معاون سیاسی،‌امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان این که«کارآمدی،‌شفافیت و پاسخگویی» شعار این معاونت در استان است، گفت: برای اصلاح رانت‌خواری و مبارزه با فساد اداری و اقتصادی هیچ خط قرمزی نداریم.
کد خبر: ۹۱۴۶۵۷۱
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، «احمد ترحمی» در نشست خبری خود با بیان این‌که رسانه‌ها چشمان بیدار جامعه و مرکز اصلی ارتباط اجتماعی هستند، اظهار کرد: من فعالیت و ارتباط رسانه‌ای اعتقاد دارم.
وی ارتباط رسانه‌ای را یکی از مهمترین ملاک‌های ارزیابی مدیران استان، فرمانداران و بخشداران دانست و افزود: سیاست کلی تیم مدیریت ارشد استان یزد «ایجاد روحیه امید و آرامش در جامعه»، «پرهیز از حاشیه سازی»، «خدمت به مردم» و «توجه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته» است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در ادامه «کارآمدی، شفافیت و پاسخگویی» را شعار معاونت سیاسی استانداری یزد دانست و گفت: تحقق اهداف حکمرانی خوب با گردش آزاد اطلاعات محقق می‌شود.
ترحمی با بیان این‌که رسانه‌ها نقش مهمی در وفاق اجتماعی دارند، تصریح کرد: در بخش سیاسی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد ایجاد نشاط سیاسی در اولویت اجرایی قرار دارد.
این مسئول برگزاری انتخابات را از جمله رویداد‌های نشاط آفرینی سیاسی در استان و کشور دانست و بیان کرد: برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند ماه از جمله اقدامات در دستور کار ستاد انتخابات استان یزد است.
وی سلامت انتخابات، قانونمندی، امنیت و مشارکت حداکثری را چهار اولویت ستاد انتخابات در استان یزد عنوان کرد و افزود: ما در ستاد انتخابات استان هیچ مسئولیتی در قبال نتیجه انتخاب نداریم و فقط مجری این رویداد مهم سیاسی خواهیم بود.
معاون استاندار یزد با بیان این‌که اجرای منشور گفت و گوی سیاسی از دیگر اولویت‌های اجرایی این معاونت در استان است، خاطرنشان کرد: تقویت خانه احزاب و سازمان‌های مردم نهاد، رفع موانع فعالیت احزاب و تشکل‌های سیاسی و رسمی شناسنامه‌دار، تعامل پایدار و موثر با اصحاب رسانه، نهادینه سازی فرهنگ انتقاد موثر، تسهیل برگزاری تجمعات صنفی و سیاسی و همچنین تأمین امنیت آن‌ها و استفاده از ظرفیت رسانه از جمله اهداف تعیین شده برای منشور گفت‌و‌گوی سیاسی است.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت حوزه امنیتی معاونت سیاسی استانداری، گفت: ما در حوزه امنیتی استان به دنبال تأمیق امنیت پایدار در جامعه هستیم.
ترحمی امنیت پایدار و مردم محور را از جمله لازمه‌های توسعه اجتماعی و اقتصادی دانست و بیان کرد: پرهیز از امنیتی کردن فضای جامعه اولویت اصلی معاونت سیاسی استانداری یزد است.
این مسئول با بیان این‌که بنا به نظر و دستور استاندار تمام مردم باید طعم توسعه متوازن و رونق اقتصادی را درک کنند، تأکید کرد: مبارزه با فساد و رانت از جمله ارکان توسعه اقتصادی در استان و کشور است و نقش مهمی در افزایش اعتماد عمومی ایفا می‌کند.
وی با اشاره به این‌که در اصلاح رانت خواری و مبارزه با فساد اداری و اقتصادی هیچ خط قرمزی نداریم، گفت: تمرکز بر اجرای بیانیه گام دوم انقلاب، تمرکز بر شایسه سالاری، توجه به سرمایه‌های اجتماعی و تأمیق ارزش‌ها و باور‌های دینی و فرهنکی از دیگر ضرورت‌های اجرایی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد است.
ترحمی تصریح کرد: مشارکت مردم در امور اجتماعی، حاکمیت قانون، شفافیت، پاسخگویی، انسجام ملی، عدالت، پاسخگویی، مسئولیت پذیری و مبارزه با فساد هشت اصل حکمرانی خوب است.
وی در ادامه با اشاره به این‌که در طرح اصلاح حوزه‌های انتخابیه استان یزد به این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نمی‌رسد و تعدادحوزه‌های انتخابیه استان در انتخابات دوم اسفند ماه امسال تغییر نخواهد کرد، گفت: امسال برای اولین بار ستاد امنیت انتخابات در استان یزد و کشور راه‌اندازی شده است.
معاون استاندار یزد در پایان با بیان این‌که خطر قرمز این دوره انتخابات عدم رعایت قانون و استفاده از وسایل دولتی است، خطاب به فرمانداران و بخشداران، افزود: اگر احساس کنیم مدیریت در سطح استان بی‌انگیزه و یا ضعف اجرایی دارد، لحظه‌ای برای برکناری او تعلل نخواهیم کرد.
منبع: ایسنا
انتهای پیام
ارسال نظرات