آیا سازمان ملل جرات دارد عربستان را به لیست سیاه کودک‌کُش‌ها اضافه کند؟

سازمان ملل این بار جرات پیدا می‌کند عربستان و امارات را در لیست رژیم‌های کودک‌کش وارد کند؟ این سوالی است که تا چند روز آینده به آن پاسخ داده خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۴۶۳۹۲
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج به نقل از الجزیره، تا چند روز دیگر، آنتونیو گوترش لیست کشورها و گروه‌های ناقض حقوق کودکان در جنگ و درگیری‌های نظامی را نهایی می‌کند. تجاوز، قتل و به کارگیری کودکان به عنوان سرباز از اصلی‌ترین جنایاتی است که در این لیست به آنها اشاره شده است. این لیست سازمان ملل اهمیتی نمادین دارد چرا که باعث سرافکندگی کشورهایی می‌شود که در قتل کودکان دست دارند. اما سوال مهم این است که آیا سازمان ملل پس از چندین بار شکست در اخلاقیات، این بار عربستان و امارات را در لیست رژیم‌های کودک‌کش جای می‌دهد یا نه؟

بان کی مون دبیرکل سابق سازمان ملل به خاطر تهدید مالی عربستان مجبور شد نام این کشور را از «لیست شرم» پاک کند. گوترش هم با اینکه نام عربستان و امارات را بعنوان کشورهایی که در کشتن کودکان یمنی داست داشتند، آورد اما نام آنها را از لیست مهاجمان به مدارس و بیمارستان‌ها حذف کرد. این دو کشور حداقل در ۲۰ مورد حمله به مدارس و بیمارستان‌های یمن دست داشته‌ و صدها کودک یمنی را به خاک و خون کشیده‌اند.

خبر اصلی را در الجزیره ببینید

ارسال نظرات
آخرین اخبار