودگذشتگی‌های خود که فرزند و همسر و پدر خود را برای حضور در جبهه‌های نبرد یاری و پشتیبانی می‌کردند، حقی برگردن ما دارند، افزود: برگزاری چنین اجلاسیه‌هایی که در راستای کنگره 5400 شهید استان کردستان انجام می‌گیرد، گام ارزشمندی در راستای توجه به این امر است.

وی با بیان اینکه از 562 زن شهیده استان کردستان 71 زن شهیده شهدای ترور هستند، عنوان کرد: از این تعداد هم 13 زن پیشمرگ کرد مسلمان هستند که در مقابله با گروهک‌های ضد انقلاب اسلحه دفاع به دست گرفته‌اند و بقیه هم شهدای زن بمباران رژیم بعث عراق به شمار می‌روند.

سرکانی اعلام کرد: بسیج جامعه زنان استان در راستای کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید کردستان اقدام به برگزاری برنامه‌های مختلفی در استان کرد که برگزاری اجلاسیه شهدای زن در سال ۹۴ یکی از این اقدامات بود.

وی ایجاد بانک اطلاعاتی شهدای زن، برگزاری ۳۵۰ مورد یادواره شهدای زن با نام و یاد کنگره ۵۴۰۰ شهید استان و برگزاری ۲۱۷ جشنواره فرهنگی، سرود، شعر، نمایش و غیره نیز از دیگر اقدامات انجام شده توسط بسیج جامعه زنان استان کردستان بود.

وی تهیه دو هزار بروشور و زندگینامه شهدای زن در استان، برگزاری ۳۳ همایش مختلف و تجلیل از زنان ایثارگر و فراخوان مقاله در راستای اجلاسیه ۵۶۲ زن شهیده استان که امروز از آثار برتر تجلیل می‌شود، از جمله دیگر برنامه‌های انجام شده توسط بسیج جامعه زنان استان به شمار می‌رود.

وی هدف از برگزاری این اجلاسیه را نمایان ساختن نقش تاثیرگذار بانوان در عرصه‌های مختلف بویژه جریان پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس دانست.

وی در پایان گفت: برگزاری این اجلاسیه ها علاوه بر اینکه زمینه آشنایی نسل جوان جامعه را با فداکاری‌ها و از خودگذشتگی های شهدا فراهم می‌کند موجب خواهد شد گوشه کوچکی از حقی که این بزرگواران بر گردن ما دارند ادا شود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات